Gå til innhold

Skal ha ny flatskjerm, hva anbefales?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny flatskjerm til leiligheten. Jeg er ute etter en 37" eller en 40".

Smertegrensa går rundt 8-9000 kroner. Den burde ha en del praktiske innganger, som f.eks. inngang hvor jeg kan koble til pcen.

Hva anbefales? Er så mye å velge mellom og jeg har ikke peiling, så tenkte kanskje noen her kunne hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal for det meste bruke den til å se på TV og film selvfølgelig, men er greit med mange tilkoblingsmuligheter sånn at hvis jeg f.eks. kjøper meg et anlegg så er det ikkeno problem å koble til det osv.

Pluss at det er digg å kunne koble til pcen og se film via den på tven. Er bare derfor jeg tenkte på det med tilkoblinger, ikke fordi jeg kommer til å bruke det veldig mye.

Samsungen så bra ut. Er det flere som har gode forslag?

Lenke til kommentar

Den sonyen så absolutt bra ut og er absolutt et alternativ.

På den tven er det høytaler som er under selve bildet der?

Har stereoanlegg som jeg vil koble til, så ekke no vits med lyd på selve tven.

Husker at jeg skulle kjøpe tv til foreldrene mine og da fikk man med og uten høytaler på siden/under, og de folka på lefdal anbefalte tv uten høytalere hvis man hadde anlegg, fordi ellers kunne lyden fra tven og anlegget "ligge oppå" hverandre og lage rar lyd. Stemmer det?

Finnes det noe B-vare utsalg på tver? vet at dette finnes på hvitevarer, hadde jo vært bra om det fantes på tv og hvis man finner det man vil ha der.

Endret av Gloms
Lenke til kommentar
Den sonyen så absolutt bra ut og er absolutt et alternativ.

På den tven er det høytaler som er under selve bildet der?

Har stereoanlegg som jeg vil koble til, så ekke no vits med lyd på selve tven.

Husker at jeg skulle kjøpe tv til foreldrene mine og da fikk man med og uten høytaler på siden/under, og de folka på lefdal anbefalte tv uten høytalere hvis man hadde anlegg, fordi ellers kunne lyden fra tven og anlegget "ligge oppå" hverandre og lage rar lyd. Stemmer det?

Finnes det noe B-vare utsalg på tver? vet at dette finnes på hvitevarer, hadde jo vært bra om det fantes på tv og hvis man finner det man vil ha der.

Hva faen, er jo bare å skru av lyden på tven! De gutta der kan ikke en dritt. B-vare utsalg er sjelden man finner, det forbeholdes som oftest bare ansatte. Aldri hørt om at det selges til random kunder. Og ja, det er høytaler under tven som du ser, men det er jo bare å skru av lyden. Ikke noe stress. Jeg jobber med denne tven, har solgt tonnevis av den, og kan absolutt anbefale den. Hittill har ingen vært misfornøyd med den, og det tviler jeg sterkt på at du blir! Dessuten har Sony norges laveste feilprosent, så at det skulle være noe galt er ekstremt tvilsomt.

Lenke til kommentar

Har sitti litt på "trustedreviews.com" nå, og funnet frem 3 tver. Forholdsvis til 6000, 8000 og 10 000 i norske nettbutikker. Her ligger også Sony KDL-40W5500 dere snakker om.

Noen tanker om de andre tvene;

http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2...-40in-LCD-TV/p1

http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2...-40in-LCD-TV/p1

http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2...-42in-LCD-TV/p1

Og sett i forhold til verdi for pengene, hva blir mest fornuftig?

Endret av -Olsen-
Lenke til kommentar

Jeg har egentlig vurdert 40" Samsung LED til rett under 10 000 kr.

Men så kom jeg over denne Philips`en og ble rett og slett i tvil. Du ser at det er en link i annonsen til en test hvor denne blir anbefalt.

Videre er denne TV`en så smal rundt at selv om den er 42" stor, så er den ikke noe fysisk bredere enn samsung på 40" LED.

Jeg vil ha en TV som er minst, men likevel størst mulig og sånn sett falt jeg litt for denne til Philips. Siden den også kom greit ut i test....

Lenke til kommentar

Fant denne testen av Samsung LE40B535

http://www.dinside.no/819750/samsung-le40b535

Virker jo som om det er mye for penga. Gode menyer, fint bildet, godt med utganger. Og i tillegg ser den bra ut.

Er det folk her som har hatt erfaring med denne tven? Som kan anbfale den? eventuelt fraråde den?

cFc: Jeg er klar over at de folk på Lefdal ofte ikke har veldig mye peiling, i tillegg til at de helst skal selge mest mulig, og driter i kunden ofte. Men har du noen linker til tester/omtaler av den Sony tven? Står vel mellom den og Samsungen for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Endte opp med å kjøpe den sony tven. Og er veldig fornøyd.

Eneste som er litt kjipt er at jeg ikke vet hvordan jeg skal stille den inn. Var inne på menyen og tok kontrast og lys osv opp og ned, men det blir liksom ikke så veldig mye bedre av den grunn.

Er det noen som har noen stalltips til hva man burde stille opp/ned eller ikke stille på i det hele tatt, for at tven skal bli bra? Eller er det bare å prøve seg fra til man finner det man vil ha? For tven jeg har hjemme nå er en del anderledes enn den jeg så i butikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...