Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Blir det bra lyd av bare en eksoshale?

fiskercool

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På Biltema har de denne eksoshalen. Den har noen langsgående utstansede riller/rør langs veggen på innsiden av halen. Kan sees på bildet. Har hatt slike eksoshaler på en eldre Volvo 240 og en Seat Inca tidligere. Det ble mer bass i lyden og jeg fikk en slik opprånet lyd av eksosen, spesielt på tomgang. Da jeg presset motoren kom det en slags lavfrekvent ulelyd. Noen syntes lyden var tøff, andre ikke :p Koster ikke all verdens å prøve ut. Merk, det er kun eksoshalen som er linket til som har denne "lydfunksjonen".

Vil du ha skikkelig "trimmetbilmedgrovteksosanlegg-lyd" hjelper det som andre også har nevnt bedre å skifte ut endepotta. Med mindre du har motor som er bygget og beregnet for det ville jeg ikke ha skiftet ut eksosen med 3" rør fra katalysatoren og bak. Du risikerer tap av bunndrag og høyere drivstofforbruk da gasshastigheten i for store rør blir for lav på vanlige turtall (eksosen kommer seg ikke fort nok ut og bidrar da til mindre sug, ergo mister motoren verdifull hjelp til å bli kvitt eksosen fort nok).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...