kjellung Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Ok, jeg tenkte jeg bare kunne poste dette her. For noen uker siden var jeg i en kristen ungdomsklubb der først har noen kristne ting nede i kirka og så går opp i annen etg og har ungdomsklubb, bare for intro. Den gangen jeg var der for noen uker siden så sa lederen for klubben at noen av oss ungdommer skulle komme opp og fortelle om et møte vi hadde hatt med Gud og da var det ei jente på 14-15 år som gikk opp og begynte å fortelle. Hun sa hun hørte stemmer i hodet sitt som fortalte henne at hun skulle gjøre det og det og gå der og der osv. og det måtte jo være Gud? Altså jeg er ikke kristen selv - heller ateist, men uansett så respekterer jeg kristne og deres troer, men altså det må jo være noe galt i at dette kan bli sett på som "søtt" eller hellig eller noe denslags? Hvis jeg hadde sagt til en svær folkesamling at jeg hørte stemmer i hodet mitt og jeg fulgte de stemmene ville jo alle trodd jeg var sinnsyk! Men der i kirka sa de at det var Gud som snakket til henne og masse slik! Hvor går grensen på at dette er galskap eller et møte med Gud? Jeg vet ikke om jeg fikk uttalt meg riktig eller ikke, men jeg tror de fleste skjønner hva jeg prøver å fortelle. Takk Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Folk som hører stemmer i hodet, enten de tror det er Gud, Elvis eller hvem det nå enn kan være er ikke frisk. Eneste grunnen til at kristne som hører 'gud' ikke er på galehus er fordi noen lettlurte kristne tror Gud eksisterer, og derfor er det lettere å tro på slike stemmer. Har like lite til overs for de som hører stemmer enten det er Gud eller Prins Sjamalong av Sombidia. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Når man sammenligner så er det veldig tynn linje mellom galskap og religion, men religion har blitt akseptert så lenge at det er veldig vanskelig å bli tatt seriøst dersom man prøver å få dette fram på et seriøst plan. Lenke til kommentar
8qk5xlv3 Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Finnes det egentlig noen linje mellom galskap og religion? Det er tydelige forskjeller på religiøse og ikke-religiøse mennesker i hjernekjemien. Religiøse har vanskeligere for å kritisere seg selv, samtidig som de har en mye større ro med alt de tenker og føler i forhold til ikke-religiøse. Viser ikke dette at religiøse mennesker lettere godtar galskap, og har en nedsatt evne til å ha et kritisk perspektiv på virkeligheten? Og er ikke dette en slags galskap? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Ok, jeg tenkte jeg bare kunne poste dette her. For noen uker siden var jeg i en kristen ungdomsklubb der først har noen kristne ting nede i kirka og så går opp i annen etg og har ungdomsklubb, bare for intro. Den gangen jeg var der for noen uker siden så sa lederen for klubben at noen av oss ungdommer skulle komme opp og fortelle om et møte vi hadde hatt med Gud og da var det ei jente på 14-15 år som gikk opp og begynte å fortelle. Hun sa hun hørte stemmer i hodet sitt som fortalte henne at hun skulle gjøre det og det og gå der og der osv. og det måtte jo være Gud? Altså jeg er ikke kristen selv - heller ateist, men uansett så respekterer jeg kristne og deres troer, men altså det må jo være noe galt i at dette kan bli sett på som "søtt" eller hellig eller noe denslags? Hvis jeg hadde sagt til en svær folkesamling at jeg hørte stemmer i hodet mitt og jeg fulgte de stemmene ville jo alle trodd jeg var sinnsyk! Men der i kirka sa de at det var Gud som snakket til henne og masse slik! Hvor går grensen på at dette er galskap eller et møte med Gud? Jeg vet ikke om jeg fikk uttalt meg riktig eller ikke, men jeg tror de fleste skjønner hva jeg prøver å fortelle. Takk Ingen kristne opplever Gud i form av stemmer i hode, det er galskap. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Ok, jeg tenkte jeg bare kunne poste dette her. For noen uker siden var jeg i en kristen ungdomsklubb der først har noen kristne ting nede i kirka og så går opp i annen etg og har ungdomsklubb, bare for intro. Den gangen jeg var der for noen uker siden så sa lederen for klubben at noen av oss ungdommer skulle komme opp og fortelle om et møte vi hadde hatt med Gud og da var det ei jente på 14-15 år som gikk opp og begynte å fortelle. Hun sa hun hørte stemmer i hodet sitt som fortalte henne at hun skulle gjøre det og det og gå der og der osv. og det måtte jo være Gud? Altså jeg er ikke kristen selv - heller ateist, men uansett så respekterer jeg kristne og deres troer, men altså det må jo være noe galt i at dette kan bli sett på som "søtt" eller hellig eller noe denslags? Hvis jeg hadde sagt til en svær folkesamling at jeg hørte stemmer i hodet mitt og jeg fulgte de stemmene ville jo alle trodd jeg var sinnsyk! Men der i kirka sa de at det var Gud som snakket til henne og masse slik! Hvor går grensen på at dette er galskap eller et møte med Gud? Jeg vet ikke om jeg fikk uttalt meg riktig eller ikke, men jeg tror de fleste skjønner hva jeg prøver å fortelle. Takk Ingen kristne opplever Gud i form av stemmer i hode, det er galskap. Snakker du med ham personlig da kanskje ? Religion i denne formen ER galskap!! Hører du stemmer inne i hodet er du syk og trenger hjelp... For hva om den stemmen plutselig forteller henne at hun må ned på kjøpesentret en lørdags ettermiddag med en pumpehagle for å vise de vantro at jesus mener 'bissniss'? Dette har skjedd og skjer jo stadig vekk over dammen, i USA, der kristne sinnsyke får løpe rundt og høre stemmer fra gud helt til den dagen de bestemmer seg for å høste noen sjeler på egenhånd... Nei dere, religion er galskap i system. Endret 15. november 2009 av RWS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Ok, jeg tenkte jeg bare kunne poste dette her. For noen uker siden var jeg i en kristen ungdomsklubb der først har noen kristne ting nede i kirka og så går opp i annen etg og har ungdomsklubb, bare for intro. Den gangen jeg var der for noen uker siden så sa lederen for klubben at noen av oss ungdommer skulle komme opp og fortelle om et møte vi hadde hatt med Gud og da var det ei jente på 14-15 år som gikk opp og begynte å fortelle. Hun sa hun hørte stemmer i hodet sitt som fortalte henne at hun skulle gjøre det og det og gå der og der osv. og det måtte jo være Gud? Altså jeg er ikke kristen selv - heller ateist, men uansett så respekterer jeg kristne og deres troer, men altså det må jo være noe galt i at dette kan bli sett på som "søtt" eller hellig eller noe denslags? Hvis jeg hadde sagt til en svær folkesamling at jeg hørte stemmer i hodet mitt og jeg fulgte de stemmene ville jo alle trodd jeg var sinnsyk! Men der i kirka sa de at det var Gud som snakket til henne og masse slik! Hvor går grensen på at dette er galskap eller et møte med Gud? Jeg vet ikke om jeg fikk uttalt meg riktig eller ikke, men jeg tror de fleste skjønner hva jeg prøver å fortelle. Takk Ingen kristne opplever Gud i form av stemmer i hode, det er galskap. Snakker du med ham personlig da kanskje ? Gud kan oppleves i andre mennesker. Disiplene opplevde Gud i mennesket Jesus Kristus og snakket med Ham personlig. NT > Da sier Filip: «Herre, vis oss Far, det er nok for oss.» Jesus svarer: «Kjenner du meg ikke, Filip, enda jeg har vært hos dere så lenge? Den som har sett meg, har sett Far. Hvordan kan du da si: 'Vis oss Far'? Tror du ikke at jeg er i Far og Far i meg? De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger. Tro meg: Jeg er i Far og Far i meg. Om ikke for annet, så tro det for selve gjerningenes skyld. Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som tror på meg, skal også gjøre de gjerninger jeg gjør, ja, enda større gjerninger, for jeg går til Far. Gud kan i dag oppleves i mange mennesker. Endret 15. november 2009 av IHS Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Gud kan oppleves i andre mennesker. Disiplene opplevde Gud i mennesket Jesus Kristus og snakket med Ham personlig. NT > Da sier Filip: «Herre, vis oss Far, det er nok for oss.» Jesus svarer: «Kjenner du meg ikke, Filip, enda jeg har vært hos dere så lenge? Den som har sett meg, har sett Far. Hvordan kan du da si: 'Vis oss Far'? Tror du ikke at jeg er i Far og Far i meg? De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger. Tro meg: Jeg er i Far og Far i meg. Om ikke for annet, så tro det for selve gjerningenes skyld. Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som tror på meg, skal også gjøre de gjerninger jeg gjør, ja, enda større gjerninger, for jeg går til Far. Gud kan i dag oppleves i mange mennesker. Amen. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 ***Gud kan i dag oppleves i mange mennesker. Som en ren fantasi figur ja... Men hører du "gud" inne i hodet ditt er du syk i hodet, så enkelt er det! Personlig har jeg aldri hørt stemmer inne i mitt eget hode, ikke en eneste gang! For da hadde jeg visst at det hadde vært lurt å oppsøkt en doktor fort. Hvordan voksne ansvarlige personer kan opp-ildne andre mennesker til å tro de hører gud inne i sitt eget hode er meg helt uforståelig! De burde jo heller meldt i fra at ungene har seriøse psykiske forstyrrelser i hodene sine og ihvertfall ikke syntes at dette var bra! For en gal forsamling trådstarter vanker i!!!! Det værste er at disse går løse i samfunnet? Tenk på hva disse kan gjøre når de plutselig får høre guds stemme (stemmen de tror tilhører gud!!!) kommandere dem til å drepe den eller den... Får disse voksne som applauderer dette straff også da? Eller slipper disse kristne idiotene unna når den ungen jenta eller gutten forklarer at de personene aldri sa i fra om de led av disse lidelsene de trodde var stemmen til gud? (For det er lidelser dette er, store psykiske lidelser) Blir skremt jeg når i utgangspunktet "normale" mennesker får seg til å tro at de hører guds stemme i sitt eget hode Blir enda mer skremt når dette fremelskes av voksne, som faktisk burde visst bedre, men dette er vel det en får når en skrur av vettet hver gang de tror jesus er i nærheten... En ting er ihvertfall sikkert, hvis denne jesusen kommer igjen så har han en del dritt han må svare for! Spørs om ikke han blir borte to tusen år til for all den dritten han har stelt i stand! Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Gud kan oppleves i andre mennesker. Disiplene opplevde Gud i mennesket Jesus Kristus og snakket med Ham personlig. NT > Da sier Filip: «Herre, vis oss Far, det er nok for oss.» Jesus svarer: «Kjenner du meg ikke, Filip, enda jeg har vært hos dere så lenge? Den som har sett meg, har sett Far. Hvordan kan du da si: 'Vis oss Far'? Tror du ikke at jeg er i Far og Far i meg? De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger. Tro meg: Jeg er i Far og Far i meg. Om ikke for annet, så tro det for selve gjerningenes skyld. Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som tror på meg, skal også gjøre de gjerninger jeg gjør, ja, enda større gjerninger, for jeg går til Far. Gud kan i dag oppleves i mange mennesker.. Som en ren fantasi figur ja... Men hører du "gud" inne i hodet ditt er du syk i hodet, så enkelt er det! Personlig har jeg aldri hørt stemmer inne i mitt eget hode, ikke en eneste gang! For da hadde jeg visst at det hadde vært lurt å oppsøkt en doktor fort. Ingen kristne opplever Gud i form av stemmer i hode, det er galskap. Endret 15. november 2009 av IHS Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Gud kan oppleves i andre mennesker. Disiplene opplevde Gud i mennesket Jesus Kristus og snakket med Ham personlig. NT > Da sier Filip: «Herre, vis oss Far, det er nok for oss.» Jesus svarer: «Kjenner du meg ikke, Filip, enda jeg har vært hos dere så lenge? Den som har sett meg, har sett Far. Hvordan kan du da si: 'Vis oss Far'? Tror du ikke at jeg er i Far og Far i meg? De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger. Tro meg: Jeg er i Far og Far i meg. Om ikke for annet, så tro det for selve gjerningenes skyld. Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som tror på meg, skal også gjøre de gjerninger jeg gjør, ja, enda større gjerninger, for jeg går til Far. Gud kan i dag oppleves i mange mennesker. Si meg, tror du ordrett på alt som står i bibelen? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 De er ikke "ordentlige" kristne mener du? De rare er at de ser på seg selv som akkurat like ordentlig, ekte og genuin som det alle kristne ser på seg selv... Galskap alt sammen, for hva kaller du det når en tror på noe som aldri har blitt påvist? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 De er ikke "ordentlige" kristne mener du? De rare er at de ser på seg selv som akkurat like ordentlig, ekte og genuin som det alle kristne ser på seg selv... Galskap alt sammen, for hva kaller du det når en tror på noe som aldri har blitt påvist? Prøvde å finne ut hvor skapet sto. Tror han ordrett på bibelen er han gal, tolker han bibelen er han sterkt misinformert, ignorant og ufornuftig. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Gud kan oppleves i andre mennesker. Disiplene opplevde Gud i mennesket Jesus Kristus og snakket med Ham personlig. NT > Da sier Filip: «Herre, vis oss Far, det er nok for oss.» Jesus svarer: «Kjenner du meg ikke, Filip, enda jeg har vært hos dere så lenge? Den som har sett meg, har sett Far. Hvordan kan du da si: 'Vis oss Far'? Tror du ikke at jeg er i Far og Far i meg? De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger. Tro meg: Jeg er i Far og Far i meg. Om ikke for annet, så tro det for selve gjerningenes skyld. Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som tror på meg, skal også gjøre de gjerninger jeg gjør, ja, enda større gjerninger, for jeg går til Far. Gud kan i dag oppleves i mange mennesker. Si meg, tror du ordrett på alt som står i bibelen? Akkurat disse NT ordene er klar tale. Selvfølgelig er Gud i Jesus Kristus og de kristne. Eller trodde du kanskje at verdens største trossamfunn er menneske laget ? Endret 15. november 2009 av IHS Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Tror du at "konkurrerende" trossamfunn på samme størrelse som det kristne tar feil, er menneskelagd eller tror på samme gud som deg? Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Gud kan oppleves i andre mennesker. Disiplene opplevde Gud i mennesket Jesus Kristus og snakket med Ham personlig. NT > Da sier Filip: «Herre, vis oss Far, det er nok for oss.» Jesus svarer: «Kjenner du meg ikke, Filip, enda jeg har vært hos dere så lenge? Den som har sett meg, har sett Far. Hvordan kan du da si: 'Vis oss Far'? Tror du ikke at jeg er i Far og Far i meg? De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger. Tro meg: Jeg er i Far og Far i meg. Om ikke for annet, så tro det for selve gjerningenes skyld. Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som tror på meg, skal også gjøre de gjerninger jeg gjør, ja, enda større gjerninger, for jeg går til Far. Gud kan i dag oppleves i mange mennesker. Si meg, tror du ordrett på alt som står i bibelen? Akkurat disse NT ordene er klar tale. Selvfølgelig er Gud i Jesus Kristus og de kristne. Eller trodde du kanskje at verdens største trossamfunn er menneske laget ? Kristendommen er langt fra verdens største trossamfunn, men består av myriader av mindre trossamfunn som har forskjellige tolkninger av samme bok. Ville tro at sunniislam er verdens største trossamfunn? Lenke til kommentar
8qk5xlv3 Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Kristendommen er langt fra verdens største trossamfunn, men består av myriader av mindre trossamfunn som har forskjellige tolkninger av samme bok. Ville tro at sunniislam er verdens største trossamfunn? Du har nok rett der. Tett fulgt av katolisismen. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Det er riktig, det er omlag 35 000 grener av kristendommen, noe som vil si at kristendommen er den religionen i verden som er mest spilittet i synet på den samme boka... Merkelig egentlig at IHS skulle si at dette var verdens største tro når han har selv hevdet flere ganger at HAN vet at han er en "ekte" kristen og at alle de andre ikke er det... Men greit å skumme fordelene vet dere.... Felles nevneren er kristendom, men fremdeles er den fryktelig splittet og den største grenen innen kristendom er vel katolikker? Eller er noen større? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Kristendommen er langt fra verdens største trossamfunn, men består av myriader av mindre trossamfunn som har forskjellige tolkninger av samme bok. Ville tro at sunniislam er verdens største trossamfunn? Du har nok rett der. Tett fulgt av katolisismen. Der tar dere nok helt feil. http://islamnatural.com/Worldwide_percenta...by_Religion.png Endret 15. november 2009 av IHS Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Jada IHS, men man kan rett og slett ikke definere kristendom som ett samlet trossamfunn. Flertallet leser kanskje i bibelen, men da 85 - 90% av muslimer er sunnimuslimer, så er dette den største samlingen i verden av likesinnede troende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå