Christinee Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Hei Har problemer med min peugeot 406, men finner ikke ut hva det er. Begynte for 2 år siden med å fuske, den fusker veldig ofte og det kommer ikke i sammenheng med turtall e.l. fusker akkurat når det passer den. Omtrent samtidig begynte speedometer og turteller å henge seg opp og vise null i fart osv. For 4mnd siden stoppet bilen helt. Det var differensialen som hadde eksplodert og girkassen ble da byttet. Vi trodde dette var årsaken til fuskingen, men den fusker fremdeles. Mens man kjører(i fart) kan bilen plutselig bare stoppe og man må vri om tenningen for å få kjørt videre. Noen som kan hjelpe og vet hva som er feil? Har byttet: - bensinfilter - tomgangsregulator - luftfilter - tennplugger - girkasse - clutch - men ingenting har hjulpet.. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Tennkablene, har ikke blitt byttet? Ingen motorlamper som lyser så du kan ha fått feilkode? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Er det luftmasseføler på denne? Lenke til kommentar
fredster Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 En tanke som slår meg er faktisk coilen.... Evt. noe så banalt som at det er skikkelig kontakt i ledningene til tenningslåsen. Ofte de enkleste tingene som viser seg å være problemet... Uansett greit å evt. få eliminert vekk sånt som du kan sjekke selv først. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Jeg ser problemet med speedometer som viser 0 km på min fars 406, og opplevde motorstopping på min egen gamle 405. Jeg prøvde å redde min 405 på de fleste mulige måter som ikke kosta for mye. Et godt tips er alltid å kjøpe Haynes-boka, og se om det står noen gode tips i den. Jeg har brukt disse bøkene for å få stor kunnskap om egen bil flere ganger, og har også gode tips hva jeg skal gjøre vedlikeholdsmessig osv. Siden du opplever samme uforklarlige type feil som meg, kan det tenkes at hele kontrolleheten er blitt sløv. Kanskje kan du prøve å gå til en opphugger og prøve en annen styringsenhet? Jeg har lite kunnskap om disse, så forhør deg med en ekspert først lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå