lpf01 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Hei! Vi skal ha norsktentamen(8.klasse) om et par dager. Dette blir min første tentamen så jeg lurte på om dere hadde noen tips Gruer meg :S P.S vi skal skrive tekster (stil, avisartikkel osv.) Endret 14. november 2009 av lpf01 Lenke til kommentar
sondre94 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Hei! Vi skal ha norsktentamen om et par dager. Dette blir min første tentamen så jeg lurte på om dere hadde noen tips Blir det mye grammatikk? 8.klasse forresten Hvilke hjelpemidler er tilgjengelige? Lenke til kommentar
fredrikba Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Blir vel at du skal skrive en tekst i en sjanger du har hatt i høst. Om språket ditt er grammatisk korrekt, vektlegges jo i vurderingen, men jeg hadde i hvert fall aldri rene "grammatikktester" på tentamen. Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Du kan komme til å måtte skrive en stil, det gjorde jeg og mine klassekamerater i både 8,9 og 10'ende (1 år siden jeg gikk i 10'ende). Lenke til kommentar
lpf01 Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Hei! Vi skal ha norsktentamen om et par dager. Dette blir min første tentamen så jeg lurte på om dere hadde noen tips Blir det mye grammatikk? 8.klasse forresten Hvilke hjelpemidler er tilgjengelige? Vi kan bruke ordbok. Lenke til kommentar
sondre94 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Hei! Vi skal ha norsktentamen om et par dager. Dette blir min første tentamen så jeg lurte på om dere hadde noen tips Blir det mye grammatikk? 8.klasse forresten Hvilke hjelpemidler er tilgjengelige? Ingen regelbøker? Vi kan bruke ordbok. Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Dere skal skrive en stil. Ta med deg norskboken din, og husk hvordan du bygger opp f.eks en novelle hvis det er det dere skal skrive. Lenke til kommentar
lpf01 Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Hei! Vi skal ha norsktentamen om et par dager. Dette blir min første tentamen så jeg lurte på om dere hadde noen tips Blir det mye grammatikk? 8.klasse forresten Hvilke hjelpemidler er tilgjengelige? Ingen regelbøker? Vi kan bruke ordbok. nope, vi kan ikke bruke noen regelbøker Lenke til kommentar
sondre94 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Hei! Vi skal ha norsktentamen om et par dager. Dette blir min første tentamen så jeg lurte på om dere hadde noen tips Blir det mye grammatikk? 8.klasse forresten Hvilke hjelpemidler er tilgjengelige? Ingen regelbøker? Vi kan bruke ordbok. nope, vi kan ikke bruke noen regelbøker Da synes jeg at du skal gro kommaregler og orddeling. Har du det kombinert med sjangertrekk på plass er det veldig lett å nå en 5 i 8ende klasse. Lenke til kommentar
b-i-m-m-e Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Merkelig! vi får ha med alle hjelpemidler vi vil vi, alt utenom komunikasjon^^ Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Merkelig! vi får ha med alle hjelpemidler vi vil vi, alt utenom komunikasjon^^ Samme her. Alt untatt kommunikasjons-hjelpemidler. Lenke til kommentar
b-i-m-m-e Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Da var jeg ferdig, skrev 5 sider, novelle. det var om ei jente som hadde mistet broren sin, han tok selvmord, også kom det en gutt og redda hu i og ta selvmord. hehe, lang historie Håper på 6<3 Lenke til kommentar
lpf01 Skrevet 24. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2009 Tusen takk alle sammen. Jeg fikk 6'er!!! Lenke til kommentar
b-i-m-m-e Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Pent!, fikk selv en 4+ Lenke til kommentar
Sinna'gurk Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 bimme, jeg tror kanskje grunnen til at du bare fikk 4 var fordi personen hadde tenkt til å ta selvmord? Norsklæreren har gitt hos forbud mot å ta livet av eller å prøve å ta livet av hovedpersonen... Lenke til kommentar
b-i-m-m-e Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 OG prøve og ta livet av hovedpersonen lol. Læreren vår tenker ikke på innholdet, hu ser på måten vi skriver og sånne ordfeil Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) OG prøve og ta livet av hovedpersonen lol. Læreren vår tenker ikke på innholdet, hu ser på måten vi skriver og sånne ordfeil vet ikke hvordan lærer dere har jeg, men det er normal at læreren tenker veldig mye på innholdet. Om ikke på ungdomskolen gjør de i allefall det når du kommer på videregående, norsk er ikke bare grammatikk, men grammatikk er jo en viktig del av det. Men, jeg har jo ikke sett stilen, så jeg kan jo egentlig ikke dømme her. Endret 30. desember 2009 av Perrern Lenke til kommentar
b-i-m-m-e Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 hehe, og jeg tror ikke jeg tørr og poste min da jeg ikke er noe flink i norsk:) Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 hehe, og jeg tror ikke jeg tørr og poste min da jeg ikke er noe flink i norsk:) er ikke noe kjempe god i norsk jeg heller, i allefall ikke grammatikken. Men jeg får beskjed om at jeg veldig ofte drar meg opp på innholdet, så selv om grammatikken ikke er helt på topp klarer jeg å sikre meg en 5'er. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) bimme, jeg tror kanskje grunnen til at du bare fikk 4 var fordi personen hadde tenkt til å ta selvmord? Norsklæreren har gitt hos forbud mot å ta livet av eller å prøve å ta livet av hovedpersonen... Jeg har aldri skjønt meg på hvorfor mange norsklærere trekker for "grovt" innhold. Har de egentlig noen hjemmel for det? Så lenge det er relevant for oppgaven bør man kunne skrive det man vil. Heldigvis hadde jeg en norsklærer som tillott oss å skrive sånt, dermed kunne jeg, om jeg følte for det, skrive litt "grovere" og dystrere historier. Endret 30. desember 2009 av Henrik B Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå