Gå til innhold

Forskjellen på galskap og religion?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spørsmålene baller seg på her. La meg forsøke:

 

Hvordan vet du at "Han" fortsatt lever?

Alle kristne ser Jesus Kristus og vet derfor at Han lever.

 

Jesus Kristus > Jeg lar dere ikke bli igjen som foreldreløse barn. Jeg kommer til dere. Snart ser ikke verden meg lenger. Men dere skal se meg, for jeg lever, og dere skal også leve. Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere.

Lenke til kommentar
Spørsmålene baller seg på her. La meg forsøke:

 

Hvordan vet du at "Han" fortsatt lever?

Alle kristne ser Jesus Kristus og vet derfor at Han lever.

 

Jesus Kristus > Jeg lar dere ikke bli igjen som foreldreløse barn. Jeg kommer til dere. Snart ser ikke verden meg lenger. Men dere skal se meg, for jeg lever, og dere skal også leve. Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere.

Kan du forklare konkret hvordan du ser Jesus? Gjerne med mer enn to setninger.

Lenke til kommentar
Har lest gjennom denne tråden, og jeg må bare le litt. Jeg skulle virkelig ønske at IHS kunne svare litt ordentlig på kritikken han og religionen hans får, og ikke bare komme opp med et Bibelsitat eller en egen oppfatning, som om det liksom skulle bevise noe.

Er så jeg nesten tror at han rett og slett ikke har noen egne meninger om evnet ja... At han svarer på autopilot det han er opplært til å svare på disse spørsmålene og hopper alltid over alle spørsmål doktrinene hans ikke sier noe om da han ikke klarer å svare på dem selv.... Brain wash-fart-puke (stryk det som ikke passer), men hvis dette er hans egne meninger så er han faktisk skikkelig i tankefengslet kristendom... :(

 

 

EDIT: for å få den store klarhet og innsikten inn i bildet.... :p

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Spørsmålene baller seg på her. La meg forsøke:

 

Hvordan vet du at "Han" fortsatt lever?

Alle kristne ser Jesus Kristus og vet derfor at Han lever.

 

Jesus Kristus > Jeg lar dere ikke bli igjen som foreldreløse barn. Jeg kommer til dere. Snart ser ikke verden meg lenger. Men dere skal se meg, for jeg lever, og dere skal også leve. Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere.

Kan du forklare konkret hvordan du ser Jesus? Gjerne med mer enn to setninger.

Gud kan oppleves i andre mennesker. Disiplene opplevde Gud i mennesket Jesus Kristus og snakket med Ham personlig.

 

NT > Da sier Filip: «Herre, vis oss Far, det er nok for oss.» Jesus svarer: «Kjenner du meg ikke, Filip, enda jeg har vært hos dere så lenge? Den som har sett meg, har sett Far. Hvordan kan du da si: 'Vis oss Far'? Tror du ikke at jeg er i Far og Far i meg? De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger. Tro meg: Jeg er i Far og Far i meg. Om ikke for annet, så tro det for selve gjerningenes skyld. Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som tror på meg, skal også gjøre de gjerninger jeg gjør, ja, enda større gjerninger, for jeg går til Far.

 

Gud kan i dag oppleves i mange mennesker.

 

Jesus Kristus er i de kristne. Han hjelper fortsatt de trengende i verden.

 

5bqq8m.jpg

Jeg spurte ikke om hvordan du ser gud i jesus, det har jeg fått med meg alt. Jeg vil kort og godt vite hva du mener med å se jesus. Om du mener du ser han i andre mennesker, hva er det med disse menneskene som gjør at du kan se jesus i dem?

 

Du kan også godt nevne hva jesus gjør for å hjelpe trengende, og hva som skiller dette fra at man f.eks. hjelper seg selv, eller blir hjulpet av andre.

Lenke til kommentar
Jeg spurte ikke om hvordan du ser gud i jesus, det har jeg fått med meg alt. Jeg vil kort og godt vite hva du mener med å se jesus. Om du mener du ser han i andre mennesker, hva er det med disse menneskene som gjør at du kan se jesus i dem?

