Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Feste sub i bagasjerom

Bobby1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jup, er det i min bil. Prøv det med feks en jakke ellerno,)

Er grenser for hvor mye borrelås holder, så om du er av rallytypen ville jeg boltet den fast;p.

Men jeg har brukt borrelåsløsningen i ca 1 år nå uten problemer, med bykjøring og langkjøring.

Lenke til kommentar
Hvis ikke det holder, kan du gjøre som meg og skru fast basskassa - hvis du f.eks. har sponplate under...

Har gjort det samme selv i flere år. Laget en sponplate som dekker hele bagasjerommet som jeg legger under matten, og skrur fast basskassen og forsterkerene i den.

Har vært utenfor veien en gang, og det var ikke en ting som flyttet på seg engang.

Lenke til kommentar
Hvis ikke det holder, kan du gjøre som meg og skru fast basskassa - hvis du f.eks. har sponplate under...

Har gjort det samme selv i flere år. Laget en sponplate som dekker hele bagasjerommet som jeg legger under matten, og skrur fast basskassen og forsterkerene i den.

Har vært utenfor veien en gang, og det var ikke en ting som flyttet på seg engang.

Var ute å kjøre, for å si det slik, havna i grøfta på fredagen, men sub/forsterker flytta seg ikke en millimeter :p

Lenke til kommentar

Nok til å bryte opp festemekanismen til baksetet utan at den har eit område å bevege seg på og bygge opp kraft?

__/BB//SS|

_/BB//SSS|

/BB//SSSS|

B = baksete

S = subwoofer

Klar over at det er mykje krefter ute og går ved kollisjon, men er det gjort forskning på dette området eller er det kun synsing?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Herreminhatt.

JA, en subbkasse vil kunne skyte GJENNOM baksetet. Smadre det med andre ord.

Jeg havna mitt oppi en krasj en gang der jeg plukka opp subbkassa 70-100 meter unna bilen (Audi 100).

Det var en forholdsvis liten kasse som var boltet fast i dørken med små vinkeljern. Det holdt IKKE.

Har forsåvidt samme problem selv da jeg har en dobbel 12" kasse i en stasjonsvogn der subbene må stå helt bakerst å spille forover. Har ikke funnet på noe enkel festemekanisme som er kraftig nok enda, men jeg vurderer "jernbeslag" som er boltet forran og bak kassa slik at den står mer eller mindre i en ramme.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...