Gå til innhold

Hjelp til valg av mediesenter/HTPC

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å gå til innkjøp av en mediastreamer da oppsettet jeg har nå begynner å bli litt utdatert (Dell-pc fra 2001, Xbox med XBMC og X360). Funker jo brukbart til streaming av ikke-hd matriale, men er ikke så bra til musikk.

Er ikke oppdatert i det hele tatt på markedet, men har sett på blant annet Popcorn Hour og Qnap NMP-1000. Vurderer også en HTPC for mer funksjonalitet, men da en ferdigbygd.

Kravene mine er:

- Må streame HD-formater og lyd

- Bittorrent klient

- Helst mulighet for intern harddisk

Er også stor fan av spotify, finnes det noen mediabokser som støtter dette enda?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antec New Solution NSK2480 -EC - Desktop - mikro ATX

Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ - harddisk - 1 TB -

AMD Athlon II X2 250 / 3 GHz prosessor

Kingston ValueRAM minne - 2 GB ( 2 x 1 GB ) - DIMM 240-pin -

ASUS M4N78-VM GEFORCE 8200 AM2+ M-ATX

Slenger ut denne handlelisten her også jeg. Kabinett er valgfritt, men valgte dette selv, da jeg ikke har penger eller bruk for display.

Denne spiller av LPCM lyd i 7.1 så vidt jeg vet.

Pcn er tenkt å kjøre ubuntu mix med MythTV eller XBMC. Så Bit stream av HD lyd er ikke aktuelt enda, hvis WIn7 og krav om bitstream, sleng inn et 5xxx serie ATI skjermkort.

Angående spotify, har sett at noen jobber med dette i Xbmc, men er ikke helt sikker på hvordan dette går. Helt sikker på at noen andre har bedre svar enn meg. Resten av kravene dine er dekket med denne pcn som er satt opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...