Gå til innhold

Forskjellen på galskap og religion?


Anbefalte innlegg

I motsetning til til de kristne lar resten av verden ovennevnte problemer bare bli værre og værre.

At et miljø er lukket, som en del kristne miljøer er, kan bidra til at allslags vanvittig jævelskap får foregå over lang tid, ustraffet.

 

Jesus er ikke det verste forbildet man kan ha. Men dette med at du kan bli tilgitt for hva som helst, har nok ofte vært fint å ha når samvittigheten ellers ville ha stanset en person.

Kun tilgivelse kan bryte en ond sirkel som bare gjentar seg, samvittigheten hører ikke folk på.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hører ikke folk på samvittigheten? Hva mener du egentlig? Hva er samvittighet for deg IHS? Betyr det å etterleve alle de sinnsyke påbudene i bibelen? Eller rett og slett følge de ti bud?

 

Jeg har god samvittighet jeg og vet du hvorfor? Fordi jeg lar være å gjøre noe som plager samvittigheten.. :) Enkelt egentlig. Men nå har ikke jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke tenker på gud, jeg har ikke dårlig samvittighet etter å ha nappet litt i løken, jeg har ikke dårlig samvittighet om jeg syntes at nabo kona er dritfin eller at jeg i tankene kunne tenkt meg noen runder i "høyet" med henne, ei heller har jeg dårlig samvittighet om jeg syntes bilen til naboen er fin hvis jeg kunne tenkt meg en slik selv. Jeg er som du sikkert vet ikke i tankefengslet de religiøse sitter i, men kan respondere naturlig og menneskelig på slike ting og slipper derfor å ha en kunstig, og sikkert ganske konstant!, dårlig samvittighet over idiotiske dogmer og andre sinnsvake regler. Jeg lyver fælt skjelden rett og slett fordi jeg ikke trives med å lyve. Løgn avler mer løgn som igjen øker sjansen for at noen tar deg i den løgnen og det, mer enn noe annet, gjør at jeg ikke liker å lyve. Jeg liker å være en ærlig person!! Nå lyver alle litt, også religiøse. Hver eneste dag!! Det samme går for å stjele. Det er ikke det at jeg syntes synd på butikken eller lignende, men rett og slett fordi jeg liker å se en ærlig mann i speilet om morgenen OG fordi jeg må gå foran som et godt forbilde for mine barn! Jeg dreper heller ikke av de samme grunnene, da jeg gennerelt er i mot å ta liv uten noen god grunn. Gode grunner varierer, så ikke spør om hva jeg ville drept for, da dette blir veldig varierende, men jeg ville nok heller ikke nølt hvis situasjonen krevde det. Men i det daglige er det fælt få av oss som løper rundt å dreper folk og godt er det!!

 

Så kan de religiøse sitte der med all verdens dårlige selvpålagte samvittighet, men vær så snill å la være å tro at vi andre har dårlig samvittighet på samme måte som dere. Vi har ingen "storebror ser deg" som sitter på skulderen og gir oss en masse helt bortkastede ting å ha dårlig samvittighet for! :)

 

Men utdyp gjerne hva du har dårlig samvittighet for, eller hva du mener vi burde hatt dårlig samvittighet for, når du først har oppe evnet...

Endret av RWS
Lenke til kommentar
I motsetning til til de kristne lar resten av verden ovennevnte problemer bare bli værre og værre.

At et miljø er lukket, som en del kristne miljøer er, kan bidra til at allslags vanvittig jævelskap får foregå over lang tid, ustraffet.

 

Jesus er ikke det verste forbildet man kan ha. Men dette med at du kan bli tilgitt for hva som helst, har nok ofte vært fint å ha når samvittigheten ellers ville ha stanset en person.

Kun tilgivelse kan bryte en ond sirkel som bare gjentar seg, samvittigheten hører ikke folk på.

..Jeg lyver fælt skjelden rett og slett fordi jeg ikke trives med å lyve. Løgn avler mer løgn som igjen øker sjansen for at noen tar deg i den løgnen og det, mer enn noe annet, gjør at jeg ikke liker å lyve. Jeg liker å være en ærlig person!! Nå lyver alle litt, også religiøse. Hver eneste dag!! Det samme går for å stjele. Det er ikke det at jeg syntes synd på butikken eller lignende, men rett og slett fordi jeg liker å se en ærlig mann i speilet om morgenen OG fordi jeg må gå foran som et godt forbilde for mine barn! Jeg dreper heller ikke av de samme grunnene, da jeg gennerelt er i mot å ta liv uten noen god grunn....

Også små syndere trenger tilgivelse. All synd stenger Gud ute fra mennesket. Gud (kjærligheten) kan ikke bo i en synder. Kristendommen bærer i seg en dyp forståelse av menneskets sjelsliv. Skyldfølelsen må bort, for at kjærligheten (Gud) kan få rom i mennesket. Jesus Kristus var et 100 % kjærlighetsfullt menneske.

 

NT > Den som ikke elsker, har aldri kjent Gud, for Gud er kjærlighet.

 

NT > Gud er kjærlighet, og den som blir i kjærligheten, blir i Gud og Gud i ham.

 

Gud bor i Jesus Kristus og de kristne.

 

Jesus Kristus > Ingen har større kjærlighet enn den som gir sitt liv for sine venner.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

OK, du hadde altså ikke et eget svar... :no:

 

Hvorfor er jeg ikke overrasket? Først må du altså godkjenne en hel haug med tulle synder for kunne ta i mot kuren, som er gud? Hva i all verden er vitsen med å dra over seg en hel haug med fiktive "synder" å fly og engste seg over dem når en kan leve et helt naturlig liv og respondere naturlig på ting og være et ærlig, ordentlig og godt menneske? Blir jo ikke dummere enn dette IHS, men du, (eller de som lærer deg opp, for du har tydeligvis ikke egne meninger), mener vel at en må ta i mot tullesynd for å bli et ordentlig menneske... :no:

 

Som jeg sa, religion er galskap satt i system! Det blir bare klarere og klarere for meg, selv etter snart førti år som ateist :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar

RWS jeg er helt enig i det du skriver og føler det samme selv.

 

Kan ikke si annet enn hvis man må leve etter en hel haug med fiktive regler som står i en oppdiktet bok og i tillegg konstant skal ha dårlig samvittighet hvis man ikke klarer å leve etter dette så er man jo nær sagt fanget i et fengsel.

Lenke til kommentar

..Jeg lyver fælt skjelden rett og slett fordi jeg ikke trives med å lyve. Løgn avler mer løgn som igjen øker sjansen for at noen tar deg i den løgnen og det, mer enn noe annet, gjør at jeg ikke liker å lyve. Jeg liker å være en ærlig person!! Nå lyver alle litt, også religiøse. Hver eneste dag!! Det samme går for å stjele. Det er ikke det at jeg syntes synd på butikken eller lignende, men rett og slett fordi jeg liker å se en ærlig mann i speilet om morgenen OG fordi jeg må gå foran som et godt forbilde for mine barn! Jeg dreper heller ikke av de samme grunnene, da jeg gennerelt er i mot å ta liv uten noen god grunn....

Også små syndere trenger tilgivelse. All synd stenger Gud ute fra mennesket. Gud (kjærligheten) kan ikke bo i en synder. Kristendommen bærer i seg en dyp forståelse av menneskets sjelsliv. Skyldfølelsen må bort, for at kjærligheten (Gud) kan få rom i mennesket. Jesus Kristus var et 100 % kjærlighetsfullt menneske.

 

NT > Den som ikke elsker, har aldri kjent Gud, for Gud er kjærlighet.

 

NT > Gud er kjærlighet, og den som blir i kjærligheten, blir i Gud og Gud i ham.

 

Gud bor i Jesus Kristus og de kristne.

 

Jesus Kristus > Ingen har større kjærlighet enn den som gir sitt liv for sine venner.

OK, du hadde altså ikke et eget svar... :no:

 

Hvorfor er jeg ikke overrasket? Først må du altså godkjenne en hel haug med tulle synder for kunne ta i mot kuren, som er gud? Hva i all verden er vitsen med å dra over seg en hel haug med fiktive "synder" å fly og engste seg over dem når en kan leve et helt naturlig liv og respondere naturlig på ting og være et ærlig, ordentlig og godt menneske? Blir jo ikke dummere enn dette IHS, men du, (eller de som lærer deg opp, for du har tydeligvis ikke egne meninger), mener vel at en må ta i mot tullesynd for å bli et ordentlig menneske... :no:

fiktive "synder" ?

 

Du sa selv at du og andre lyver og stjeler.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

:) konge i å misforstå du jo.... Eller?

 

Jeg sa at ALLE lyver i hverdagen jeg, også du IHS.. :)

 

(Nå mener ikke jeg luyver som i lyver, men ALLE mennesker lyver bittelitt i det daglige, alle. Hvis moren din (eller kjæresten/kona) kommer bort til deg i en kjole som DU ikke liker og lurer på hva du syntes er det de ferreste som buser ut at du syntes hun ser ut som et takras i kjolen. Eller det kommer ei gråtende dame, med sminken utover hele ansiktet slik at hun ser direkte støgg ut, som nettopp har blitt dumpet av typen sin og spør deg om hun virkelig er så stygg som hun føler seg, sier du det du egentlig tenker da eller lyver du littegrann for å ikke såre henne enda mer? Likeså når sjefen kommer bort å lurer på hvordan det går med rapporten som skulle være ferdig til i morgen og du vet du ikke vil rekke det... Du vil prøve å fremstå litt bedre enn det du egentlig fortjener, ikke sant? )

 

Faktum er at disse "løgnene" er noe alle mennesker tyr til fra tid til annen nettopp for å fremstå i et bedre lys hos sjefen eller fordi du ikke vil såre noen.... Dette er altså ikke grove løgner, men små hverdags løgner vi alle fra tid til annen godgjenner og vet at er sånn.... Men du er kanskje unntaket?

 

EDIT: La til en ). (Helt sant :) )

Endret av RWS
Lenke til kommentar

..Jeg lyver fælt skjelden rett og slett fordi jeg ikke trives med å lyve. Løgn avler mer løgn som igjen øker sjansen for at noen tar deg i den løgnen og det, mer enn noe annet, gjør at jeg ikke liker å lyve. Jeg liker å være en ærlig person!! Nå lyver alle litt, også religiøse. Hver eneste dag!! Det samme går for å stjele. Det er ikke det at jeg syntes synd på butikken eller lignende, men rett og slett fordi jeg liker å se en ærlig mann i speilet om morgenen OG fordi jeg må gå foran som et godt forbilde for mine barn! Jeg dreper heller ikke av de samme grunnene, da jeg gennerelt er i mot å ta liv uten noen god grunn....

Også små syndere trenger tilgivelse. All synd stenger Gud ute fra mennesket. Gud (kjærligheten) kan ikke bo i en synder. Kristendommen bærer i seg en dyp forståelse av menneskets sjelsliv. Skyldfølelsen må bort, for at kjærligheten (Gud) kan få rom i mennesket. Jesus Kristus var et 100 % kjærlighetsfullt menneske.

 

NT > Den som ikke elsker, har aldri kjent Gud, for Gud er kjærlighet.

 

NT > Gud er kjærlighet, og den som blir i kjærligheten, blir i Gud og Gud i ham.

 

Gud bor i Jesus Kristus og de kristne.

 

Jesus Kristus > Ingen har større kjærlighet enn den som gir sitt liv for sine venner.

OK, du hadde altså ikke et eget svar... :no:

 

Hvorfor er jeg ikke overrasket? Først må du altså godkjenne en hel haug med tulle synder for kunne ta i mot kuren, som er gud? Hva i all verden er vitsen med å dra over seg en hel haug med fiktive "synder" å fly og engste seg over dem når en kan leve et helt naturlig liv og respondere naturlig på ting og være et ærlig, ordentlig og godt menneske? Blir jo ikke dummere enn dette IHS, men du, (eller de som lærer deg opp, for du har tydeligvis ikke egne meninger), mener vel at en må ta i mot tullesynd for å bli et ordentlig menneske... :no:

fiktive "synder" ?

 

Du sa selv at du og andre lyver og stjeler.

 

:) konge i å misforstå du jo.... Eller?

 

Jeg sa at ALLE lyver i hverdagen jeg, også du IHS.. :)

Men ikke alle ber om tilgivelse for sine synder og da akkumulerer skyldfølelsen seg, RWS

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Som jeg sa: HVEM skyld følelse er det du sikter til her? For å være helt ærlig med deg så har jeg ingen skyldfølelse i det hele tatt jeg og har ikke hatt noen på en stund.... Så hva er det du snakker om?

 

(Og vær så snill å la være å quote HELE tråden da er du snill... )

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Blant disse "Kristne" menneskene til IHS finner du alle slags mennesker;

Tyver, homofile, løgnere, voldtektsforbrytere, pedofile, svindlere, mennesker som er døpt i kirken og er likegyldig med det, drapsmenn(/kvinner), krigsforbrytere og garantert en del ateister som ikke har tatt bryet med å melde seg ut av statskirken eller blitt påmeldt uten samtykke eller blitt informert.

Ja, store deler av norske befolkning og kanskje verden.

 

Nå vil du kanskje si at disse ikke er kristne, men hvem er det da? Blir ikke mange menneskene igjen.

Forskjellen er at de gjør noe med det, i motsetning til resten av verden som bare lar det bli værre og værre.

Hoh! Denne likte jeg.

 

Kristne tyver, voldtektsforbrytere, pedofile og svindlere gjør noe for å gjøre verden et bedre sted, mens ikke-kristne kreftforskere, ingeniører, doktorer og leger lar verden bare bli værre og værre.

 

Har du noen annen fornuftig livskunnskap?

Lenke til kommentar

Folk må da forstå at vi ikke kan diskutere med religiøst overbeviste mennesker. Hvis noen tar det enorme hoppet å tro fullt og helt på noe så ukritisk basert på vandrehistorier i først 400 år også sensurert og omskrevet i de resterende 1600 år av mennesker slik at det passer dem, kan du ikke regne med å vinne fram med en diskusjon av rasjonalisme.

 

Kristne er svake mennesker som er trent opp gjennom kristendommens tyrani av underkastelsespropaganda der alle er syndere og kun Gud kan redde dem fra evig pine og tortur i Helvete. Hvis noen vokser opp med voldtekt og vold hjemme blir de tisvardene hjerneskadde som kristne. Det hele er psykologiske problemer, og er direkte knyttet til menneskets ønske om å være underkastet en leder som er feilfri. Gud er jordens største krigsherre da Han skaper mer krig og uro en noen andre ting. Gud er kreftsvulsten på denne jorden.

 

From Greek philosopher Epicurius:

 

"Is God willing to prevent evil, but not able?

Then he is not omnipotent.

Is he able, but not willing?

Then he is malevolent.

Is he both able and willing?

Then whence cometh evil?

Is he neither able nor willing?

Then why call him God?

Lenke til kommentar
Også små syndere trenger tilgivelse. All synd stenger Gud ute fra mennesket. Gud (kjærligheten) kan ikke bo i en synder. Kristendommen bærer i seg en dyp forståelse av menneskets sjelsliv. Skyldfølelsen må bort, for at kjærligheten (Gud) kan få rom i mennesket. Jesus Kristus var et 100 % kjærlighetsfullt menneske.

 

Da er vel vi ikke-kristne bedre egnet til å motta Guds kjærlighet da, i og med at vi ikke går rundt og har skyldfølelse for alt mulig.

Lenke til kommentar
Også små syndere trenger tilgivelse. All synd stenger Gud ute fra mennesket. Gud (kjærligheten) kan ikke bo i en synder. Kristendommen bærer i seg en dyp forståelse av menneskets sjelsliv. Skyldfølelsen må bort, for at kjærligheten (Gud) kan få rom i mennesket. Jesus Kristus var et 100 % kjærlighetsfullt menneske.

Da er vel vi ikke-kristne bedre egnet til å motta Guds kjærlighet da, i og med at vi ikke går rundt og har skyldfølelse for alt mulig.

Å ikke vedkjenne seg sin skyld betyr ikke å ikke inneha skyld, Mokko

Lenke til kommentar
Også små syndere trenger tilgivelse. All synd stenger Gud ute fra mennesket. Gud (kjærligheten) kan ikke bo i en synder. Kristendommen bærer i seg en dyp forståelse av menneskets sjelsliv. Skyldfølelsen må bort, for at kjærligheten (Gud) kan få rom i mennesket. Jesus Kristus var et 100 % kjærlighetsfullt menneske.

Synd eksisterer ikke, så noen tilgivelse for noe som ikke eksisterer er vel hva jeg kaller definisjonen på overflødighet.

Lenke til kommentar

Gud som krigsherre er ikke at han direkte skaper kriger men indirekte som en slags martyr. Noe som er svært foruroligene for et fiktivt vesen.

 

Og det er morsomt at hvis du kombinerer Gud og djevelen så har du en helt standard A4 menneske. Det er litt som en engel på den ene skulderen og djevelen på andre.

 

Hvis en mann er pedofil er det ikke mannens valg å være pedofil men mannens valg å utøve pedofili. Er det da Guds kjærlighet som er malformert slik at mannens kjærlighet til barn er litt "forskjellig" eller er den djevelens onskap som bruker mannen som et instrument for å skade gutten. Hva er i såfall endgamet? Tenk deg at mannen misbruker og dreper en muslimsk gutt, noe som jo er en av de verste syndene du kan gjøre (da generelt, ikke fordi gutten er muslim). Mannen som her hypotetisk er kristen, blir frelset for sine gjerninger og havner i himmelen. Gutten som her er muslim fordi foreldrene har lært ham opp til å bli det blir så sendt til helvete?

 

Joda den guden er kjærligheten selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...