De snakker, tenker og føler som Jesus Kristus. De gjør det samme som Jesus Kristus. Du må kjenne Jesus Kristus for å gjennkjenne Ham i verden rundt deg. Slik har det vært helt siden oppstandelsen.

 

Maria Magdalena > I det samme snudde hun seg og så Jesus stå der, men hun skjønte ikke at det var han. «Hvorfor gråter du, kvinne?» spør Jesus. «Hvem leter du etter?» Hun trodde at det var gartneren, og sa til ham: «Herre, hvis du har tatt ham bort, så si meg hvor du har lagt ham, så skal jeg ta ham med meg.» «Maria,» sa Jesus. Da snudde hun seg og sa til ham på hebraisk: «Rabbuni» det betyr mester.

 

NT > Samme dag var to disipler på vei til en landsby som heter Emmaus, seksti stadier fra Jerusalem, og de samtalte om alt det som var skjedd. Mens de nå snakket sammen og drøftet dette, kom Jesus selv og slo følge med dem. Men øynene deres ble hindret i å se, så de ikke kjente ham igjen. Han sa da til dem: «Hva er det dere går og snakker så ivrig om?»

 

NT > Deretter viste han seg for mer enn fem hundre troende søsken på én gang.

 

Paulus > Kristus lever i meg

 

I dag lever Han i over en milliard kristne.

 

34j2mo9.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Jeg spurte ikke om hvordan du ser gud i jesus, det har jeg fått med meg alt. Jeg vil kort og godt vite hva du mener med å se jesus. Om du mener du ser han i andre mennesker, hva er det med disse menneskene som gjør at du kan se jesus i dem?

De snakker, tenker og føler som Jesus Kristus. De gjør det samme som Jesus Kristus. Du må kjenne Jesus Kristus for å gjennkjenne Ham i verden rundt deg. Slik har det vært helt siden oppstandelsen.

 

*Div bibibelsitater*

 

I dag lever Han i over en milliard kristne.

 

At de snakker som Jesus, betyr jo ikke noe annet enn at de enten deler hans verdier intuitivt, eller har lest nt og streber etter å oppføre seg som han. Det sier jo lite om at Jesus selv bor i dem. At du klarer å se hvordan de tenker og følerer, og i tillegg sammenligne det med hvordan jesus tenker og føler klarer jeg desverre ikke tenke meg, da jeg ikke tror hverken du eller noen andre kan se hva andre føler og tenker, og i hvertfall ikke vite hvordan Jesus følte og tenkte.

 

Så mitt neste spørsmål blir som følger:

 

Hvordan kan du (eller noen andre) vite at folk oppfører seg som Jesus (la oss her anta at Jesus var et godt menneske i både dine og mine øyne) gjør dette fordi Jesus er i dem, og ikke fordi de bare er gode mennesker i seg selv?

 

PS: Jeg klippet bort bibelsitatene for å spare plass, og fordi de egentlig ikke underbygde det du sa.

Lenke til kommentar
Hvordan kan du (eller noen andre) vite at folk oppfører seg som Jesus (la oss her anta at Jesus var et godt menneske i både dine og mine øyne) gjør dette fordi Jesus er i dem, og ikke fordi de bare er gode mennesker i seg selv?

Når kristne oppfører seg som Kristus og i tillegg sier "Kristus lever i meg" er det ingen grunn til å tvile på at det er slik.

 

Mother Teresa said "Christ prays in me, Christ speaks in me... Christ looks through my eyes, Christ speaks through my words, Christ works with my hands. Christ walks with my feet, Christ loves with my heart."

 

At de kristne er i Jesus Kristus og at Jesus Kristus er i de kristne,

at de slik har et felles liv, er en grunnleggende kristen oppfattning.

 

icoiue.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Ingen kristne opplever Gud i form av stemmer i hode, det er galskap.

Men det er tegn på sunnhet å automatisk gå ut fra at man snakker for alle kristne antar jeg. Det er langt fra galskap ja... Og så har man jo de kristne som hevder de hører stemmen til jødenes gud i hodet sitt. Det må være litt trist for dem å få vite at de ikke finnes av en nobody på nettet som snakker for alle kristne. Men slik er det visst. Jaja.

Lenke til kommentar
Når kristne oppfører seg som Kristus og i tillegg sier "Kristus lever i meg" er det ingen grunn til å tvile på at det er slik.

icoiue.jpg

Jo? Om jeg oppfører meg som Jesus og sier "kristus lever i meg" kan jeg nok lure mange til å tro det, selv om jeg vet godt at det bare er BS :)

 

Det morsomme er at alle kristne tror uten et fnugg av bevis. Tror mange kommer til å bli skuffet når de nærmer seg døden og skjønner at 'this is it' og hvor mye de har kasta bort :)

Lenke til kommentar
Når kristne oppfører seg som Kristus og i tillegg sier "Kristus lever i meg" er det ingen grunn til å tvile på at det er slik.

Jo? Om jeg oppfører meg som Jesus og sier "kristus lever i meg" kan jeg nok lure mange til å tro det, selv om jeg vet godt at det bare er BS :)

 

Det morsomme er at alle kristne tror uten et fnugg av bevis. Tror mange kommer til å bli skuffet når de nærmer seg døden og skjønner at 'this is it' og hvor mye de har kasta bort :)

Lettere sagt en gjort, uTukt.

Hva har de kristne "kasta bort" ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Når kristne oppfører seg som Kristus og i tillegg sier "Kristus lever i meg" er det ingen grunn til å tvile på at det er slik.

Jo? Om jeg oppfører meg som Jesus og sier "kristus lever i meg" kan jeg nok lure mange til å tro det, selv om jeg vet godt at det bare er BS :)

 

Det morsomme er at alle kristne tror uten et fnugg av bevis. Tror mange kommer til å bli skuffet når de nærmer seg døden og skjønner at 'this is it' og hvor mye de har kasta bort :)

 

Hva har de kristne "kasta bort" ?

Et helt liv der de trodde de levde i en eller annen synd, et helt liv i totalt bortkastet skyldfølelse, et helt liv der de kunne ha levd et naturlig liv og respondert på naturlige ting men isteden måtte respondere på idiotiske dogmer og teologisk stupiditet (alt etter hvor mye de følger det som står i bibelen da såklart. Er det PAC kristne så plukker de vekk alt de ikke liker...) og de har kastet vekk tiden på tøvete forklaringer der de kunne lært seg hvordan det egentlig virker... :)

 

My two bibles...

Lenke til kommentar
Hvordan kan du (eller noen andre) vite at folk oppfører seg som Jesus (la oss her anta at Jesus var et godt menneske i både dine og mine øyne) gjør dette fordi Jesus er i dem, og ikke fordi de bare er gode mennesker i seg selv?

Når kristne oppfører seg som Kristus og i tillegg sier "Kristus lever i meg" er det ingen grunn til å tvile på at det er slik.

 

Mother Teresa said "Christ prays in me, Christ speaks in me... Christ looks through my eyes, Christ speaks through my words, Christ works with my hands. Christ walks with my feet, Christ loves with my heart."

 

At de kristne er i Jesus Kristus og at Jesus Kristus er i de kristne,

at de slik har et felles liv, er en grunnleggende kristen oppfattning.

 

Jeg var ute etter hvordan du kan VITE, og ikke hvorfor du tror.

 

Siden beskrivelsen din er relativt lett å falskt duplisere, og det ofte er fordelaktig for de som gjør det, så er det absolutt en veldig stor tvil knyttet til uttalelser som Jesus bor i meg. Her er det faktisk veldig gunstig å lure andre (eller seg selv).

 

Jeg gir deg igjen muligheten til å svare på hvordan du kan VITE at det er jesus du ser, og ikke bare helt vanlig godhet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...