formann Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Blir dataen merkbar ustabil fra 50-60grader?eller er det mest i teorin det skjer? Jeg tror verken den blir mer ustabil i teori eller praksis... mine mistanker svekkes ikke akkurat av at boxed kjølerne ofte holder 50-60c. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Blir dataen merkbar ustabil fra 50-60grader?eller er det mest i teorin det skjer? Jeg tror verken den blir mer ustabil i teori eller praksis... mine mistanker svekkes ikke akkurat av at boxed kjølerne ofte holder 50-60c. Men da setter jeg ned hastigheten på vifta Lenke til kommentar
Destro Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Det er i teorien at den blir ustabil runt 60 grader så lenge den er stabil så gjør det ingen ting at den oppererer på høgere tempratur. Så lenge du ikke skal ha den til du blir pensjonist! Det som oftest skjer er at rammen blir for varm og at cpun får regne feil på grun av "feil data" i minne! Lenke til kommentar
-ZiB- Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 Greit, takk til dere som har svart og hjelpet meg. Får fixa problemet i dag, skal inn med ny cpu vifte og no xtra spez kabinettvifter. Ny temp kommer oppdatert så fort som mulig! MvH ZiB Lenke til kommentar
kristofo Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Det er i teorien at den blir ustabil runt 60 grader så lenge den er stabil så gjør det ingen ting at den oppererer på høgere tempratur.Så lenge du ikke skal ha den til du blir pensjonist! Det som oftest skjer er at rammen blir for varm og at cpun får regne feil på grun av "feil data" i minne! Bare lurte på hvilken teori som sier at det blir ustabilt rundt 60 grader? Selv har jeg lest dette bare på sider som denne der folk har hørt det fra hverandre...aldri fra noen offisielle kilder (de som lager prosessorene f.eks). Hvis prosessoren skal funke opptil 85-90 grader burde det vel være returgrunn hvis den ikke gjør det. Da må det jo være ett eller annet feil med den. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Min restarter på rundt 65c... Lenke til kommentar
formann Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Min restarter på rundt 65c... Da må det jo være en feil et sted... sikker på at ikke den faktiske tempen er godt over 65c da? Intel klokker seg ned ved rundt 75c og skal ikke begynne å bugge før 80+ Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 ...ikke stol blindt på den temp. måleren som er på hovedkortet, de kan faktisk vise så mye som 20-25 grader feil Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Min ligger nå på 62-63grader full load med Swiftech 462+ Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Min restarter på rundt 65c... Da må det jo være en feil et sted... sikker på at ikke den faktiske tempen er godt over 65c da? Intel klokker seg ned ved rundt 75c og skal ikke begynne å bugge før 80+ Enig med formann, CPUène tåler nok litt mer enn mange er klar over ! Virker av og til at det er nesten grensen til hysteri når tempen går over 65C, CPU(AMD,Intel) med god helse klarer fint ca. 70-80C med periodiske belastninger uten problemer, tja kanskje litt mer også ! Ofte er det helt andre ting som påvirker for ustabiliteter Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 sant som mr x sier, cpuen yter bedre når den ligger på 35C enn 65C. Lurer også på hvor du har kjøpt denne pcen. Noe spsessielt valg av kjøler de har gjort. Vil ikke tro Silent Twin er kraftig nok for din CPU. Men jeg er ikke sikker. Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Min restarter på rundt 65c... Da må det jo være en feil et sted... sikker på at ikke den faktiske tempen er godt over 65c da? Intel klokker seg ned ved rundt 75c og skal ikke begynne å bugge før 80+ Grunnen til at den restarter er vel mest sannsynlig BIOS instillinger som gjør, slik at CPUen ikke skal bli svidd Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Se signatur 36 grader idle, 38 grader full load Thermalright SLK-800 (kobber ribbe) med Enermax 80mm justerbar vifte på 3200 rpm Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Prossesoren skulle ikke ha noen problemer m/ 65 C. ,men den vil yte bedere ved 40C el. mindre ;-) Kjører min TBird max 72C load (litt mye). Men i PCen min er diskstøy (2*WD 7200rpm. + Gammel , sille Fujutsi Simens disk) den største støykilden ! ! ! LOZER :-) Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 SLK900,4000B. Du bør vel ha en sånnen vifte med en sånn og en sånnen da har du god kjølin når du vil og stille når du vil men..... hvorfor foreslår du en p4 kjøler over en socket kjøler? denne er jo for socket A da.. (barton). Ang det en eller annen sa om kjølepasta og at du bør kjøpe artic silver II, vil heller anbefale Shin Etsu eller AS III. AS II er jo old Når du linker fra bl.a. Microplex så nytter det ikke å kopiere addressen som står i addresse-feltet... (fordi dem bruker frames). (For å kopiere må man kopiere linken som fører til siden du vil ha opp.) Vet, vet, det gikk litt fort i svingene..... fixet nu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå