Gå til innhold

stabil øking i minneforbruk uten at noen programmer kjøres

Anbefalte innlegg

Kort versjon nederst

jeg har en selvbygd data med 4gig ram og xp pro os(32bit) og har forsåvidt nok minne til de fleste operasjoner. men i den senere tid har maskinen hatt den uvanen at den legger filer på minnet som ikke vises noen steder, verken ProcessExplorer eller Windows oppgavebehandling viser noen programmer som krever mer minne en normalt. når jeg sier mer minne en normalt, så tenker jeg på mer minne en når jeg har slått på maskinen. når jeg har slått på maskinen er 500MB opptatt, men etter noen timer eller døgn stabiliserer forbruket seg på 2GB(uten at noen programmer kjører) når jeg da i tilleg til det har oppe sikkert 100 sider(fordelt på 10 browsere) i firefox(tuller ikke), så skaper det problemer. firefox har litt av de samme symtomene, for etter firefox krasher, blir restartet, og alle fanene er tilbakke i sin fulle helhet. så har jeg en halv GB å gå på, men etter noen timer er forbruket oppe på smertegrensen igjen

problemet i kort versjon.

har data med 4GB minne 3,4GB kan dataen bruke pga xp pro 32bit. etter restart bruker maskinen ca 500MB, etter et døgn er forbruket 2GB uten at verken ProcessExplorer eller Windows oppgavebehandling viser meg noen programmer som krever mer minne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...