Gå til innhold

Ser dette greit ut?

Anbefalte innlegg

Hei!!

Jeg vuderer følgende komponenter til en ny PC:

Antec P183 Advanced Midi Tower Sort

Sapphire Radeon HD 5850 1GB GDDR5 X 2

Gigabyte GA-EX58-UD5, X58

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB

Crucial SSD M225 series 2,5" 64GB

Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

MIST Economy Singel Rad

Steel Steelpad QcK XXL

Chieftec Super Series PSU 650W Modulær

BenQ skjerm (en eller annen 23" til 1400,-)

Bruken er vel til så mangt. Jeg spiller ikke noe voldsomt mye, men ønsker en god spilleoplevelse når jeg først gjør det. I tillegg har jeg fått meg en kid så jeg har en del filmer av henne som jeg ønsker å redigere å kose meg litt med. Ellers så blir det vanlig bruk av PC.

Dette er vel den 5. pcen jeg setter i sammen, og grunnen til at jeg har valgt vannkjøling er ene og alene at jeg aldri har hatt det før. Jeg har ikke satt noe tak for hvor mye jeg skal bruke. Men jeg ser vel ingen grunn til å kjøpe det beste bare for å ha det.

Hva synes folket her om oppsette? Er det noe jeg bør ta med istedet(jeg har tastatur og mus:)) Er det noen som har noen erfaring med vannkjølingen fra MIST?

På forhånd takk for alle svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bytt SSD-disk. Kjør heller Intel M25-X 80GB.

Ellers ser det knall ut :)

Høres lovende ut. Er det noe spesiell grunn til at du valgt Intel sin ssd Hardisk? Har du noe kunnskap om vannkjøling? Det er ikke for lite med 650 watt PSU?

Lenke til kommentar
Den er større, billigere (iforhold til str) og raskere :)

Vannkjøling har jeg peil på :) Hva lurer du på? Mye info i denne lille guiden.

650w skulle holde, men det skader såklart ikke med mer. Spesielt ikke hvis du skal klokke litt.

Så det er Intel du anbefaler av alle merkene som fører ssd?

Den guiden har jeg ikke lest, takk for tipset. Grunnen til at jeg MIST Economy Singel Rad var pga at den var anbefalt av Hardware.no, og fordi det var et sett. Er det bedre å kjøpe delene hver for seg å sette de sammen? Eller er det noen andre kjølesett som er bedre?

Jeg vet ikke hvor mye jeg kommer til å klokke, men det er jo alltid interessant:) Mener å ha lest et sted her på forumet at PSU holder lengre hvis den blir drevet med en kapasitet på 70%. Hvor mange prosent av kapasiteten blir brukt av denne PSU, med dette oppsette, trur du?

Lenke til kommentar

Ja, Intel er det beste kjøpet nå.

Hver for seg, helst fra utlandet (pris+utvalg). Kommer ann på hva du vil kjøle, og hvorfor. Er det støy som er greia, så vil det lønne seg dersom du skal kjøle skjermkort og CPU. Hvis du bare skal kjøle CPU, så vil vann bråke mer enn luftkjøling.

Vann kjøler bedre. Så hvis det er klokking det er snakk om, så er det beste å gå for vann.

Med overklokk til 4GHZ og 1.8v (ekstremt overdrevet volt) vil systemet kreve mindre enn 620w. Så det bør holde i lange baner. Du kan jo leke deg litt med denne :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...