haaallo Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Hei. Min far har en pc som er veldig treg og fungerer generelt dårlig. Så nå har lyst på en bærbar pc. Han bruker den som regel bare til internett og bilder. Jeg ser for meg at det ikke er en pc som er utdatert om 2 måneder, men som kan fungere en stund uten og være den beste på markedet. Men også ikke være veldig treg så man må sitte og vente i 20min før man får opp internett. Den må ikke ha noe særlig mindre enn 17". Trådløst internett er også ett krav. Så hvor mye bør han legge i en sånn pc? Lenke til kommentar
pcandmachelper Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Hei. Min far har en pc som er veldig treg og fungerer generelt dårlig. Så nå har lyst på en bærbar pc. Han bruker den som regel bare til internett og bilder. Jeg ser for meg at det ikke er en pc som er utdatert om 2 måneder, men som kan fungere en stund uten og være den beste på markedet. Men også ikke være veldig treg så man må sitte og vente i 20min før man får opp internett. Den må ikke ha noe særlig mindre enn 17". Trådløst internett er også ett krav. Så hvor mye bør han legge i en sånn pc? Hvis jeg har skjønt det riktig er du ute etter en laptop. Men det som er problemet er at en 17" pc, er ganske vanskelig å finne til en vanlig bruker. Idag er de fleste 17" bærbarene til gaming. Og det mener jeg er unødvendig hvis ikke han spiller da. Den billigste jeg fant på nettet er som f.eks: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...vilion-dv7-3010 Dette er en veldig bra laptop med 320 gb harddisk og 4gb RAM. Den har også en bra skjermkort som gjør faren din imponert hvis han skal se på filmer, eller skulle begynne å spille. Lykke til Lenke til kommentar
BAT Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Dette er en enkel og god 17" bærbar. Acer Aspire 7715Z. Den har en Pentium T4300 dobbelkjerne pros, 4 GB minne, 320 GB HD og et ok grafikk kort til vanlig bruk i fra Intel. Ift den som er nevnt over så egner nok denne seg ikke til tyngre spilling men er en billig og allsidig pc til hverdagsbruk for internett, litt bilder, jobbe med dokumenter osv. Koster 4995,- hos Multicom. Lenke til kommentar
Protest Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Hei. Min far har en pc som er veldig treg og fungerer generelt dårlig. Så nå har lyst på en bærbar pc. Han bruker den som regel bare til internett og bilder. Jeg ser for meg at det ikke er en pc som er utdatert om 2 måneder, men som kan fungere en stund uten og være den beste på markedet. Men også ikke være veldig treg så man må sitte og vente i 20min før man får opp internett. Den må ikke ha noe særlig mindre enn 17". Trådløst internett er også ett krav. Så hvor mye bør han legge i en sånn pc? Du skriver; "Han bruker den som regel bare til internett og bilder." Bilder kan være så mangt. Om han jobber med bilder, så bør han investere i en ekstern skjerm, som klarer å vise opp mot fargerommet til Adobe RGB, og ikke ha TN panel. Det igjen vil si at det holder å kjøpe en hvilen som helst bærbar til 4-5.000 kr, og bruke det samme beløpet på en skjerm med IPS panel, eller en et med panel som er like bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå