Gå til innhold

kjøp av billig receiver

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er egentlig best av Sonyen og Onkyoen :)?

Tja, vanskelig å si, jeg har ikke testet noen av dem, men personlig hadde jeg nok valgt Onkyoen (har gode erfaringer med andre rimelige Onkyoer).

Begge har sine klare begrensninger, ikke minst når det gjelder krefter, men også på funksjonalitetssiden - f.eks. støttes ikke lyd over HDMI-inngangene, oppskalering av video og støtte for de nyeste tapsfrie HD-formatene mangler.

Lenke til kommentar

hei!

har nå fått meg en YAMAHA RX-V365 receiver.

men på subwooferen så er det ikke ingang til subwooferen som har lyd kabel men en rød og en svart på kabelen du må ha en annen plugg har søkt litt rundt og har funnet ut at dette er en subwoofer kabel men jeg har jo en sånn til subwoofer kabel hvordan får jeg den inn i den ingangen?

Lenke til kommentar
Hvorfor vil du heller bruke høyttaler-kabel enn RCA?

Er det ikke forsterker innebygd i suben din?

vet ikke om det er innebyg forsterker som jeg sa så har jeg dette anlegget og på subwooferen så har jeg kun vanlig svart rød lyd kabel ut fra den og det går ikke ann og ha noe annet...

men jeg har egetlig et større problem enn det nå...

når jeg hadde koblet alt på (untatt subwooferen) så fungerer bare lyden på TVen det vil si den dritt høytaleren som sitter fast på TVen som alle får med og ikke på anlegget, jeg trodde det var sånn at når du har hdmi kablene inni receiveren og 1 ut igjen til TVen at receiveren tar lyden og det er kun bilde som blir sendt videre til TVen og vis noen lurte jeg har denne TVen

og nei jeg kjøpte den ikke der, kjøpte den på elkjøp for lenge siden...

Endret av olahe
Lenke til kommentar

Har ikke skrevet før nå hvilket anlegg her men det er nok en passiv sub ja.

De fleste bruker aktive (innebygd forsterker)

Tror ikke den forsterkeren har noe direkte kanal for å drive sub desverre..

Den tar kanskje lyd i LPCM format (finner info på nett at den gjør, og finner info at den ikke gjør det). Skift kildens lydutgang til LPCM og se om det hjelper..

Lenke til kommentar
Har ikke skrevet før nå hvilket anlegg her men det er nok en passiv sub ja.

De fleste bruker aktive (innebygd forsterker)

Tror ikke den forsterkeren har noe direkte kanal for å drive sub desverre..

Den tar kanskje lyd i LPCM format (finner info på nett at den gjør, og finner info at den ikke gjør det). Skift kildens lydutgang til LPCM og se om det hjelper..

vet ikke hva det er engang er ganske nytt for meg dette med å sette opp eget anlegg men er ganske teknisk av meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...