bandreas Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Da skjedde det, min kjære PS3 60 GB fikk en feil. Det var mange fine stunder sammen, aldri noe problem. På mange måter det perfekte forhold. Så skal jeg kjøre opp Modern Warfare 2, men nada. Ikke noe symbol som indikerer at det jobbes med disken, ikke et MW2 ikon i game-menyen. Skrudde av PS3'n og på igjen, men samme resultat. Prøvde å kline inn en DVD, og det gikk fint. Men PS3'n vil ikke lese av spill. Har lest litt på nett og fant et par interessante artikler om emnet: 1. CoD Disk Error 2. PS3 Disk Error Ser ut som eneste løsning er å sende den inn. Men pussig nok så finner jeg ingen info om dette på de norske playstation nettsidene. Googler playstation kundeservice også, men ingen treff. Hvor får man tak i tlf nummer slik at man kan sette igang prosessen? Eller kan jeg ta med den til butikken jeg kjøpte den i og få ny der? Jævli lite keen på å vente X-antall uker på en ny PS3 når jeg snart er ferdig med eksamner og har en del gaming å ta igjen! Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Fant en mulig løsning som går på å resette systemets database: How to Access Playstation Recovery Menu 1. Turn off Playstation®3. 2. Hold The power button down; The system will turn on and turn off once again. 3. Once the System has been shutdown, re-press you finger until you hear 2 consecutive beeps 4. When you hear the 2 beeps take finger off power button. 5. You will be promted to plug in your controller via usb and then hit the PS button 6. The Recovery menu will pop up. Valgte så Rebuild Database som han her har hatt hell med. Edit: Men viste seg at det ikke hjalp stort Endret 15. november 2009 av bandreas Lenke til kommentar
Green Onion Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Det er vel BluRay leseren som er gåen, samme skjedde med meg for et års tid siden. Ta kontakt med butikken du kjøpte den fra så ordner det seg Endret 15. november 2009 av Burny Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Samma dritten med meg nå. Satt og så på en blu-ray film og så stoppa PS3'en opp. Måtte jekke ut disken og skru boksen av og på. Nå vil den ikke lese hverken spill, dvd eller blu-ray og disklese ikonet står bare og surrer og går uten at det kommer opp noe info om disker. Nå har jeg vært så heldig å vinne denne ps3'en sommeren 2007 i en konkurranse på den forrige jobben min. Har dessverre slutta der og det er vanskelig å få dem til å spa opp noen kvittering til meg. Hva pokker gjør jeg da? Er villig til å betale for å få fiksa den. Det genialen med 60 gig ps3'en som jeg har er jo at den har kortleser for CF kort og SD kort. Bare å smekke minnekortet rett fra kamera og inn i ps3'en og kjøre slideshow på 50" i stua. Gidder ikke å bytte den i en ps3 som ikke har minnekortleser.... Har googla litt og sett enkelte som nevner recovery menyen og resett og rebulid av databasen her, men i 95% av tilfellene så er det vel bluray-laseren som er gåen. Er det nordiskfilm, sony eller andre man skal kontakte for å få fiksa dette? Hva bør jeg regne med at dette kommer til å koste? EDIT: Til opplysning så har jeg nå kjørt rebuild av base og resett av ps3 system. Det hjalp sef ikke.... Var et par gamle spill jeg ikke fikk tatt backup av savegames av. Samma pokker det så lenge min gode gamle ps3 kommer til hektene igjen etter et lite sykehusopphold hos sony eller nordisk film. Får håpe det ikke blir for langvarig eller dyrt... Endret 15. november 2009 av Mazeking Lenke til kommentar
Green Onion Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Kjipt det der. Ville prøvd å ta kontakt med Nordisk Film, tror det er der de fleste PS3 blir sendt på repp. Endret 15. november 2009 av Burny Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Kjipt det der. Ville prøvd å ta kontakt med Nordisk Film, tror det er der de fleste PS3 blir sendt på repp. Takker! Får ringe dem i morra og se hvordan det går. Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Ikke ring Nordisk Film før du har kontakta stedet du fikk PS3'n fra. Var i kontakt med dem i dag, men jeg måtte først gå igjennom min forhandler (Elprice). Alt du trenger å gjøre er å sannsynliggjøre anskaffelsen av PS3'n, så hvis butikken enten har noen papirer/logg på konkurransen og hvem vinneren er (deg) eller at du har noe lignende så er det ikke noe problem. Uansett gamlejobben din du må kontakte først, så de sender den til reprasjon. Vet dog ikke om det er noen egne regler for konkurranser. Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Så sinnsykt dårlig, får ikke tak i Elprice i dag heller. Har vært nr 1 i køen siden telefonene åpnet, men samma idiotiske "venligst vent" hele veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå