Simon Aldra Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Du skjelte ut journalisten? Det var da ikke så hyggelig gjort. Det er vel heller en vaktsjef som har tatt seg friheter, subsidiært var det en tabbe fra journalistens side å legge til et kommentarfelt, det er egentlig litt uvanlig at man bruker det i personsaker, som dette engang er. Har du en kopi av det innlegget du skrev? Lenke til kommentar
Heimlaga Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 ser ut til at du har veldig imot innvandring generelt, og har litt muslimangst (når jeg leser dette å¨youtube profilen din; Non-western foreigners (islamic), go home to your home-countries! We don't want you here. Please leave, or we will have to make you.) ps. hvem er det bilde av på bakgrunnen på youtube profilen din? http://www.youtube.com/user/geir44 Lenke til kommentar
Thend Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Det er Geert Wilders.. Hårsveisen er like tomsete som resten av karen. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Nå vil jeg ikke si at Geert Wilders hårsveis er det største problemet med ham.. Men svært morsom, det er den. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Du skjelte ut journalisten? Det var da ikke så hyggelig gjort. Det er vel heller en vaktsjef som har tatt seg friheter, subsidiært var det en tabbe fra journalistens side å legge til et kommentarfelt, det er egentlig litt uvanlig at man bruker det i personsaker, som dette engang er. Har du en kopi av det innlegget du skrev? Har ingen kopi, men det stod altså ingenting om verken kultur eller rase der. Helt vanlig innvandringskritikk. Dessuten var det bare kommet et par innlegg som alle var helt greie. Av og til mister man hodet, men det var faktisk ganske irriterende. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Det var nok en tabbe fra journalistens side. Slike saker er det få medier som bruker kommentarfelt til. Det er personsaker, i større grad enn prinsippsaker, om du forstår hva jeg mener. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Det er jo en kirkeasylsak. Personer vil jo alltid være involvert i det meste. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Nå er disse folkene overalt. Var på biblioteket nå i dag og alle pcene var opptatt. Der satt det bare afrikanere og afghanere. De gliser og surfer på alt mulig. Nå har jeg pc privat og har åpenbart ingen interesse av disse maskinene, men det var ingen boksøkmaskiner heller der så jeg fikk ikke søkt. De tar over Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 De gliser og surfer på alt mulig. Huff og huff. De kunne i hvertfall holde seg alvorlige mens de surfet på alt mulig... Geir Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Av ren interesse Robocoop, la oss si at du kommer inn på ditt lokale kommunale bibliotek og leter etter en av Ken Follets bøker, la oss si at det er Trippel. Så skal du søke etter boken, men oppdager at det sitter en gjeng med 60-åringer og surfer på nettet, og opptar alle datamaskinene. Ville det føre til et lignende utbrudd på forumet, eller ville du akseptert det? Er det mulig at din reaksjon på det du opplevde på ditt kommunale bibliotek kanskje er relativt betont, avhengig av hvem det er som bruker datamaskinene? Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 (endret) At de fjerner rene boksøkmaskiner er bibliotektes feil og ganske idiotisk. Men jeg lurer på hvem som hadde brukt de vanlige pc-ene ellers? Dette er garantert asylsøkere og illegale. De toger i strie strømmer fra mottaket og til biblioteket for å slå seg ned i timesvis foran pcene. Norske elever får ikke brukt pc om de driver med et eller annet prosjekt der de er sendt ut til biblioteket for å gjøre research. For der sitter asylsøkerene pal......... Forresten , her ei jente i Molde som har samme problem: http://www.linniiie.com/2009/02/bah.html Og her: http://www.smp.no/article/20090122/NYHETER/684142457 Endret 21. november 2009 av Robocoop Lenke til kommentar
Thend Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Norske elever har laptoper. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Norske elever har laptoper. Så vi må gi dem det nå, fordi asylsøkerne skal få meske seg? Det er ikke trådløst nett der heller. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Det høres ut som om asylsøkerne i mangel av egne datamaskiner utnyttet den muligheten de hadde. Jeg antar du ikke ville latt dem benytte din PC om de banket på døren din og spurte? Det hadde ærlig talt de færreste. Nød lærer naken kvinne å spinne, og da får en ta i bruk de midlene som er tilgjengelige. Før jeg fikk internett var det i og for seg noe jeg også pleide å gjøre, men det må være ti år siden sist jeg dro på biblioteket for å se på Donald.no på nettet. Vel. Dette problemet kan løses uten alt for store problemer, finn tak i noen eldre datamaskiner (de som er på bibliotek er gjerne eldgamle allerede) og plasser dem på de aktuelle asylmottak. Det pleier å hjelpe. Endret 21. november 2009 av Simon Aldra Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 At de fjerner rene boksøkmaskiner er bibliotektes feil og ganske idiotisk. Men jeg lurer på hvem som hadde brukt de vanlige pc-ene ellers? Dette er garantert asylsøkere og illegale. De toger i strie strømmer fra mottaket og til biblioteket for å slå seg ned i timesvis foran pcene. Norske elever får ikke brukt pc om de driver med et eller annet prosjekt der de er sendt ut til biblioteket for å gjøre research. For der sitter asylsøkerene pal......... Ingen bruker de vanlige PCene ellers. De aller fleste nordmenn har jo PC selv. Hva hadde du gjort om du kom til landet uten noen personlige eiendeler, egentlig? Og det å sitte i timesvis foran maskinene er jo noe som veldig mange norske ungdommer også gjør, bare ikke på biblioteket (nettopp fordi de har PC selv). Hvorfor er ikke det like ille? De har sannsynligvis flere andre fornuftige ting å bruke tida på enn det asylsøkerne har. Hvis norske elever blir sendt til biblioteket for å gjøre research, så er det for at de skal bruke bøkene som er der, og ikke maskinene. Datamaskiner har de nemlig andre steder. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Kanskje HERO kan bruke noe av profitten sin til å bestille bredbånd og sette opp noen pcer på mottakene? Gjerna gamle maskiner med linux. Det er mitt forslag til nest beste løsning.... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Så snodig det enn kan høres ut er muligens flere offentlige mottak en like fornuftig løsning. Offentlige mottak har ingen profittmotiv, og har litt mindre motstand mot investeringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå