lucky666 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Har tenkt å sette opp et trådløst accesspunkt i et påbygg i huset, hvor trådløst signal fra router er meget dårlig. Som accesspunkt, tenkte jeg å bruke en eldre Topcom trådløs router. Routeren min er en Dlink DIR-655. Enkelt og greit, hva annet må jeg gjøre, enn å disable dhcp i Topcomen? Noen som enkelt å greit kan forklare meg fremgangsmåten? Har også en Dlink DWL-G710 liggende, som jeg i utgangspunktet tenkte å bruke, men jeg finner ikke dens ip adresse, slik at jeg kommer inn i oppsettet. Har prøvd 192.168.0.30, som er default ip adresse til den, uten hell. Har også resatt til fabrikkinnstillinger. Fint hvis noen kan forklare på en enkel måte hva jeg må sette i Topcomens oppsett. Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Dobbelt innlegg. Endret 14. november 2009 av konungr Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Har tenkt å sette opp et trådløst accesspunkt i et påbygg i huset, hvor trådløst signal fra router er meget dårlig. Som accesspunkt, tenkte jeg å bruke en eldre Topcom trådløs router. Routeren min er en Dlink DIR-655. Enkelt og greit, hva annet må jeg gjøre, enn å disable dhcp i Topcomen? Noen som enkelt å greit kan forklare meg fremgangsmåten? Om du kan sette den som aksesspunkt er det ikke mer du trenger å tenke på. Du må da kun bruke LAN-porten. Om du bruker WAN-port fungerer den som ruter; da kan det bli problem med å dele ut IP fra D-Linken. Har også en Dlink DWL-G710 liggende, som jeg i utgangspunktet tenkte å bruke, men jeg finner ikke dens ip adresse, slik at jeg kommer inn i oppsettet. Har prøvd 192.168.0.30, som er default ip adresse til den, uten hell. Har også resatt til fabrikkinnstillinger. Så lenge PC-en må har ip i samme range skulle du få tilgang til web-oppsett. Rart. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Ja, det er merkelig med den Dlink DWL-G710. Da jeg kobler den opp mot en pc for å konfigurere, får jeg en gul trekant på nettverksikonet på oppgavelinja. Jeg får rett og slett ikke kontakt med accesspunktet. Har prøvd flere kabler også. Skal ikke være noe galt med den, da jeg har brukt den et par års tid hos min mor, og den virket da jeg koblet den fra der. Lenke til kommentar
PinguShow Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Dersom den er satt tilbake til fabrikkoppsett får den vell antakelig IP via DHCP no. Då kan du jo kople den i routeren din for so å logge deg inn på routeren å sjå kva for IP den får tildelt. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Ser ut som Dlinken (accesspunktet) har tatt kvelden. Det jeg er ute etter da, er et accesspunkt som kan forsterke signal fra routeren til accesspunkt trådløst. Altså ingen kabel mellom router og accesspunkt. Da må jeg gå til innkjøp av slik, og er det noen som er spesielt anbefalt, eller noen jeg bør styre unna? Bør jeg kjøpe en boks som er ment som et rent accesspunkt, eller kan en router med disablet DHCP gjøre samme jobben? Lenke til kommentar
z514rth Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Ser ut som Dlinken (accesspunktet) har tatt kvelden. Det jeg er ute etter da, er et accesspunkt som kan forsterke signal fra routeren til accesspunkt trådløst. Altså ingen kabel mellom router og accesspunkt. Da må jeg gå til innkjøp av slik, og er det noen som er spesielt anbefalt, eller noen jeg bør styre unna? Bør jeg kjøpe en boks som er ment som et rent accesspunkt, eller kan en router med disablet DHCP gjøre samme jobben? Hei Du må ha to rutere som har funksjonen WDS(Wireless Distribution Service). Se denne linken for mer info: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/WDS_L..._router_network Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå