objorkum Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Noen som vet om en grei ADSL router uten NAT. For de forhold den trengs til vil bare NAT bli en totalt ulempe. En firewall kan det godt være med. Lenke til kommentar
JPT Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 De fleste boksene har vel mulighet for å skru av NAT. Ta en titt på Prestige 324 for en billig boks, som du kan skru av NAT på, den har også en SPI firewall. http://www.zyxel.com/product/model.php?ind...alue=1021876908 Spørsmålet er vel om din ISP leverer IP'er etc slik at du kan kjøre en ruter uten NAT. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Ja, for de fleste rutere kan jo kjøre uten NAT. Hos NGT f.eks. så kjøper du fast ip+subnet for så å deaktivere NAT.... ellers virker det ikke... Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Bruker selv en enkel 3Com DSL/cable router (til 475,- eller noe hos Komplett). Får akkurat samme tilgang til å sende og motta filer via IRC, ICQ og MSN som om jeg skulle vært koblet opp direkte på en ISDN linje. Ingen NAT'ing jeg kjører i hvertfall! Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Bruker selv en enkel 3Com DSL/cable router (til 475,- eller noe hos Komplett). Får akkurat samme tilgang til å sende og motta filer via IRC, ICQ og MSN som om jeg skulle vært koblet opp direkte på en ISDN linje. Ingen NAT'ing jeg kjører i hvertfall! Men kjører du firewall-delen da? Eller har du kanskje satt PCen din i DMZ... Hvis du kan sende og motta filer på IRC ol. uten å ha gått inn og spesifikt tillatt det, så kan du mest sannsynlig bare kaste router'n din i søpla, for der gjør den like god nytte som tilkoblet til Internett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå