KjellV Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Prøver å installere XP på en maskin jeg skal reparere for en bekjent. Var win2k pro på den før men maskina bare rebootet hvis man hadde "CPU L1 cache enabled" i BIOS. Tenkte "sikkert OS sin feil siden den ikke rebooter under installasjon". Feilmeldingen lyder: 0x0000008E (0XC000001D,0XBF85AF59,0XFA00B954,0X00000000 win32k.sys . Adress BF85AF59 base at BF800000, DateStamp 3b7de698 Hele bluescreen' kan du se her (Warning: 400K, vart ikke til at jeg komprimerte det denne gang). Noen som har peiling på hva som er feil? Oppdatering: Startet maskinen på nytt, skulle starte opp fra CD men trykkte et millisekund for sent og bootet fra HD. Kom da opp en melding om at installasjonsprogrammet startet installasjonen på nytt. Begynnte så å installere på nytt men etter 3-4 sekunder vart det reboot. Bootet så fra CD og når jeg da har bootet fra HD igjen låste maskina seg. Har prøvd å bytte CPU men det samme skjedde da. Tror jeg konkluderer med at HK er ødelagt, slik som jeg gjorde etter jeg hadde testet en annen CPU. Dere slipper å svare for jeg sier til gubben at hk er defekt. Tenkte også på at det kunne være ram'en men da hadde vel ikke maskina fungert hvis man disabla L1 cache? Tror ikke det, men så er ikke jeg den største eksperten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå