C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Dette er ikke første gang jeg kommer med analoge bilder av jenter på tog. Kanskje jeg skal videreutvikle det til en spesialitet? Olympus OM-1 & Zuiko 50/1.8, T-Max 400 -Gard Gitlestad, analog jente-på-tog-fotograf Endret 14. november 2009 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
Krisdoffer Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Dette likte jeg veldig godt. Passet fint i s/h. Fokus sitter, passende dof og et fint motiv. Kan nok bli en spesialitet dette! Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Som den ferskingen jeg er - hva betyr "DOF" ? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Som den ferskingen jeg er - hva betyr "DOF" ? Dof. Å google er ekstremt enkelt. Du burde prøve det en gang Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) DOF er det samme som dybdeskarphet, enkelt og greit. Hva er vitsen med å bruke avanserte ord som "DOF" da? Det er engelsk-talende folk som bruker det. Ikke nordmenn. EDIT: Det finnes et ordtak som sier: "Keep it simple!" Endret 15. november 2009 av JAR.ed Lenke til kommentar
Krisdoffer Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Det finnes et ordtak som sier: "Keep it simple!" Enklere å skrive dof enn dybdeskarphet, så tok meg friheten til det. Hva med å komme med litt kritikk til bildet? Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Som den ferskingen jeg er - hva betyr "DOF" ? Dof. Å google er ekstremt enkelt. Du burde prøve det en gang Du tok meg der.. Fikk jeg svar da iallefall.. For å holde seg litt til on-topic, så likte jeg bildet godt. Kanskje litt høyt for min smak, men vi er alle forskjellige.. Lenke til kommentar
DjDarkDragon Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Jeg er ikke noe særlig flink på foto men slik jeg ser bilde kunne du godt kutta d like over stolryggen i overkant. Det er det eneste jeg kan si jeg "ikke likte" med bildet.Ellers er bildet veldig stilig. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Takk for tilbakemeldinger! Er denne versjonen bedre? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Er denne versjonen bedre? Ja. Liker spesielt godt det at det ser ut som om toget ellers er helt tomt. Bra saker. Imidlertid skulle jeg ønske du hadde kuttet jenta litt lengre ned (midtveis på låret?) Det er noe alvorlig galt med komposisjonen her, som ikke kan fikses med cropping imho. Endret 16. november 2009 av Anew Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 skulle ønska det ikke hang en slik hvit NSB serviett-thingy over setet jeg.. men bildet er fint =) Lenke til kommentar
DjDarkDragon Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Siste bilde ble kanskje bitte litt mye klipt i toppen men likte bilde mye bedre nå.Som de over meg sier er det rå stili att toget ellers ser tomt ut og vi skulle vel ønske alle sammen att nsb ikke hang de hårgele serviettene over setene.hehe. Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) (Lenge siden jeg postet sist men la gå) Ikke meningen være viktigper Krisdoffer. I enkelte dager kan jeg irritere meg litt for bagateller... Men om bildet: Litt uenig med DjDarkDragon. Fjerna litt helheten i bildet når du kutta stolryggen. Føler jeg ikke får med meg at hun er alene på toget på en måte. Kan jeg si det sånn: Det bildet som ikke var kuttet, var mye bedre, fordi en får bedre med seg med det samme at hun er alene i toget, i ro og fred, etter en lang arbeids/skole-dag. EDIT: Formuleringsendringer Endret 6. mars 2010 av JAR.ed Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Uten crop er det litt mer luft, og bildet settes bedre i kontekst. At det henger en NSB-logo der er også greit, det viser også kontekst, samtidig som det ikke (for min del) trekker ned fra helheten. Jeg syns det er et pent bilde, ikke verdens mest interessante observasjon, men ikke den verste heller. (Og så er det deilig å se korn som faktisk tar seg bra ut... ) Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Whoa. Overraskende å finne denne tråden igjen. Lenge siden sist. Takk for de nye tilbakemeldingene. Lenke til kommentar
brk Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 synes du kunne fjernet kvisene på haka. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 synes du kunne fjernet kvisene på haka. Ja, kviser er ekkelt Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Liker bilde! Versjon nummer2 er best etter min mening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå