Jo Are Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Hei Planen min har hele tiden vært at når jeg er ferdig med vgs til sommeren skulle jeg ta meg et år i militæret (hvis jeg kommer inn) for så etter det å ta meg en utdannelse. Men for litt over en måneds tid siden fikk jeg meg en jobb som jeg trives veldig i, og siden det har jeg øsnket å ta meg et jobb år til neste år. Men hvordan vil dette gå med militæret hvis jeg kommer inn? Kan jeg utsette det 1 år for å jobbe? Eller kan jeg si at jeg ikke ønsker? Har mye mer lyst til å jobbe i stede for å dra i militæret. Takk for svar Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Møt opp på sesjon, og spør om du får lov å skyte på noe levende snart slik dro jeg meg unna militæret. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 I utgangspunktet er ikke en vanlig jobb grunn nok til å utsette militæret da du vil få jobben igjen etter militæret (er ikke lov å sparke folk pga førstegangstjeneste, men du kan få ny stillig) Skal du få utsettelse, så må du kunne bevise at det vil være en økonomisk eller sosial ulempe for deg. Dvs hvis du vil få garantert din stillig ved å jobbe 1 år mer, så kan dette være god nok grunn.. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Har vært på sesjon, og dum som jeg var sa jeg at jeg øsnket å komme i militæret. Jeg fikk toppkarakterer på alt bortsett fra syn (7) hørsel (7) og teorien (4 eller 6, husker ikke), er dette dårlig nok for ikke å komme inn? Det at man ikke har lov til å sparke folk pga. førstegangstjenesten viste jeg ikke, da kan jeg jo ta jobb året et år senere enn planlagt om jeg må i militæret. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Har vært på sesjon, og dum som jeg var sa jeg at jeg øsnket å komme i militæret.Jeg fikk toppkarakterer på alt bortsett fra syn (7) hørsel (7) og teorien (4 eller 6, husker ikke), er dette dårlig nok for ikke å komme inn? Det at man ikke har lov til å sparke folk pga. førstegangstjenesten viste jeg ikke, da kan jeg jo ta jobb året et år senere enn planlagt om jeg må i militæret. Raskeste veien ut av militæret : røyk en joint eller to et par dager, stikk innom lege og forklar at du sliter psykisk og har røyket marijuana i angst fordi du skal i militæret, få tatt en blodprøve som bekrefter dette og få legen din til å skrive til forsvaret og anbefale at du ikke får førstegangstjeneste. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Har vært på sesjon, og dum som jeg var sa jeg at jeg øsnket å komme i militæret.Jeg fikk toppkarakterer på alt bortsett fra syn (7) hørsel (7) og teorien (4 eller 6, husker ikke), er dette dårlig nok for ikke å komme inn? Det at man ikke har lov til å sparke folk pga. førstegangstjenesten viste jeg ikke, da kan jeg jo ta jobb året et år senere enn planlagt om jeg må i militæret. Raskeste veien ut av militæret : røyk en joint eller to et par dager, stikk innom lege og forklar at du sliter psykisk og har røyket marijuana i angst fordi du skal i militæret, få tatt en blodprøve som bekrefter dette og få legen din til å skrive til forsvaret og anbefale at du ikke får førstegangstjeneste. Hehe, men da jeg jo røre narkotika. Noe jeg virkelig ikke ønsker. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Unngå radikale tiltak for å slippe militæret, det kan få konsekvenser. Du burde også søke FØR skal inn. Det lengre i forveien du søker ,det større sjangse er det for at du får det godkjent. Søknads prossessen er lang! Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Unngå radikale tiltak for å slippe militæret, det kan få konsekvenser. Du burde også søke FØR skal inn. Det lengre i forveien du søker ,det større sjangse er det for at du får det godkjent. Søknads prossessen er lang! Ok, tror jeg bare skal la det gå og håpe jeg ikke kommer inn Når får jeg vite det? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Peeeelutselig får du brev i posten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå