Bobby1 Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Har enn sub i bagasjerommet, som ikkje er festet, og beveger seg når eg kjører. Er veldig irriterende, siden kablene blir dratt ut av terminalene, når eg kjører Nokon som har ein god måte å feste subben på? Lenke til kommentar
Fisha Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Min sub har faktisk borrelåser under seg, noe som gjør at den står låst fast, det kommer ann på underlaget men det er å vurdere. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Aha, veldig bra tips Tror faktisk det kan gå, siden det er sånn tekstil? underlag. Lenke til kommentar
Fisha Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Jup, er det i min bil. Prøv det med feks en jakke ellerno,) Er grenser for hvor mye borrelås holder, så om du er av rallytypen ville jeg boltet den fast;p. Men jeg har brukt borrelåsløsningen i ca 1 år nå uten problemer, med bykjøring og langkjøring. Lenke til kommentar
Fire^^ Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Jeg har festet me lastestropp eller hva de heter, får ett glimt av de på bilde her Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Nice Har lakt litt borrelås under subben, og det ser ut som der holder Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Hvis ikke det holder, kan du gjøre som meg og skru fast basskassa - hvis du f.eks. har sponplate under... Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Bolt fast, i en krasj så har kassen en tendens til å fly framover. Tror ikke det går gjennom EU-kontroll heller om den ikke er festet skikkelig. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Hvis ikke det holder, kan du gjøre som meg og skru fast basskassa - hvis du f.eks. har sponplate under... Har gjort det samme selv i flere år. Laget en sponplate som dekker hele bagasjerommet som jeg legger under matten, og skrur fast basskassen og forsterkerene i den. Har vært utenfor veien en gang, og det var ikke en ting som flyttet på seg engang. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Hvis ikke det holder, kan du gjøre som meg og skru fast basskassa - hvis du f.eks. har sponplate under... Har gjort det samme selv i flere år. Laget en sponplate som dekker hele bagasjerommet som jeg legger under matten, og skrur fast basskassen og forsterkerene i den. Har vært utenfor veien en gang, og det var ikke en ting som flyttet på seg engang. Var ute å kjøre, for å si det slik, havna i grøfta på fredagen, men sub/forsterker flytta seg ikke en millimeter Lenke til kommentar
Fisha Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Bolt fast, i en krasj så har kassen en tendens til å fly framover.Tror ikke det går gjennom EU-kontroll heller om den ikke er festet skikkelig. Kommer vel ann på om en har åpent bagasjerom eller ei. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) I en kraftig smell så tar en tung sub lett med seg hele baksetet, sett det før.. (i både sedan og coupe).. Endret 16. november 2009 av nahojdat Lenke til kommentar
Fisha Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Vel, om du setter subben inntill seteryggen, så er min oppfatining at den ikke får aksellerert i ett evt crash. Vil egentlig tro at baksetene i en sedan er mer solide enn ett par bolter. Hva slags bil har du Bobby? Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Har ein Mazda 626 Sedan 2L 1996 mod. Vill tro baksetene holder i ein kolisjon. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Min er og festa med borrelås, går heilt fint det. No har eg aldri kræsjtesta det, men kan aldri tenke meg at den kan brøyte seg gjennom baksetet når den står heilt oppi det. Eit alternativ kan være patentband som mange brukar. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Dette har vært oppe mange ganger før, og det skal mye til for at kassa står stille i en kræsj i feks 80km/t... Dere er ikke i nærheten av å skjønne hvor mye krefter som er i sving da La den stå på borrelås du, for den vil uansett komme fykende i en skikkelig frontkollisjon... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Nok til å bryte opp festemekanismen til baksetet utan at den har eit område å bevege seg på og bygge opp kraft? __/BB//SS| _/BB//SSS| /BB//SSSS| B = baksete S = subwoofer Klar over at det er mykje krefter ute og går ved kollisjon, men er det gjort forskning på dette området eller er det kun synsing? Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Så bilen er ikkje konstruert for å ha tunge gjenstander i bagasjerommet? Sei man feks har ein CRT PC skjerm i bagasjerommet. Da ville denn også ha kommet igjennom? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) Herreminhatt. JA, en subbkasse vil kunne skyte GJENNOM baksetet. Smadre det med andre ord. Jeg havna mitt oppi en krasj en gang der jeg plukka opp subbkassa 70-100 meter unna bilen (Audi 100). Det var en forholdsvis liten kasse som var boltet fast i dørken med små vinkeljern. Det holdt IKKE. Har forsåvidt samme problem selv da jeg har en dobbel 12" kasse i en stasjonsvogn der subbene må stå helt bakerst å spille forover. Har ikke funnet på noe enkel festemekanisme som er kraftig nok enda, men jeg vurderer "jernbeslag" som er boltet forran og bak kassa slik at den står mer eller mindre i en ramme. Endret 24. november 2009 av JKJK Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Kva fart var det i kollisjonen og vekt på subkassa? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå