Gå til innhold

Forskjellen på galskap og religion?


Anbefalte innlegg

Det bilde Richard Dawkins gir av Gud er galt, MVR

Jesus Kristus har gitt oss det riktige bilde av Gud.

Har det ikke fallt deg inn at man må tro på Jesus og Gud for å få din versjon til å stemme?

 

Det er derfor man kalles kristen hvis man tror.

Troen på jesus er fellesnevneren.

 

Man kan argumentere at denne troen er moralsk gal, det man ikke kan argumentere at denne troen er gal for kristne, da det faktisk er denne handlingen som definerer om en er kristen eller ei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
IHS: Innlegget var ment for deg, har du kanskje en liten kommentar?

Det bilde Richard Dawkins gir av Gud er galt, MVR

Jesus Kristus har gitt oss det riktige bilde av Gud.

Har det ikke fallt deg inn at man må tro på Jesus og Gud for å få din versjon til å stemme?

Selvfølgelig må man tro på Jesus Kristus og ikke Richard Dawkins i denne saken.

Det er Jesus Kristus som snakker sant mens Richard Dawkins lyver om Gud.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Kan en sette ordet galskap knyttet til en religion? Se litt på ordene forelskelse og berserk.

 

Forelskelse

 

Berserk

Sinnstemning og valgt religion har vel en del å si også. Eksempel på berserk kan være hevnlystne islamister.

 

Forelskelse er kanskje å dra det litt langt, men jeg tror langt på vei mange sider av en forelskelse kan passe på mange religiøse likevel.

 

Forelsket i Jesus?

Endret av G
Lenke til kommentar

Forelskelse er difinitivt følelsen de nyfrelste føler til jesusen sin ja. De ser helt bort fra klare feil og mangler, akkurat som du gjør når du forelsker deg, og "gror" etterhvert inn i dette slik at det passer med deres "bevis" førsel, akkurat som du "gror" sammen med dama/typen du forelsker deg i sånn etterhvert. Etter det er det bare å fylle på med "beviser", som for de som tror er fullgode beviser for at de for seg selv skal kunne forsvare sin tro. Ovenfor andre, ikke troende har ihvertfall jeg en følelse av at de lyver litt og går på en slags automodus med autosvar for å forsvare sin meget ulogiske forelskelse i jesus/allah/bramha/whatever....

 

Har sagt det før, men jeg ser en helt klar grunn til at en del kristne ikke liker homofile, det er som om de håper ingen skal legge merke til at de er forelsket i jesus, som faktisk er en mann... :p

Lenke til kommentar
IHS: Innlegget var ment for deg, har du kanskje en liten kommentar?

Det bilde Richard Dawkins gir av Gud er galt, MVR

Jesus Kristus har gitt oss det riktige bilde av Gud.

Har det ikke fallt deg inn at man må tro på Jesus og Gud for å få din versjon til å stemme?

Selvfølgelig må man tro på Jesus Kristus og ikke Richard Dawkins i denne saken.

Det er Jesus Kristus som snakker sant mens Richard Dawkins lyver om Gud.

Hvem har sagt at jeg tror på Darwin?

 

UFO teorier derimot.

Endret av Døgnvill
Lenke til kommentar

Blant disse "Kristne" menneskene til IHS finner du alle slags mennesker;

Tyver, homofile, løgnere, voldtektsforbrytere, pedofile, svindlere, mennesker som er døpt i kirken og er likegyldig med det, drapsmenn(/kvinner), krigsforbrytere og garantert en del ateister som ikke har tatt bryet med å melde seg ut av statskirken eller blitt påmeldt uten samtykke eller blitt informert.

Ja, store deler av norske befolkning og kanskje verden.

 

Nå vil du kanskje si at disse ikke er kristne, men hvem er det da? Blir ikke mange menneskene igjen.

 

Jeg har ikke sjekket det opp men det er meget trolig du finner f.eks Lommemannen i den norske kirkes register.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Religion er galskap satt i system. Å tro på Gud er greit nok, eller en "overnaturlig kraft" men religion er bare tull fra ende til annen, og er ikke noe annet enn et maktspill for å få kontroll på folks tanker. For å være helt ærlig så vet ikke jeg om jeg tror på Gud eller ikke, men jeg vet at jeg ikke tror på den kristne Gud, og jeg vet også at all religion er tull.

Lenke til kommentar

Du vet ikke om du tror på gud men du tror ikke på noen gud....

:)

 

Tanken på at det MÅ være noe som er større, smartere og mektigere enn oss der ute et sted har sikkert vært hos mennesker så lenge vi har eksistert, det eneste som har endret seg er størrelsen på gudene. I tidenes morgen var guder ting som bodde i skogen ol, rene natur guder. Solen er et mye yndet tema som gud, "gud" vet hvor mange som har tilbedt solen oppover! Ser en på den jødiske, og senere kristne, gud, så bodde faktisk denne guden i en kasse som stammen bar rundt (tok noen på denne kassen så døde de såklart :roll: ) Så ble gud større og hersket over jorden. Folk trodde det var gud som hadde laget alle "hullene" i himmel velvingen (stjernene) når gud var ute og gikk tur osv osv, og man trodde den gangen at jorden var universets sentrum og at jordens beboere var en form for The Sims. Etterhvert som vår forståelse om universets enorme størrelse har økt har også domene til den kristne guden økt, til han i dag er skaper av noe slikt som 50 000 000 000 000 000 planeter!!! Ikke dårlig at den guden holder så mye av noen vesner på en bitte liten planet i et bitte lite solsystem og hører alt de tenker, ser og gjør da, er det vel? Skulle nesten tro han hadde annet å bestille? Før vi visste noe om big bang osv så var guders domener bitte små og kristendommen har faktisk vitenskapen å takke for at de i det hele tatt har en så mektig gud, for det er ikke mer enn 3000 år siden han bodde i en liten boks!! Hadde det ikke vært for votenskapen hadde denne guden fremdeles vært en liten gud som ikke hadde skapt mer enn den lille ubetydelige planeten tellus pluss et par andre stjerner og planeter mens han i dag rår over et enormt univers.... Ikke dårlig på vel tre tusen år, er det vel? Religion er så menneskeskapt som det går an å få dette, det er sikkert. Hadde det vært noen gud så hadde den guden faktisk kunne fortalt oss alerede for to tusen år siden at vi ville kjøre over himmelen i tusen kilometer i fly som alle kunne nyte godt av, det hadde stått om elektrisitet, splitting av atomet, biler, båter (som overgår selveste noahs ark flerfoldige ganger) og om data maskiner og hjemme nettverk... Gjør det det? Nei, alt som står der er lamme selvoppfyllende profetier som selv en oppegående fireåring kan gjennomskue!

 

Så ja, religion er i aller høyeste grad galskap! Det er galskap å kaste viten og kunnskap ut av vinduet for å tro på dette som vi til dags dato ikke har et eneste bevis for, og gud hjelpe meg hvor folk har lett etter bevis for dette oppover i tiden!!! Det er så enormt mye som ikke henger på greip hvis en bare kan litt basic vitenskap at jeg vil gå så langt at jeg vil si at de som tror dette er nødt til å lyge for seg selv for å tro dette! Kan ikke skjønne annet jeg! Å tro på guder er så til de grader ulogiskt at ihvertfall jeg anser det som galskap!

 

:)

 

Det rare er at til mer vitenskapen finner ut til større blir gudene og domenene til gudene... :) Uten vitenskap er ikke kreasjonisme noen verden ting, de har ikke en dritt selv! Noe å tenke på for de som tror på den galskapen....

Lenke til kommentar
Blant disse "Kristne" menneskene til IHS finner du alle slags mennesker;

Tyver, homofile, løgnere, voldtektsforbrytere, pedofile, svindlere, mennesker som er døpt i kirken og er likegyldig med det, drapsmenn(/kvinner), krigsforbrytere og garantert en del ateister som ikke har tatt bryet med å melde seg ut av statskirken eller blitt påmeldt uten samtykke eller blitt informert.

Ja, store deler av norske befolkning og kanskje verden.

 

Nå vil du kanskje si at disse ikke er kristne, men hvem er det da? Blir ikke mange menneskene igjen.

Forskjellen er at de gjør noe med det, i motsetning til resten av verden som bare lar det bli værre og værre.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hva blir verre og verre IHS? De kristnes innbildning at dommedagen nærmer seg, slik profetien spådde? Du skjønner hvorfor dere kristne syntes det blir verre og verre ikke sant? Det er fordi dere håper å få oppfylt den store våte drømmen deres, dommedagen, men blir egentlig ting verre og verre spør jeg da? Hva er i så fall verre?

Lenke til kommentar
Blant disse "Kristne" menneskene til IHS finner du alle slags mennesker;

Tyver, homofile, løgnere, voldtektsforbrytere, pedofile, svindlere, mennesker som er døpt i kirken og er likegyldig med det, drapsmenn(/kvinner), krigsforbrytere og garantert en del ateister som ikke har tatt bryet med å melde seg ut av statskirken eller blitt påmeldt uten samtykke eller blitt informert.

Ja, store deler av norske befolkning og kanskje verden.

 

Nå vil du kanskje si at disse ikke er kristne, men hvem er det da? Blir ikke mange menneskene igjen.

Forskjellen er at de gjør noe med det, i motsetning til resten av verden som bare lar det bli værre og værre.

Hva blir verre og verre IHS? De kristnes innbildning at dommedagen nærmer seg, slik profetien spådde? Du skjønner hvorfor dere kristne syntes det blir verre og verre ikke sant? Det er fordi dere håper å få oppfylt den store våte drømmen deres, dommedagen, men blir egentlig ting verre og verre spør jeg da? Hva er i så fall verre?

I motsetning til til de kristne lar resten av verden ovennevnte problemer bare bli værre og værre.

Lenke til kommentar
I motsetning til til de kristne lar resten av verden ovennevnte problemer bare bli værre og værre.

Eller sagt på en annen måte:

Forskjellen er at de gjør noe med det, i motsetning til resten av verden som bare lar det bli værre og værre.

Skal man bli kristen da tro? Det virker å være en relativt skjermet tilværelse, hvor alt man trenger å gjøre er å gulpe opp litt floksler (repeter dem gjerne) uten egentlig å legge stort med tanke bak.

Prøver meg på en jeg og:

samme hvilken vei du snur deg, så har du rævva bak.
Endret av freke
Lenke til kommentar
I motsetning til til de kristne lar resten av verden ovennevnte problemer bare bli værre og værre.

At et miljø er lukket, som en del kristne miljøer er, kan bidra til at allslags vanvittig jævelskap får foregå over lang tid, ustraffet.

 

Jesus er ikke det verste forbildet man kan ha. Men dette med at du kan bli tilgitt for hva som helst, har nok ofte vært fint å ha når samvittigheten ellers ville ha stanset en person.

Lenke til kommentar

De ti religiøse personlighets grupper.

 

1. Dem som søker makt:

Personer som søker makt over andre personer. Om man får en leder stilling innen en religiøs gruppe så kan man klare å få utrulig makt over andre personer.

 

2. Dem som liker vaner:

Mange er religiøse (uten å tro, eller uten å ha noen klar mening) kun av vane. Vokst opp med religion og venner og familie er religiøse. De samles sosialt rundt religionen.

 

3. Dem som er gale:

Personer som blir helt fanatiske i sin tro, hele livet blir kun fanatisk gitt til religionen.

 

4. Dem som er dumme:

Personer som har kunnskap om hvordan verden fungerer men velger og tru at den er feil og religion er sann.

 

5. Dem som har liten kunnskap:

De som aldri har går på skole og fått muligheten til og lære om vitenskapelige teorier som går imot det meste av religion.

 

6. Dem som frykter døden:

Dem som er religiøse for å lindre frykten for døden. De vil vite at det er noe etter døden. De er for pysette til å ikke tro.

 

7. Dem som lar seg lede:

Dem lar seg overtale til å tru på en gud. Dem er også ofte offer for sekter.

 

8. Dem som søker venner:

Dem er venneløse og ønsker venner og lykke. De søker religion for å få venner via den. Også ofte offer for sekter.

 

9. Dem som som ønsker en mening med livet:

Dem som blir triste av å tenke på at livet dems ikke har en mening. Derfor velger dem å tru på en religion for å få en mening med livet.

 

10. Dem som ønsker å føle seg spesiell:

De føler seg som alle andre eller mindre vært, men de ønsker og føle at dem er utvalgt, at dem er spesielle.

Endret av Lord-KGA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...