Pug Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Jeg har sett litt på Pentax Optio S og Casio Exilim EX-Z3, og ett av punktene som er et pluss på Optio'en, er at det har flere manuelle instillinger? Hva er poenget med de manuelle instillingene? Jeg er helt grønn når det gjelder ISO ettellerannet, hvitbalanse osv... Hva er poenget med manuelle instillinger? Kommer jeg til å bruke de? Som er helt amatør? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Det vil nok virke forvirrende med manuelle innstillinger for en fersk amatørfotograf. Stort sett vil det gå greit å fotografere med automatiske innstillinger, men i enkelte tilfeller strekker ikke automatikken til rett og slett, og man tar bilder som blir mislykket. Eller man ønsker å få til spesielle effekter med et motiv, som ellers vil bli mislykket med automatiske innstillinger. Kjøpe en bok om fotografering for begynnere, for å sette deg inn i hva det vil si å fotografere, dessuten vil du under Guider her på siden finne en rekke artikler om forskjellige problemstillinger med det å fotografere. Og du kan fortsette å stille spørsmål her i forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå