Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Vanskelig å bygge en VW beach buggy selv?

Hotel Papa

Anbefalte innlegg

Heisann

Utdannelsen jeg er i gang med nå, innebærer at vi skal være en del på verkstedskole og ha teori/praktikk i forbindelse med at vi skal ut og seile. Dette har gitt meg litt blod på tann, så jeg har lyst til å gå i gang med et prosjekt.

Snakket litt med svogeren min som bygde sin egen VW Boble en gang i sin tid (Bilde). Det virker som et fet bil å starte på, og er vel ikke den mest kompliserte bilen å mekke på?

Ser for meg at jeg kommer til å starte etter at jeg er ferdig med utdannelsen min.

Hvor mye må man regne med å legge i et slikt prosjekt?

I følge den siden her, http://kitogbuggyservice.dk/, kan man lage sin egen for rundt 30.000dkk.

De kan visstnok også hjelpe med å finne en donorbil som er i god stand.

Er det noen her inne som har vært borti et prosjekt med en VW Boble? Er det til å ha med å gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bobler er så latterlig simple å skru på, at du kommer til å sitte med et konstant flir om munnen. Spesielt om du har skrudd på andre mer moderne biler før. Alt er enkelt på boble, motoren tar du ut ved å løsne 4 skruer og ta av jordingen. :p Buggy Kit'ene til boble er litt varierende i hvor mye arbeid du må gjøre.. På noen må chassiset kortes ned, og det innebærer endel arbeid med kapp og sveis osv, og det er utrolig viktig at det gjøres godt arbeid med dette om du vil ha en trafikksikker bil. De enkleste er kit'ene der du slipper å korte ned chassis, men jeg personlig synes ikke de er så pene. Kjøp for guds skyld et kit som har sidepanneler, selv om de koster litt ekstra.. Uten sidene, ser det jo ut som et badekar :p

Lenke til kommentar
Bobler er så latterlig simple å skru på, at du kommer til å sitte med et konstant flir om munnen. Spesielt om du har skrudd på andre mer moderne biler før. Alt er enkelt på boble, motoren tar du ut ved å løsne 4 skruer og ta av jordingen. :p Buggy Kit'ene til boble er litt varierende i hvor mye arbeid du må gjøre.. På noen må chassiset kortes ned, og det innebærer endel arbeid med kapp og sveis osv, og det er utrolig viktig at det gjøres godt arbeid med dette om du vil ha en trafikksikker bil. De enkleste er kit'ene der du slipper å korte ned chassis, men jeg personlig synes ikke de er så pene. Kjøp for guds skyld et kit som har sidepanneler, selv om de koster litt ekstra.. Uten sidene, ser det jo ut som et badekar :p

Jeg har også fått inntrykk av at de skal være meget simple å skru på.. Har ikke skrudd no særlig på biler før, og det vi har på verkstedskolen er mest rettet mot arbeid på sjøen osv. Men prinsippene er jo ofte det samme da.

Får gjøre litt mer research. Fant f.eks ETKA på nettet i går, så der har man alt av tegninger og produktnr til deler.

Lenke til kommentar

om du skal gateregistrere den, så sjekk ut regler for ombygging.

tipper det kan være ett helvete å få til.

ellers er bobler latterlig enkle å skru på, man kommer langt med en hammer og skrutrekker når man skal bygge de om :p

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Når det gjelder buggy'er finnes det så mange på skilt, og diverse entusiast klubber som kan være behjelpelig så det skal ikke være noe stort problem å få til. Men det er viktig å ha en dialog med biltilsynet gjennom byggingen, og begynne denne gjerne før du starter på prosjektet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...