Gå til innhold

CPU varme...

-ZiB-

Anbefalte innlegg

Vel for meg selv synes jeg kanskje 60 C er ganske mye, og vil HELST prøve å holde den under 50 C. Har sett litt på kjøleribber fra Swiftech, og de ser jo ganske fine ut, og med en kjapp Papst vifte på, kan de nok kjøle ganske godt (tror jeg). Noen som har prøvd dette?

Tar imot fler anbefalinger, Let them come! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Menne...... Lest på sider om den derre SLK900 saken, og den har veldig dårlig kompitablitet med AMD baserte hovedkort... Må visst bøye skruer, og ta av hele HK'et og skru fast bak og saker.. SLIT DA!!!

Noen andre løsninger som er lettvint og kjøler bra? Gidder ikke legge hele livet i å sette på den ***** kjøleren....

MvH ZiB

Lenke til kommentar
Menne...... Lest på sider om den derre SLK900 saken, og den har veldig dårlig kompitablitet med AMD baserte hovedkort... Må visst bøye skruer, og ta av hele HK'et og skru fast bak og saker.. SLIT DA!!!

Noen andre løsninger som er lettvint og kjøler bra? Gidder ikke legge hele livet i å sette på den ***** kjøleren....

MvH ZiB

Og du mener at swiftech ribba kan monteres uten å ta ut HK ?

Har montert den SLK ribba på et par Socket A uten noen problemer. Til og med på A7N8X gikk det fint, selv om det står på noen sider at den ikke passer på det.

Lenke til kommentar
SLK900,4000B. Du bør vel ha en sånnen vifte med en sånn og en sånnen da har du god kjølin når du vil og stille når du vil :)

men..... hvorfor foreslår du en p4 kjøler over en socket kjøler? denne er jo for socket A da.. (barton).

Ang det en eller annen sa om kjølepasta og at du bør kjøpe artic silver II, vil heller anbefale Shin Etsu eller AS III. AS II er jo old ;)

Når du linker fra bl.a. Microplex så nytter det ikke å kopiere addressen som står i addresse-feltet... (fordi dem bruker frames).

(For å kopiere må man kopiere linken som fører til siden du vil ha opp.)

Lenke til kommentar

MvH ZiB

Hvorfor gå ut og skyte bjørn når fjærkre smaker like godt? Begynn nå i det enkle. Kjøp deg en sånn overgang fra 120 til 80 mm og sett en stillegående vifte med min 70 kvm luft/time. Det er så enkelt jo. Drit i heatsinken ennå. Du har en saktegående vifte. Hadde jeg kjørt på 2 300 o/min ville min pc også hatt den tempen. Snart kommer det en som skal ha deg over på vannkjøling, og enda senere skal du vel måtte bygge din egen fryser til datajæveln. Alt kunne vært unngått om du bare skifta den vifta. :)

Lenke til kommentar

kjøp deg silent twin på www.microplex.no.... i tester har den fått 6ere og jeg er meget fornøyd selv.... jeg vet ikke hvordan den vil fungere med din CPU, for jeg har en svakere xp2400+

Lenke til kommentar

Enig i at Silent Twin er et godt valg. Jeg har denne på en Barton 2500+ og kjører prosessoren på 2288MHz...Den blir ca 65C under full load, men det ser jeg på som greit siden systemet kjører helt stabilt og AMD har vel selv sagt at disse prosessorerne skal fungere fint opptil 85C. jeg snakket med microplex før jeg kjøpte vifta, de sa at den er sertifisert for alle dagens AMD. (den gang hadde riktig nok ikke 3200+ kommet ennå).

Jeg skjønner ikke helt hvorfor så mange folk stresser mye med å alltid ha tempen under f.eks 50 grader. Så lenge prosessoren tåler langt høyere temeraturer, kan man jo få et Mye stillere system (hvis det teller,da) om man lar tempen gå opp litt...Og hvis prosessoren kun varer i fire år istedenfor i 20 år ser ikke jeg på det som et kjempestort problem heller...

Lenke til kommentar

Så lenge den klarer å utføre de opprasjonene som den skal.

så er det ikke noe problem om den kjører på høy temp! :D

Problemet blir vis minne i cpun blir for varm eller om cpun har svakheter i strukturen/feilproduksjon! Og at den ikke skal vare til du blir penjonist! :wink:

maks temp mener jeg skal væra 90(85)c før den stryker med

70 er anbefalt max temp over lengere tid!

vanlig tempratur liger normalt mellom 40 til 50

med 55-60 som maks temp

selv ligger jeg på 43-47 idel til 50-53 load kommer ant på rommtempraturenen

husk uten vankjøling så kommer dere aldri under romtempraturen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...