Gå til innhold

Hvordan er Tunisia som charterdestinasjon


Teardrop

Anbefalte innlegg

Hei,

Har fortsatt ikke klart å bestemme meg for hvor jeg skal dra i juleferien. Når jeg ser på www.finn.no så ser jeg at Tunisia er noen tusen rimeligere som charterdestinasjon enn f.eks. Spania. Lurer på hvordan det er å være turist der. Kan en gå utenfor hotellområdet uten å bli omringet av selgere og folk som vil ha penger for ett eller annet? Synes slikt er svært ubehagelig og forstyrrende.

 

Hvordan er klimaet der i desember/januar?

 

Erfaringer? Er det noen spennende å se der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Har fortsatt ikke klart å bestemme meg for hvor jeg skal dra i juleferien. Når jeg ser på www.finn.no så ser jeg at Tunisia er noen tusen rimeligere som charterdestinasjon enn f.eks. Spania. Lurer på hvordan det er å være turist der. Kan en gå utenfor hotellområdet uten å bli omringet av selgere og folk som vil ha penger for ett eller annet? Synes slikt er svært ubehagelig og forstyrrende.

 

Hvordan er klimaet der i desember/januar?

 

Erfaringer? Er det noen spennende å se der?

 

Tunisia er virkelig ikke å anbefale. Vi var fjorten dager i Djerba og det var ikke noe serlig. Vi reiste 10.juli midt i sesongen og det var opptil 50 grader i skyggen enkelte dager. På det aller varmeste viste temperaturmåleren 76 grader i sola og det var ikke værende. Ser du har tenkt deg dit i julen og nå er det jo betraktelig kjøligere, men du kan også risikere å bli matforgiftet. Hele familien vår lå i en uke med oppkast å diarè osv osv. Det er pågrunn av bakteriefloraen i mat og drikker(vann skal ikke drikker) var annerledes. I tillegg var luften svært forurenset noe lungene våre ikke er vant med. Om du nå drar, sørg for at du drikker rent vann(flaske) ber om godt stekt mat, holder deg masse i skyggen og smører deg med høy solfaktor uansett hvor brun du er før du drar. Fiskemat er ikke å anbefale og sørg for at du vet sånn någenlunde hvor minibankene ligger.

 

Hilsen oss :)

Lenke til kommentar
Hei,

Har fortsatt ikke klart å bestemme meg for hvor jeg skal dra i juleferien. Når jeg ser på www.finn.no så ser jeg at Tunisia er noen tusen rimeligere som charterdestinasjon enn f.eks. Spania. Lurer på hvordan det er å være turist der. Kan en gå utenfor hotellområdet uten å bli omringet av selgere og folk som vil ha penger for ett eller annet? Synes slikt er svært ubehagelig og forstyrrende.

 

Hvordan er klimaet der i desember/januar?

 

Erfaringer? Er det noen spennende å se der?

 

Tunisia er virkelig ikke å anbefale. Vi var fjorten dager i Djerba og det var ikke noe serlig. Vi reiste 10.juli midt i sesongen og det var opptil 50 grader i skyggen enkelte dager. På det aller varmeste viste temperaturmåleren 76 grader i sola og det var ikke værende. Ser du har tenkt deg dit i julen og nå er det jo betraktelig kjøligere, men du kan også risikere å bli matforgiftet. Hele familien vår lå i en uke med oppkast å diarè osv osv. Det er pågrunn av bakteriefloraen i mat og drikker(vann skal ikke drikker) var annerledes. I tillegg var luften svært forurenset noe lungene våre ikke er vant med. Om du nå drar, sørg for at du drikker rent vann(flaske) ber om godt stekt mat, holder deg masse i skyggen og smører deg med høy solfaktor uansett hvor brun du er før du drar. Fiskemat er ikke å anbefale og sørg for at du vet sånn någenlunde hvor minibankene ligger.

 

Hilsen oss :)

 

Og vi var i Djerba i sommer og jeg har motsatt opplevelse. Uansett så dreier ikke dette seg om en som reiser midt i den varmeste sesongen, men i jula.

 

Det anbefales vaksiner, og det er lurt å ta. Ellers landet billig, vi ble sjeldent eller aldri omringet av selgere, merket ikke noe til forurenset luft.

 

BTW: Det er veldig vanlig at man ikke kan drikke vannet i springen i utlandet, så akkurat det er ikke så veldig uvanlig. Uansett, mat og drikker er så billig at det vil du ikke merke noe til. Vi spiste en treretters middag med biff, drikke og dessert for 100 kr for 2 personer.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Tunisia er et flott land, men jeg ville ikke reist der på den tiden av året. Jeg ville heller ventet til våren. :)

 

Til hun over her:

 

Hvor varmt trodde du det skulle være i nord-Afrika midt på sommeren? Det er en grunn til at "ingen" anbefaler å reise dit på den tiden av året. Jeg har vært i Tunisia midt på sommeren selv, men jeg visste godt at temperaturene var i det sjiktet. Vi fikk 48 grader i skyggen på det varmeste, men det er helt greit så lenge man ikke skal på noe voldsom aktiv ferie.

 

Ellers er Norge ett av de få landene i verden hvor det er vanlig å drikke springvann.

 

Jeg har reist mye, men har aldri hatt problem med magen. Spiser stort sett alt som blir servert av mat. Har du ikke mage av stål, kan du ta vaksine mot turistdiaré eller ta med Immodium. At dere fikk "raufoss", er ingen grunn til å ikke anbefale Tunisia som reisemål.

 

Jeg la ikke merke til noe spesielt med luften. Herlig "sjøluft", selv i Tunis. Luften i de fleste storbyer jeg har vært i er mye dårligere. Luften i dt LA er rene sennepsgassen i forhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...