Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsktentamen i morgen, "Helt-antihelt"

Anbefalte innlegg

Hallo, skal ha norsktentamen i morgen, og temaet er "Helt-antihelt", 9. klasse. Har derfor tenkt ut en litt mer actionfylt. Det skal handle om en politiførstebetjent som er flink i kampsport, sånn spenstig fyr som kan det meste. En dag skal han på et vanlig lite oppdrag som utvikler seg til noe som har betydning for hele kloden. For å hindre katastrofen må han ofre mange mennesker, men samtidig redde flere mennesker. Han er både helt og antihelt.

Tror bakgrunnen blir i fremtiden med høyteknologi, virker litt mer spennende for meg, særlig datateknologi som jeg er meget interresert i. Jeg har tenkt ut omtrent hvordan fortellingen eller novella skal være, men lurte på om noen andre hadde noen ideer, kanskje jeg kan gjøre stilen enda bedre?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk både sakprosa og skjønnlitterære oppgaver fra 8. til 10. klasse. Tror faktisk første året vi fikk sakprosa var i 10. klasse, på sidemålstentamen.

Husker enda med grøss i 9. klasse når vi skulle skrive om oss selv. Lang privat utgreiing om oss selv og våre liv. Det var også kun den oppgaven å "velge mellom".

Lenke til kommentar

Forklarte kanskje ikke helt riktig, men det jeg mener er at jeg er ferdig med planlegginga og slikt til hvordan stilen skal være, men trenger kanskje noen ideer til handlingen, hoveddelen. Jeg trenger bare flere handlinger, ikke tips til å skrive bedre og slikt, selv om det kan være veldig nyttig.

Håper dere skjønte det, og til dere som svarte: Tusen takk for svarene likevel, de kan sikkert komme til nytte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...