Gå til innhold

Forskjellen på galskap og religion?

Anbefalte innlegg

Første sykdommen jeg har hørt om som krever at du må bli syk før du kan bli helbredet... Enda en logikk glipp på haugen av logikk glipper...

Du har helt rett Hans-o, denne karen argumenterer med steindøde argumenter og har ingen egne meninger... Tenk hvor fint vi har det som kan tenke, føle og si våre egne meninger uten å måtte sitte her som synd-slaver i tankefengslet kristendom... Vi ER heldige vi!!! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

On topic.

Når jeg tenker på en gal person tenker jeg på et menneske som lider av:

- Vrangforestillinger

- Merkelig oppførsel som grenser til eller er ulogisk og skremmende

Så ingen forskjeller med andre ord :)

Det eneste må bli at normen for tradisjonell galskap er at det er noe man opplever alene. Et eksempel er mennesker som lider av schizofreni og tror de har stemmer i hodet sitt, selv om det bare er deres egen hjerne som fremstiller disse.

Religiøse personer som har stemmer i hodet er svært sjeldent mottagelige for at de kanskje er klin gærne. Men epilepsi ble jo også tolket som en gudommelig begivenhet tidligere, så vi får se om historien ikke gjentar seg ;)

Lenke til kommentar
Gud er jordens største krigsherre da Han skaper mer krig og uro en noen andre ting. Gud er kreftsvulsten på denne jorden.

Gud er fred og kjærlighet. Det er djevelen som skaper krig og uro.

Dette er blank løgn IHS.

Matt: 10,34

34 Tro ikke at jeg er kommet for å bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for å bringe fred, men sverd.

Det er ikke mye tvil om at guden du så hjertelig tilber, har helt andre tanker enn deg.

Lenke til kommentar
Diskusjonen er dødfødt siden visse deltagere tar utgangspunkt i "kilder" som ikke har noen relevans. Er jo ikke første gang heller.

Nei, det er den hundrede gangen, og jeg begynner virkelig å bli mildt irritert her.

"Denne kristne greia er selvfølgelig helt sann og bla bla bla.."

"Eh, hvorfor, har du noen som helst beviser for påstandene dine?"

"Selvfølgelig: Jesus sa det jo, og det står i de Bibelen, den ikke akkurat objektive boka til de kristne. Dette er selvfølgelig klare beviser for at dette stemmer.."

Lenke til kommentar
Gud er jordens største krigsherre da Han skaper mer krig og uro en noen andre ting. Gud er kreftsvulsten på denne jorden.

Gud som krigsherre er ikke at han direkte skaper kriger men indirekte som en slags martyr. Noe som er svært foruroligene for et fiktivt vesen.

Og det er morsomt at hvis du kombinerer Gud og djevelen så har du en helt standard A4 menneske. Det er litt som en engel på den ene skulderen og djevelen på andre.

Hvis en mann er pedofil er det ikke mannens valg å være pedofil men mannens valg å utøve pedofili. Er det da Guds kjærlighet som er malformert slik at mannens kjærlighet til barn er litt "forskjellig" eller er den djevelens onskap som bruker mannen som et instrument for å skade gutten. Hva er i såfall endgamet? Tenk deg at mannen misbruker og dreper en muslimsk gutt, noe som jo er en av de verste syndene du kan gjøre (da generelt, ikke fordi gutten er muslim). Mannen som her hypotetisk er kristen, blir frelset for sine gjerninger og havner i himmelen. Gutten som her er muslim fordi foreldrene har lært ham opp til å bli det blir så sendt til helvete?

Joda den guden er kjærligheten selv.

Selvfølgelig er det djevelen som bor i overgriperen og ikke Gud som er årsaken. Siden personen er en djevel hører han hjemme i helvete og ikke himmelen, Bloodwake

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Men gud skapte kjærlighet så da er det vel gud som har skapt mannens kjærlighet til unge gutter. Men det er egentlig ikke det som er spørsmålet mitt. I følge din religion ville ikke denne kristne mannen havne i himmelen fordi jesus døde på korset for han og frelset han, mens gutten som ikke har gjort noen ting havner i helvete fordi han ikke følger den rette guden? Selv om han ikke har hatt en sjangse til å velge selv. Dette er din gud?

Lenke til kommentar

Lettvinne svar krever lettvinne spørsmål..... :)

Må være deilig å ha noen å skylde på... Alltid! Satan er skyldig før saken er kommet opp til og med... Stakkars jævelen..... Skal vedde på at han er en kjekk kar, men er utsatt for en gedigen sverte kampanje av gud :)

Lenke til kommentar

Eller kanskje dette viser gudens kjærlighet noe bedre:

3. Mos 27

Gud promoterer menneskehandel:

1 Herren talte til Moses og sa: 2 Si til israelittene: Når noen gir et høytidelig løfte om å vie et menneske til Herren, skal løsesummen fastsettes slik: 3 En mann som er mellom tjue og seksti år, skal verdsettes til femti sekel sølv etter helligdommens vekt. 4 En kvinne skal verdsettes til tretti sekel. 5 Et menneske som er mellom fem og tjue år, skal verdsettes til tjue sekel dersom det er en gutt, og til ti sekel dersom det er en pike. 6 Er det et barn mellom en måned og fem år, skal verdien på en gutt være fem sekel sølv og på en pike tre sekel sølv. 7 De som er seksti år eller mer, skal verdsettes til femten sekel dersom det er menn, og til ti sekel dersom det er kvinner. 8 Er noen så fattig at han ikke kan betale disse pengene, skal han stilles fram for presten, og presten skal verdsette ham. Presten skal sette verdien etter det han har råd til, han som gav løftet.

Mye usammenhengende vrøvl, før flere usmakeligheter kommer fra guds munn. [...]

28 Når en mann vier noe av alt det han eier, til Herren som bannlyst gods, enten det er folk eller fe eller odelsjord, da må det ikke selges eller innløses. Alt som er bannlyst, er høyhellig og hører Herren til. 29 Et menneske som er bannlyst, kan ikke innløses. Det skal drepes.

Vil du virkelig være bekjent av en slik guddom? Og er du samtidig så frekk at du våger å si at dette er kjærlig og godt? Heldigvis har sekulære, dratt kirkefolket bort fra slike holdninger her i landet, riktig nok sparkende og hylende, men dessverre så er det fortsatt samfunn i denne verden som synes dette er grei praksis.

Lenke til kommentar

Er valget vanskelig? En Gud som eksluderer folk som ikke følger hans ord eller en Gud som tar imot alle som kommer? Helvete er nå mye mer forlokkende enn himmelen. ha også i minnet det som kommer fram av denne vitsen:

"To venner dør, den ene kommer til himmelen, den andre til helvete. Han som kom til himmelen er bekymret for kameraten og spør Gud om han kan få møte han. Når de møtes sier han som kom til himmelen -Åssen går det der nede i Helvete? Er det forferdelig? og vennen svarer -Neida, vi kan ligge lenge om morningen og late oss hele dagen. Åssen går det i himmelen? -Nei, her må vi stå opp når solen gryr og arbeide hele dagen og kvelden, det er jo så få folk her."

Lenke til kommentar

Dette er blank løgn IHS.

Matt: 10,34 Tro ikke at jeg er kommet for å bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for å bringe fred, men sverd.

Nei det er det ikke, NikkaYoichi

Jesu Kristi kjærlighet deler verden i to, de som opplever den og de som ikke opplever den, derav sverd (misunnelse) imellom folk.

Matt: 10,34 > Tro ikke at jeg er kommet for å bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for å bringe fred, men sverd. Jeg er kommet for å sette skille: Sønn står mot far, datter mot mor, svigerdatter mot svigermor, og en manns husfolk er hans fiender. Den som elsker far eller mor mer enn meg, er meg ikke verd. Den som elsker sønn eller datter mer enn meg, er meg ikke verd. Og den som ikke tar sitt kors opp og følger etter meg, er meg ikke verd.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Godt innlegg IHS, men betyr ikke det at gud da kommer for å skape splid? Jeg synes ikke det er noe snillt at Gud vil splitte familier og venner bare på grunn av forskjellige livssyn. Er ikke dette en skummel filosofi? Gud høres veldig selvoptatt ut?`Fikk han ikke nok oppmerksomhet som liten?

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Synd eksisterer ikke. Det har det aldri gjort og det vil det aldri gjøre.

Jeg siterer fra min religion:

"Synd eksisterer ikke"

Hva din religion sier betyr ingenting, du siterer ikke fakta men jødiske myter. Jødiske myter har aldri vært fakta. Er haren kanskje også en drøvtygger?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Gud som krigsherre er ikke at han direkte skaper kriger men indirekte som en slags martyr. Noe som er svært foruroligene for et fiktivt vesen.

Og det er morsomt at hvis du kombinerer Gud og djevelen så har du en helt standard A4 menneske. Det er litt som en engel på den ene skulderen og djevelen på andre.

Hvis en mann er pedofil er det ikke mannens valg å være pedofil men mannens valg å utøve pedofili. Er det da Guds kjærlighet som er malformert slik at mannens kjærlighet til barn er litt "forskjellig" eller er den djevelens onskap som bruker mannen som et instrument for å skade gutten. Hva er i såfall endgamet? Tenk deg at mannen misbruker og dreper en muslimsk gutt, noe som jo er en av de verste syndene du kan gjøre (da generelt, ikke fordi gutten er muslim). Mannen som her hypotetisk er kristen, blir frelset for sine gjerninger og havner i himmelen. Gutten som her er muslim fordi foreldrene har lært ham opp til å bli det blir så sendt til helvete?

Joda den guden er kjærligheten selv.

Selvfølgelig er det djevelen som bor i overgriperen og ikke Gud som er årsaken. Siden personen er en djevel hører han hjemme i helvete og ikke himmelen, Bloodwake

It's better to reign in hell than to serve in heaven.

Det er ingen troner i helvete, det er mange troner i himmelen.

Lenke til kommentar
Han høres ut som en skikkelig selvdigger.

Jepp og problemer med å kontrollere sinnet sitt : /

4 "You shall not make for yourself an idol in the form of anything in heaven above or on the earth beneath or in the waters below. 5 You shall not bow down to them or worship them; for I, the LORD your God, am a jealous God, punishing the children for the sin of the fathers to the third and fourth generation of those who hate me, 6 but showing love to a thousand {generations} of those who love me and keep my commandments.

Hvordan skal dette tolkes i dag?

24 " 'Make an altar of earth for me and sacrifice on it your burnt offerings and fellowship offerings, [b] your sheep and goats and your cattle. Wherever I cause my name to be honored, I will come to you and bless you. 25 If you make an altar of stones for me, do not build it with dressed stones, for you will defile it if you use a tool on it. 26 And do not go up to my altar on steps, lest your nakedness be exposed on it.'

Tar gjerne imot en quote fra bibelen hvor det står at dyreofringer var en feiltagelse og at alle burde slutte med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...