Gå til innhold

Wave 4 på iXtreme 1.51

namco

Anbefalte innlegg

Eg har ein Xbox 360 med iXtreme 1.51 å Hitachi-drev ! :roll:

Å eg har lest at om du har ein Xbox 360 med iXtreme 1.51 å Hitachi-drev så vil det fungere fint å bruke Wave 4.

Men når det gjeld å bruke Wave 4 på 1.51 må det brennast via en spesiel metode eller kan eg brenne Wave 4 vanelig som med Wave 3 å bruke på Xbox 360'en min.

Eller må eg patche Wave 4 til Wave 3? :no:

Ganske forvirra -_-

Endret av namco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HeHe.. Ja, en av fordelene ved å ha hitachi drev. Men samtidig viktigere at du er kildekritisk da dette drevet ikke har boot compliance checks..

boot compliance checks? :ermm:

edit: om eg patcher wave 4 til wave 3 vil det bli tap av grafikk då?

Endret av namco
Lenke til kommentar
Du kan forsåvidt velge å patche wave 4 spillet ditt uten tap av spilldata. Men bruker du dette spillet på en konsoll er den garantert ban fra xbox live.

Xboxen vil då ikkje bli banned av Microsoft om eg tar ut internettkabelen? :whistle:

Bryr meg ikkje om eg blir banned frå Live. Alldri brukt Online.

Lenke til kommentar
Du kan forsåvidt velge å patche wave 4 spillet ditt uten tap av spilldata. Men bruker du dette spillet på en konsoll er den garantert ban fra xbox live.

Xboxen vil då ikkje bli banned av Microsoft om eg tar ut internettkabelen? :whistle:

Bryr meg ikkje om eg blir banned frå Live. Alldri brukt Online.

Vel, du burde bry deg. Hvis du ikke bruker live gjør du riktig i å ha internettkabelen koblet fra.

Ved live ban vil du miste funksjoner fra konsollen, som muligheten til å lagre og spille spill fra hardisken. Derfor er det viktig å ikke koble til live hvis du mistenker at du er disponibel for ban.

Men om eg fjernar nettverksledninga når eg brukar backups å etterpå fjernar backup cden å koblar til nettverkskabelen min så kan eg vell umulig bli banned? Om ikkje Xboxen sende ein slags informasjon til Microsoft?

Endret av namco
Lenke til kommentar

Btw, iXtreme 1.51 for Hitachi har like my "boot compliance checks" som andre 1.51 drev. Tror ikke du aner hva du snakker om, Newar. Det er like mye stealth checks på 1.51 for Hitachi som de nyeste iXtreme for de andre drevene. Eneste grunn til at det ikke har kommet nyere firmware for Hitachi drevene, er fordi den faktisk har fungerende firmware for wave x (den kan lese hvilken som helst wave), og det er ikke nødvendig med oppgradering for å lese wave 4 eller wave 5.

Endret av Camrot
OT er fjernet
Lenke til kommentar
Innlegget ditt er rapportert.

Det er Laskelurs eller hva han nå het, i incognito. Et ordentlig troll.

Btw, iXtreme 1.51 for Hitachi har like my "boot compliance checks" som andre 1.51 drev. Tror ikke du aner hva du snakker om, Newar. Det er like mye stealth checks på 1.51 for Hitachi som de nyeste iXtreme for de andre drevene. Eneste grunn til at det ikke har kommet nyere firmware for Hitachi drevene, er fordi den faktisk har fungerende firmware for wave x (den kan lese hvilken som helst wave), og det er ikke nødvendig med oppgradering for å lese wave 4 eller wave 5.

Nu ble jag glad! :D

Så Hitachi kan lese alle WAVES som vil kome då eller i framtida?

Endret av namco
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

5 OT-innlegg er fjernet fra tråden. Det er allment kjent at vi tillater diskusjoner rundt modifisering av konsoller på forumet, har man problem med dette anmoder jeg å ta det opp i tilbakemeldingskategoriene våre. Hva man aboslutt ikke skal gjøre er å kapre tråder med OT-innlegg.

(Ikke kommenter dette innlegget i tråden, reaksjoner på moderering taes via PM)

Lenke til kommentar
Så Hitachi kan lese alle WAVES som vil kome då eller i framtida?

Så lenge Hitachi drevet har iXtreme 1.51 kan den ihvertfall lese wave 4 og wave 5. Om den kan lese eventuelle nyere waves kommer helt an på hvordan de implenteres, men mest sannsynlig, ja.

Ok, det va bra. Har ikkje fått svar på andre forum som Norsk FreakForum så skal skifte til forumet her. Takk for all hjelp. :roll:

Lenke til kommentar

Hvorfor fungerer ikke wave 4 spill på øvrige 1.51 firmwares?

hitachi ix.1.51 sjekker ikke vid partisjonen eller pfi på diskene, derfor den kan boote wave x. dermen: ingen boot compliance check. noob.

Lenke til kommentar

hitachi ix.1.51 sjekker ikke vid partisjonen eller pfi på diskene, derfor den kan boote wave x. dermen: ingen boot compliance check. noob.

At du må ty til navnekalling gjør fremdeles ikke til at du har peiling på hva du snakker om.

For å ta det siste først, iXtreme 1.51 for Hitachi har full sjekk for stealth. Hvis du faktisk har en Hitachi med 1.51, bare prøv å boote en plate med feil PFI så får du se. Den vil stanse alle forsøk på å boote en plate uten stealth, akkurat som iXtreme for andre drev.

Og så til det første. iXtreme 1.51 for Samsung, BenQ og Lite-On var også ment å fungere med wave x (og dermed wave 4), men det er feil i koden som gjør at CRC ikke kalkuleres korrekt fra video partisjonen til wave 4. Dette har blant annet med at video partisjonen for wave 4 er betraktelig større enn den som er for wave 3.

Og skulle du mot formodning fremdeles ikke tro meg, foreslår jeg at du leser framsiden til abgx360, nærmere bestemt feltet under 2009/10/16 og 2009/10/15.

Endret av ballsack
Lenke til kommentar

At du må ty til navnekalling gjør fremdeles ikke til at du har peiling på hva du snakker om.

For å ta det siste først, iXtreme 1.51 for Hitachi har full sjekk for stealth. Hvis du faktisk har en Hitachi med 1.51, bare prøv å boote en plate med feil PFI så får du se. Den vil stanse alle forsøk på å boote en plate uten stealth, akkurat som iXtreme for andre drev.

Og så til det første. iXtreme 1.51 for Samsung, BenQ og Lite-On var også ment å fungere med wave x (og dermed wave 4), men det er feil i koden som gjør at CRC ikke kalkuleres korrekt fra video partisjonen til wave 4. Dette har blant annet med at video partisjonen for wave 4 er betraktelig større enn den som er for wave 3.

Og skulle du mot formodning fremdeles ikke tro meg, foreslår jeg at du leser framsiden til abgx360, nærmere bestemt feltet under 2009/10/16 og 2009/10/15.

Så eg må Stealth-patche et spel med Wave 4 før eg brenner det?

Vil ikkje 1.51 Hitachi starte et spel med Wave 4 uten att det er Stealth? :ohmy:

Lenke til kommentar

tatt fra abgx:

When wave 3 hit, iXtreme 1.51 was quickly released to tackle the problem. This was a temporary fix only, the firmware simply does not do the video partition check and thus boots was supposed to boot ANY wave, up to wave 4 and beyond.

However, this in itself is "unsafe". If the disk is fine, then you'll be fine, but if the video partition is in any way corrupt, iXtreme 1.51 will still boot it and thus you could be detected by Microsoft and banned. This also is not helped by the fact that some impatient, idiotic people decided to "patch" Wave3 games with Wave2 data in order to get iXtreme 1.5 or below to boot it. This is a great way to get yourself banned and thus iXtreme 1.6 was created.

Det er like mye stealth checks på 1.51 for Hitachi som de nyeste iXtreme for de andre drevene.

I rest my case.

Lenke til kommentar

Vil ikkje 1.51 Hitachi starte et spel med Wave 4 uten att det er Stealth? :ohmy:

Stealth er jo ikke noe problem om du lager dine backups ordentlig. For sikkerhets skyld kan du jo sjekke og kjøre de gjennom abgx360.

I rest my case.

Ja, iXtreme 1.51 for Hitachi mangler wave compliance, men har ellers fullverdig stealth sjekking.

Endret av ballsack
Lenke til kommentar

Stealth er jo ikke noe problem om du lager dine backups ordentlig. For sikkerhets skyld kan du jo sjekke og kjøre de gjennom abgx360.

I rest my case.

Ja, iXtreme 1.51 for Hitachi mangler wave compliance, men har ellers fullverdig stealth sjekking.

Datt litt ut her?!

Må eg ha STEALTH patcha backupen min som har WAVE 4 får at det skal kunne kjøre på 1.51 Hitachi? :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...