Gå til innhold

Modemet går i "protection" ved høy belastning.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg strever med et problem der modemet går i det jeg vil kalle protection. Altså, jeg ser at jeg er online på lysene på modemet, og jeg har kontakt fra pc til modem, men det er annet lys som bruker å lyse hele tiden som begynner å blinke. Over den lampa står det: US.

Jeg har bare en 6Mbit/6Mbit-linje, men det er ved maksimal belastning av det nettet jeg får at den slår seg ut.

Modemet er av typen Thomson TWG854. Får nettet gjennom kabel, ikke adsl.

Nå modemet slår seg ut så fungerer ikke ip-telefoni heller.

Jeg mistenker at dette er fra sentralen og ikke meg, men jeg er ikke sikker.

Noen som har noen tanker om dette?

EDIT: Problemet løses når jeg restarter modemet.

Endret av Rikkely
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Hei igjen.

Vil gjerne gjøre denne tråden aktiv igjen da problemet har vedvart.

Jeg har ringt NEAS (leverandøren) utallige ganger for å eventuelt finne en løsning, men det er ingen god hjelp å få. Alt de sier er at linjene deres er noe overbelastet, noe som forøvrig er sant. Men jeg merker når det er stor last på netverket da forsinkelesn i nettbaserte spill øker betraktelig. Dette har skjedd 3-4 ganger, og det er ikke det som er hovedproblemet.

Problemet er at ruteren ikke orker mer, den står å blinker på noen få lys etter at nettet forsvinner. Jeg er enig i at det kan være for mange connections, men jeg kan ikke en gang bruke Spotify?

Er det mulig at jeg har fått en feilvare? Utrolig irriterende at nettet fosvinner 10-20 ganger daglig.

EDIT: Routeren er av typen Thomson TWG850-4.

Har sett litt rundt, men finner ingen med et lignende problem.

Endret av Rikkely
Lenke til kommentar

Da er routeren byttet, men problemet er ikke løst.

Jeg skjønner virkelig ikke hva det kan være. Jeg har prøvd å benytte bare 2 connections i Vuze, og jeg har fulgt alle de tipsene for å senke belastningen på routeren som jeg finner.

Kan det være noe med innstillingene på nettverkstilkoblingen min?

Lenke til kommentar

Jeg har feilsøkt litt mer i det siste, og det viser seg at dette hender pga av en bridge.

Jeg har routeren langt unna de to pcene som skal ha internett så jeg har lagt en nettverkskabel fra routeren til den ene maskinen, for og så bridge tilkoblingene ved hjelp av windows, så en ny nettverkskabel fra den ene maskinen til den andre.

Det spiller ingen rolle om maskin nr. 2 er på eller ei, modemet slår seg ut uansett.

Hva er det med bridgen som gjør at modemet slår seg ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...