Gå til innhold

Wave 4 på iXtreme 1.51

namco

Anbefalte innlegg

Ballsack har mest rett her.

Newar sier at Hitachi drev mangler boot compliance checks. Er det Hitachi drev generelt, er det ihvertfall feil. For iXtreme 1.51 for Hitachi, er det riktig som det påpekes, at det ikke utføres sjekk av video partisjonen. Men det betyr ikke at iXtreme 1.51 mangler boot compliance checks i sin helhet. Det er flere ting enn video partisjonen som sjekkes for at en plate skal bootes som stealth. Deriblant DMI og SS. Dette sjekkes fremdeles på iXtreme 1.51, både for Hitachi og de andre drevene.

Endret av JerkenovDecoq
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så eg må Stealth-patche et spel med Wave 4 før eg brenner det?

Vil ikkje 1.51 Hitachi starte et spel med Wave 4 uten att det er Stealth? :ohmy:

Stealth er jo ikke noe problem om du lager dine backups ordentlig. For sikkerhets skyld kan du jo sjekke og kjøre de gjennom abgx360.

I rest my case.

Ja, iXtreme 1.51 for Hitachi mangler wave compliance, men har ellers fullverdig stealth sjekking.

Talt som en ekte noob.

Hva er egentlig stealth spør du? SS/DM/PFI? hva er så disse tre tingene? Jo, partisjoner som finnes på alle originale spill på lik linje med videopartisjonene.

Altså gjelder betegnelsen "stealth", som egentlig kun er en riktig rippet kopi, også for videopartisjonen. Jeg vet ikke åssen du definerer stealth, men det virker i hvert fall for meg som den mest logiske konklusjonen.

Dessuten er pfi direkte linket til videopartisjonen og de går dermed sammen usjekket igjennom firmwaresjekken. SS og DMI verifiseres det selvfølgelig fremdeles for.

Endret av Newar
Lenke til kommentar
Talt som en ekte noob.

Du hadde tydeligvis ikke greie på hvorfor iXtreme 1.51 for de andre drevene ikke bootet wave 4. Det "noob" greiene kan du stikke opp bak.

Vel, teknisk sett forklarte jeg jo det i samme post, i.e:

ix.1.51 sjekker ikke vid partisjonen eller pfi på diskene, derfor den kan boote wave x. dermen: ingen boot compliance check. noob.

Uansett så synes jeg du har gjort en stor feil ved å fremstille ix-1.51 som like sikkert som nyere firmwares. Jeg synes både jeg og vi andre i tråden fortjener en unnskyldning fra deg, ballsack.

Lenke til kommentar
Uansett så synes jeg du har gjort en stor feil ved å fremstille ix-1.51 som like sikkert som nyere firmwares. Jeg synes både jeg og vi andre i tråden fortjener en unnskyldning fra deg, ballsack.

iXtreme 1.51 er like sikker, eller skal vi si usikker, som nyere firmware (iXtreme 1.6 og iXtreme 1.61), da konsoller med alle firmware versjoner blir bannet. Så alt i alt er egentlig hele diskusjonen likegyldig.

En unnskyldning kan du stappe på samme sted som det "noob" greiene dine.

Lenke til kommentar

Ja, ja. Bra at alle ikke ser lite trist på saken da, og fortsatt velger å stealthe spillene sine skikkelig. :p

Jeg håper forøvrig moderator velger å la dette stå som et eksempel, da de tekniske aspektene ved diskusjonen kan ha nytteverdi for ikke bare meg, men også alle andre noobs eller "nybegynnere".

Lenke til kommentar
Hva er egentlig stealth spør du? SS/DM/PFI? hva er så disse tre tingene? Jo, partisjoner som finnes på alle originale spill på lik linje med videopartisjonene.

Du burde faktisk ikke være så kjepphøy og komme med det noob-opplegget ditt, når du ikke har detaljene i orden selv. Hverken PFI, DMI eller SS er partisjoner på platen, slik du påstår her. Det er kun data fra spesielle sektorer (sectors) på platen. Eneste partisjonen i denne sammenheng, er video partisjonen.

Lenke til kommentar

Du burde faktisk ikke være så kjepphøy og komme med det noob-opplegget ditt, når du ikke har detaljene i orden selv. Hverken PFI, DMI eller SS er partisjoner på platen, slik du påstår her. Det er kun data fra spesielle sektorer (sectors) på platen. Eneste partisjonen i denne sammenheng, er video partisjonen.

Dette er jo egentlig kun en teknikalitet, men la gå.

SS DMI og PFI er hver og en i seg selv en sikkerhetssektor. Sammen utgjør de en egen partisjon på platen, separert fra spilldata og videpartisjonen. Det kan ikke ugjøre en stor partisjon, det skal sies. Men likefullt skal gitte data betegnes for å være en egen partisjon.

Lenke til kommentar
Dette er jo egentlig kun en teknikalitet, men la gå.

SS DMI og PFI er hver og en i seg selv en sikkerhetssektor. Sammen utgjør de en egen partisjon på platen, separert fra spilldata og videpartisjonen. Det kan ikke ugjøre en stor partisjon, det skal sies. Men likefullt skal gitte data betegnes for å være en egen partisjon.

PFI/DMI/SS utgjør ikke en egen partisjon. De er kun sektorer med data fra lead-in området på platen. En partisjon er en "container" med filsystem og fildata.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...