Ronny#1 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Da har jeg bestemt meg for å bytte ut litt i htpc-en min...igjen Har bestilt hovedkort, prosessor(AMD CPU Phenom II X4 965 AM3 3400Mhz 8MB 125W Black Edition og kjøler Er VELDIG spent på hovedkortet jeg har bestilt, spesielt på lyden. Jeg kjører lyden gjennom en stereo forforsterker fra Vincent > rør-buffer > Rotel effekt-forsterker Sikkert noen som mener både cpu og kjøler er overkill, men jeg bruker maskinen til alt mulig, og kjøler skal bare gi 17db....dessuten følger det med utstyr slik at denne passer samtlige nye sokler på markedet, så den kan gjenbrukes...i tillegg blir de 2 60mm-viftene som bråker i kabinettet demontert Hvordan er forresten det integrerte skjermkortet i forhold til separate kort i 4000-serien? Gjenbruk: 8gb 800mhz minne, 850w Thermaltake Toughpower(16db)og win7-64. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Ser bra ut det her Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Fant et svar på spørsmålet mitt du hadde skrevet Obergeru...i en annen tråd " Radeon HD 4670 har bedre bildekvalitet enn Radeon HD 4200 i avspilling av SD materiale" Så da har jeg et nytt spørsmål såklart: Hvilket skjermkort gir "best" bilde overall? 4670 eller enda heftigere? Endret 14. november 2009 av Ronny#1 Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Kanskje Sapphire Radeon HD 4670 Ultimate er det rette kortet til maskinen min? Er ihvertfall billig, og testen er jo fin i tillegg Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Det var en sammelikning før på avsforum.com, men finner den ikke igjen. Tror HD4670 fikk 100 av 100 poeng i http://www.hqv.com/index.cfm?page=benchmark test. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Tror jeg går for dette kortet, men er det noe poeng å kjøre det sammen med det innebygde egentlig? I sånn Hybrid Crossfire mener jeg Endret 15. november 2009 av Ronny#1 Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Nei jeg tror ikke det er mulig å kjøre sammen. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Å? Ikke for at jeg tror det er behov for det mtp det DU linka til, men hvorfor skulle ikke det være mulig da? 2 av disse kortene kan kjøres i Crossfire UTEN sånn bro mellom....står det i den testen jeg linka til over her. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Jeg vet ikke, men _tror_ Du får teste det og se om det virker. Men jeg mener Hybrid Crossfire er kun støttet med Radeon HD3450/3470/2xxx. (samme støtte som 780g): Har ikke funnet noen oppdatert informasjon http://ati.amd.com/technology/crossfire/charts.html Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Ok:) Får teste når jeg får alt på plass. Takk for responsen Obergeru Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 hvor bestilte du hovedkortet? link ? Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Bestilte på ps.no Vær obs på at det ikke er på lager enda. De har flere utgaver på lager, men jeg velger å vente på dette da jeg anser at forskjellene er verdt å vente litt på Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Da dukket det opp en ny kandidat på skjermkort-fronten og jeg ble litt i tvil her. Kandidat 1 står over her og kandidat 2 er: PowerColor SCS3 HD5750 1GB GDDR5til såvidt over 1k....altså dobbelt så dyrt som kandidat 1. Vurderer å prøve meg på Eve Online, så da trenger man vell litt xtra "saft"? Hva mener folket? Er det verdt dobbel pris og trenger jeg det? (Det blir IKKE oppgradering før om tidligst 2 år....tror jeg ) Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Hvis du skal spille er kortet verdt oppgraderingen. Men det kan bli litt varmt ? Kortet har vel ikke kommet i salg enda, så finnes vel ikke noe HTPC review. I tillegg støtter 5xxx serien Dolby TrueHD over HDMI Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Hvis du skal spille er kortet verdt oppgraderingen.Flotte greier Men det kan bli litt varmt ? Neida, ikke etter det jeg har klart å lese meg til. Kortet har vel ikke kommet i salg enda, så finnes vel ikke noe HTPC review. Kom vell i salg i dag, men ikke på lager enda:http://old.prisguide.no/product.php?productId=114663&cat_id=30 I tillegg støtter 5xxx serien Dolby TrueHD over HDMI Nice, men ikke noe jeg får bruk for med det første uansett...TrueHD mener jeg Linker og "synsing" HER Endret 18. november 2009 av Ronny#1 Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Da har naboen tynt meg så lenge om å få kjøpe maskinen jeg bygde(over her) at jeg til slutt ga etter... Han betalte det HAN syntes den var verdt, så jeg gikk ikke i minus Har bestilt nye deler, så nå er det nybygg...igjen Hva gjør man ikke for å glede sine medmennesker Her er ihvertfall lista for de som vil sjekke ut: Ny HTPC Finner såklart ikke hovedkortet i prisguiden , men er samme som over her. Finner ikke minnet heller : 2 sett...KINGSTON DDR2 HyperX PC8500 4096MB CL5 BD-leser og SSD-harddisk er ikke handla enda. Sitter litt på gjerdet pga prisen på ssd og kanskje det blir bd-brenner etterhvert(ser ikke behovet for brenner men....) Endret 28. januar 2010 av Ronny#1 Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Da har jeg fått det meste på plass her.... XFX 5450 er installert og ny Samsung SyncMaster P2370 23" skjerm. Alt fungerer 100% MEN...??? Har montert den kjøleren fra TT og forventet en temp på rundt 30 grader på idle( som jeg har vært vant til på Intel 775 cpu med samme kjøler(3 maskiner)) men her starter den på 35 og idler på 38-40 grader??? Er det så stor forskjell på AMD og Intel-prosessorer med samme kjøler/kabinett? Eller er det det passive skjermkortet som avgir så mye varme at tempen øker med 10 grader? Endret 18. februar 2010 av Ronny#1 Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Da fant jeg ut av "problemet" mitt. Lastet ned Ai-Suite og da viser det seg at cpu går på 3885,62 mhz....mao overklokka. Det som er det rare her, er at JEG ikke har gjort noe som helst. Fabrikk-klokk??? Maskinen er ihvertfall dønn stabil, så er jo ikke noe problem egentlig Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Ser jeg har glemt å skrive at jeg har bytta ut xfx 5450 med PowerColor 5750 uten vifte. Det var jaggu verdt den extra 1000-lappen også Kortet passa AKKURAT inn i kabinettet med 1mm klaring, pga den store kjøle-løsninga Ingen varme-problemer heller, så meg Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Så bra, merker du noe bedre bildekvalitet ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå