Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen vill ikke starte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann jeg har satt sammen ny pc men den vill ikke starte.

Lampen på HK lyser og alle ledninger er i.

Når jeg skal skru på skjer de ingenting...?

Asus P5Q3

Intel Q9550

Nvidia GTX 275

4G Kingston 1600mhz

Takk for alle svar.

Sikker på at du har kobla på absolutt alle ledninger? Gå over å sjekk for sikkerhetskyld, satt sammen en datamskin her forleden, og en knøttliten svart kabel var nok til at den ikke starta. Hvis alle kabler er i og sant, er det sannyneligvis en del som er defekt, prøv å ta ut alle deler du ikke må ha, og bytt ut en og en del med en annen del som du vet virker, hvis du har mulighet.

Endret av Zero-
Lenke til kommentar
Da jeg byttet powersupply på den forrige stasjonære maskinen min, ville den ikke starte før jeg hadde tatt ut og satt inn cmos batteriet først. Den var helt død....

Prøv det!

:)

Har prøvd det nå og det funket ikke. Prøvde med min gamle gode 500 watt men det funket forsatt ikke.... noen flere forlag?

Lenke til kommentar

Lån en 650w+ fra en kammerat eller no, det er lys på hovedkortet og den piper ikke, etter min erfaring så er det enten hovedkortet eller psu-en men jeg har sett flest psu-er ryke mest pga belastningen.

Feks jeg har tatt knekken på 2 Mist psu-er, en 650w og en 800w. Den ene var fra FTP maskinen og den andre var fra hoved pcen, ingen av maskinene er overklokket.

Du kan alltid bruke et eldre skjermkort som du har liggendes et sted som bruker mye mindre watt for å teste med det samme oppsettet ditt.

Lenke til kommentar
Lån en 650w+ fra en kammerat eller no, det er lys på hovedkortet og den piper ikke, etter min erfaring så er det enten hovedkortet eller psu-en men jeg har sett flest psu-er ryke mest pga belastningen.

Feks jeg har tatt knekken på 2 Mist psu-er, en 650w og en 800w. Den ene var fra FTP maskinen og den andre var fra hoved pcen, ingen av maskinene er overklokket.

Du kan alltid bruke et eldre skjermkort som du har liggendes et sted som bruker mye mindre watt for å teste med det samme oppsettet ditt.

Ja.. problemet begynte da jeg hadde byttet kabinett og psu(750) da ville den ikke starte så har jeg prøvd med den gamle psuen(500) men funker fortsatt ikke?

Lenke til kommentar
Det hender at minnebrikkene er dårlig/feil satt i. da starter den ikke. Men starter den i det hele tatt - dvs kommer du inn i BIOS - eller er det helt dødt?

den er helt død, ingen respons.. den funket før jeg skullle flytte over til et annet kabinett

Endret av Hunex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...