Gå til innhold

[Løst]Kjøp av ny bærbar: Acer 5935G eller 5739G?

kjejohan

Anbefalte innlegg

Heisann.

Skal kjøpe ny bærbar pc, som skal bl.a brukes til litt spilling. Hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe Acer 5739G på Datakjeden for 6990,- (LX.PH602.214.

Men så ser jeg litt skryt her for Acer 5935G, og ser de har den til samme pris på Netshop (LX.PG902.001).

Noen spesiell forskjell på dem? Jeg har funnet ut at HD på 5935G er "bare" 320GB (mot 5739Gs 500GB), men har til gjengjeld blåtann. Noen andre forskjeller, og hva anbefaler evt dere dataguru'er?

Endret av kjejohan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg fikk min 5739G i hus onsdag denne uken. Maskinen virker virker veldig bra etter det jeg har erfart til nå. Det tok litt tid å fjerne alt av dritt som fulgte med (programmer), men da det var gjort, var det ingenting å klage på.

Maskinen er ikke helt stillegående av seg, men hvis dette ikke er spesielt viktig er det bare å kjøre på! ;)

Lenke til kommentar
Det tok litt tid å fjerne alt av dritt som fulgte med (programmer), men da det var gjort, var det ingenting å klage på.

Hehe, utrolig irriterende med alt som blir lagt med ja. Beste er nesten om du får kjøpt en PC med Vista, for da får du Windows 7 originalmedia tilsendt i posten, og da får du helt clean install uten noe software hvis du vil det. Men er vel litt svakere GPU på de forrige utgavene av 5739G? Tar uansett ikke så veldig lang tid å fjerne alt da..

Lenke til kommentar

5739 er, rent spesifikasjonsmessig sett, et veldig godt kjøp. Dessverre er det slik at disse har en forferderlig irriterende lyd hvis man har tilkoblet headset. Man kan høre hardisken jobbe noe som er svært ubehagelig i lengden. Trodde dette kun gjaldt min, men etter å ha fått et nytt eksemplar og denne hadde det samme problemet ble det heving av kjøp.

La på en 500-lapp og fikk en 5935 med samme spesifikasjoner(GT240, T6600, 500GB osv), som fremstår som en maskin med langt bedre kvalitet. I tillegg er batteritiden langt bedre, ca. 4 timer, blåtann, bakgrunnsbelyst keyboard og en del fine hurtigtaster.

Nå kan det hende jeg var svært uheldig, men hvis dette er et utbredt problem, sjekk dette nøye, og helst innen 7 dager. Da kan forhandler bruke sende maskinen tilbake til leverandør som DOA(Dead on arrival).

Lenke til kommentar
5739 er, rent spesifikasjonsmessig sett, et veldig godt kjøp. Dessverre er det slik at disse har en forferderlig irriterende lyd hvis man har tilkoblet headset. Man kan høre hardisken jobbe noe som er svært ubehagelig i lengden. Trodde dette kun gjaldt min, men etter å ha fått et nytt eksemplar og denne hadde det samme problemet ble det heving av kjøp.

La på en 500-lapp og fikk en 5935 med samme spesifikasjoner(GT240, T6600, 500GB osv), som fremstår som en maskin med langt bedre kvalitet. I tillegg er batteritiden langt bedre, ca. 4 timer, blåtann, bakgrunnsbelyst keyboard og en del fine hurtigtaster.

Nå kan det hende jeg var svært uheldig, men hvis dette er et utbredt problem, sjekk dette nøye, og helst innen 7 dager. Da kan forhandler bruke sende maskinen tilbake til leverandør som DOA(Dead on arrival).

Takk for innspill. Skal sjekke dette, men virker ikke å være problem enda...

Kjører decrapifier nå. Masse drit på maskinen, ja. Er litt usikker på hva jeg kan fjerne. Kan jeg fjerne alt med acer? Og Norton og McAfee? Og heller laste ned avg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...