TEE Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Bare for å kommentere - det er null krav om at elektroforretninger skal lagre kvitteringen din. Det er faktisk ganske strenge krav om lagring av kvitteringer. De trenger ikke nødvendigvis være lagret elektronisk, men alle transaksjoner skal kunne dokumenteres. Endret 23. november 2009 av TEE Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Bare for å kommentere - det er null krav om at elektroforretninger skal lagre kvitteringen din. Det er faktisk ganske strenge krav om lagring av kvitteringer. De trenger ikke nødvendigvis være lagret elektronisk, men alle transaksjoner skal kunne dokumenteres. Men det er da kunden sitt ansvar å dokumentere i slike saker, ikke butikkens? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Bare for å kommentere - det er null krav om at elektroforretninger skal lagre kvitteringen din. Det er faktisk ganske strenge krav om lagring av kvitteringer. De trenger ikke nødvendigvis være lagret elektronisk, men alle transaksjoner skal kunne dokumenteres. Men de behøver ikke nødvendigvis være lagret på navn, kundenummer eller lignende. Det er ikke et krav at en butikk skal kunne finne en kundes kvittering, selv om de fleste gjør det for å yte service (med mindre det er småting som ikke er registrert på navn). Enkelte forhandlere krever imidlertid at kunden vet ca. dato og hvilken avdeling varen ble kjøpt da det ellers må søkes gjennom flere millioner varelinjer (og det kan ta evigheter). Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Jeg skal reise inn igjen i morgen så skal jeg komme med en oppdatering da. Telefonen har nå blitt enda me vrang. Dekningen ryker her og der. Å telefonen er ganske ustabil. Touch skjermen er også veldig ufølsom på noen områder. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Det er kundens ansvar å ta vare på kvitteringen ja. Men det er ikke mulig å slette noe fra butikksystemet elguide (iallefall ikke for vanlige ansatte) Det er heller ikke mulig å registere en service uten navn (mener at post nummer og telf også er påkrevd..) Hadde den ansatte følgt rutinene han skal være opplært i, hadde eddielie30 hatt ny telefon og trolig vært en fornøyd kunde. At han ikke gjorde det, skal ikke kunde stå ansvarlig for.. Bare og klage, den som skriker høyest får mest (that's the elkjøp-way i det minste..) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Bare og klage, den som skriker høyest får mest (that's the elkjøp-way i det minste..) Helt feil! Kundene som skriker høyest, får minst mulig service av meg. Faktisk ikke mer enn akkurat det dem har krav på. De som oppfører seg, får det beste jeg har å tilby av service, et plaster på såret og en beklagelse Dette går igjen hos alle jeg har jobbet sammen med, og jeg har jobbet i tre forskjellige butikker over en periode på syv år, inkludert Elkjøp. Så det er rimelig dumt å oppfordre til å skrike mest, av flere grunner: 1) Kundene som skriker mest, får også minst 2) De ansatte som må ta mot kjeften får en dårlig dag Hadde du ikke gitt denne feilinformasjonen, så hadde alle fått det bedre faktisk. Først om den ansatte ikke viser noe tegn til å følge forbrukerkjøpsloven, kan man begynne å hisse seg litt opp. Men det er sjelden det gjør saken noe bedre. Stort sett vil vedkommende bare sette seg enda mer på bakbeina. Jeg har alltid hatt en ordentlig tone som kunde, og har aldri opplevd problemer med dårlig service... faktisk føler jeg at jeg alltid har fått det lille ekstra som gjør at jeg ønsker å komme tilbake til forhandleren Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg er selv sånn at jeg missliker dem som bare syter og skal ta og få. Har måttet bitt meg selv i leppa noen ganger over kunder som absolutt tror de har krav på en tur til månen når det tar noen uker å reparere maskinen. MEN, det jeg også har lagt merke til. Er at i de fleste tilfeller hvor jeg gav de det de hadde krav på (holdt selvfølgelig en høfflig tone) er at når avdelings sjefen ble hentet, så fikk kunden som regel viljen sin. - Kunden har alltid rett...................... Det absolutt værste jeg vet, er folk som "har vært i bransjen" og derfor er alt-vitere... (Passer meg for å være sånn selv..) Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Nå er jeg lei av å diskutere med forhandleren. Fikk avslag av htc om å få ny telefon siden jeg var utforbi doa tiden. Det var forhandleren som søkte for meg. Dette er faen ikke min feil. 1. Enten så skaffer dem meg ny telefon innen fem dager. Å det utenom forsikringen. 2. De tar telefonen min inn og gir meg pengene tilbake for telefonens verdi. Da i tilegg får de snakke med netcom og bryte opp min bindingstid og ta konsekvensen av det. Om de ikke gjør noen av delene så politiannmelder eg hele butikken. Orker ikke dette tullet mer. Det er faen ikke min feil at selger er så veldig uproffesjonell. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Nå er jeg lei av å diskutere med forhandleren. Fikk avslag av htc om å få ny telefon siden jeg var utforbi doa tiden. Det var forhandleren som søkte for meg. Dette er faen ikke min feil. 1. Enten så skaffer dem meg ny telefon innen fem dager. Å det utenom forsikringen. 2. De tar telefonen min inn og gir meg pengene tilbake for telefonens verdi. Da i tilegg får de snakke med netcom og bryte opp min bindingstid og ta konsekvensen av det. Om de ikke gjør noen av delene så politiannmelder eg hele butikken. Orker ikke dette tullet mer. Det er faen ikke min feil at selger er så veldig uproffesjonell. Å true med politianmeldelse er bare tullete. Du kommer ingen vei med det. Jeg tviler på at politiet i det hele tatt gidder å ta i mot en slik anmeldelse, og gjør de det, så henlegges den etter et par uker, uten at de har giddet å løfte en finger. Det du kan gjøre, er å gå til forbrukerrådet som vil megle mellom deg og selger. Forbrukerrådet kan imidlertid ikke pålegge butikken noe. Hvis meglingen ikke fører frem, kan du ta saken videre til Forbrukertvistutvalget. Det de bestemmer, må butikken følge. Ditt problem, er at du ikke har passet på å skaffe deg skriftlig bevis på noe som helst. Da blir det ord mot ord, og i et slikt tilfelle er det faktisk kunden som sitter med bevisbyrden. Jeg er derfor ganske sikker på at du dessverre vil tape en slik sak, med mindre du får selgeren du snakket med om å fortelle sannheten. Uansett vil det ta lang tid før en sak kommer opp i Forbrukertvistutvalget. Lenke til kommentar
Kongle2 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Den beste sjansen du har til å løse problemet er å treffe på den personen du snakket med første gang, men han vil sannsynligvis ikke huske noe som helst og vil tro du allerede har prøvd dette. Fikk det inntrykket at du selv ikke husket hvordan han så ut (bare for å vise til hvor håpløst det vil være for en selger å huske deg eller noen andre to uker etterpå, selgerne møter hundrevis av forskjellige kunder og saker i løpet av en uke eller to.) At mennesker gjør feil er dessverre helt dagligdags, tviler på at selgeren ønsket å gjøre noe vanskelig for deg. Dårlig opplæring, nyansatt etc, mange grunner til at ting kan gå feil, men ja det er dårlig service. Det eneste du har krav på, såfremt du ikke kan bevise at du leverte innenfor DOA tiden, er garanti/reklamasjon. Er faktisk usikker på om du kan kreve DOA, dersom butikken nekter DOA og hevder forbrukerkjøpslov og reklamasjon/avhjelp? (Ingen butikk har noen grunn til å nekte det, så vil tro en slik situasjon vil oppstå ekstremt skjeldent.) Å true med politi anmeldelse fører ingen vei og brenner de fleste bruer, og håndtere dette som at det er butikkens problem blir også feil (for dette er ditt problem, tviler på at noen folk i expert har dårlig nattesøvn pga deg, det er du som må vente på reklamasjon ikke de.) Et godt råd er å beholde maska, stå på dine krav og rettigheter (det er garanti/reklamasjon) se om du har flaks med en kunde behandler (finner han første eller får overbevist en av sjefene om å hjelpe deg) og unngå å handle i denne butikken framover. Forsikring behøver du ikke å bruke opp, da du bruker reklamasjonssretten din ikke forsikringen når butikken sender inn telefonen. Lykke til og forstår at du er frustrert, for der er slapp kundebehandling og dårlige rutiner som har ført til mer slit for deg. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Skuffende at butikken ikke bare spiser sine egne sokker og forstår at de har gjort en feil! Det hadde skjedd hadde det vært snakk om der jeg jobbet før. Det at ansatte gjør feil er nesten dagligdags pga gjennomtrekken det er på slike butikker. Sjefer pleier som regel å ta høyde for dette og gjøre kunden fornøyd. Hvis du ikke har snakket med service/avdelings sjef, gjør det. Hvis du har, ta det videre til varehussjef.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå