fiskercool Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Hei Har ikke så veldig greie på bil, men er ute etter noe som gir litt grom pen lyd på bilen.. Så på http://www.czt.no/catalog/product_info.php?products_id=2695 Ville det bli bra lyd av det? Er ikke ute etter noe effektøkning, bare lyden. Takker på forhånd. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Det vil ha liten til ingen betydning! Lenke til kommentar
fiskercool Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Det vil ha liten til ingen betydning! Så måtte ha satt på en hel endepotte isåfall? Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Kan ikke forvente gromlyd av en endestuss som nevnt, du har nok større sjangs hvis du bytter selve potta Aller best hvis du setter på feks 3" anlegg fra cat og bakover. Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 På Biltema har de denne eksoshalen. Den har noen langsgående utstansede riller/rør langs veggen på innsiden av halen. Kan sees på bildet. Har hatt slike eksoshaler på en eldre Volvo 240 og en Seat Inca tidligere. Det ble mer bass i lyden og jeg fikk en slik opprånet lyd av eksosen, spesielt på tomgang. Da jeg presset motoren kom det en slags lavfrekvent ulelyd. Noen syntes lyden var tøff, andre ikke Koster ikke all verdens å prøve ut. Merk, det er kun eksoshalen som er linket til som har denne "lydfunksjonen". Vil du ha skikkelig "trimmetbilmedgrovteksosanlegg-lyd" hjelper det som andre også har nevnt bedre å skifte ut endepotta. Med mindre du har motor som er bygget og beregnet for det ville jeg ikke ha skiftet ut eksosen med 3" rør fra katalysatoren og bak. Du risikerer tap av bunndrag og høyere drivstofforbruk da gasshastigheten i for store rør blir for lav på vanlige turtall (eksosen kommer seg ikke fort nok ut og bidrar da til mindre sug, ergo mister motoren verdifull hjelp til å bli kvitt eksosen fort nok). Lenke til kommentar
Fire^^ Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Hadde denne på audien min før http://www.biltema.no/Archive/Product_imag...ge/79-421_l.jpg var ein helt aen lyd da den orginale stussen gjekk rett i bakken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå