Gå til innhold

Evolusjon - Hvorfor det er sant


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forresten: Hvor gammel mener du jorden er?

Jeg tror med sikkerhet vi kan slå fast at IHS mener jorden er 6000 år, på lik linje med det øvrige universet. Slik som Ken Ham tolker det, må IHS tolke det.

 

Ham is known for interpreting available evidence against his minority opinion of the book of Genesis. He once said to a Christian audience, "If you disagree with what I'm going to say, please do not give me your opinion, because I'm not interested...I want to know what the Bible says."

 

Hei hei.

 

Tenkte jeg bare skulle skyte inn at Bibelen ikke sier at jorden er 6000 år... ei heller at den ble skapt på 6 dager :)

Lenke til kommentar
Hei hei.

 

Tenkte jeg bare skulle skyte inn at Bibelen ikke sier at jorden er 6000 år... ei heller at den ble skapt på 6 dager :)

Du mener at ikke du mener den sier det, men det er mange som ikke er enig med deg.

 

 

Sant det :) Grunnen til at jeg poengterer det, er at IHS sin argumentasjon ikke nødvendigvis da er i samsvar med Bibelen. Det som står om naturvitenskap i Bibelen ( og det er jo ikke det som det står mest om heller ) har ikke blitt motbevist.

 

Flere elementer som blir trukket fram i Bibelen skiller seg vesentlig fra andre "skrifter" fra samme tidsperiode i forhold til at det faktisk holder mål - noe som naturvitenskapen i dag stadig viser.

 

 

:)

Lenke til kommentar
Sant det :) Grunnen til at jeg poengterer det, er at IHS sin argumentasjon ikke nødvendigvis da er i samsvar med Bibelen. Det som står om naturvitenskap i Bibelen ( og det er jo ikke det som det står mest om heller ) har ikke blitt motbevist.

 

Flere elementer som blir trukket fram i Bibelen skiller seg vesentlig fra andre "skrifter" fra samme tidsperiode i forhold til at det faktisk holder mål - noe som naturvitenskapen i dag stadig viser.

 

 

:)

La meg gjette, du skal si at Bibelen er bokstavelig når den sier at jorden henger i intet, og ikke bokstavelig når den sier at jorden har fire hjørner? Men jeg kan jo ta feil.

 

Hva tenker du på?

Lenke til kommentar
Sant det :) Grunnen til at jeg poengterer det, er at IHS sin argumentasjon ikke nødvendigvis da er i samsvar med Bibelen. Det som står om naturvitenskap i Bibelen ( og det er jo ikke det som det står mest om heller ) har ikke blitt motbevist.

 

Flere elementer som blir trukket fram i Bibelen skiller seg vesentlig fra andre "skrifter" fra samme tidsperiode i forhold til at det faktisk holder mål - noe som naturvitenskapen i dag stadig viser.

 

 

:)

La meg gjette, du skal si at Bibelen er bokstavelig når den sier at jorden henger i intet, og ikke bokstavelig når den sier at jorden har fire hjørner? Men jeg kan jo ta feil.

 

Hva tenker du på?

 

 

Tja...

 

Det går jo litt utenfor "temaet" på denne tråden, men for eksempel på hvilken dag etter fødselen omskjæringen burde gjennomføres...

 

Nå i ettertid viser vitenskapen hvilke fordeler det er med akkurat denne dagen :)

 

Naturligvis er det jo også de nevnet punkter som du tar med også ( Jorden Som en kule og henger i intet ja :) )

Lenke til kommentar
Sant det :) Grunnen til at jeg poengterer det, er at IHS sin argumentasjon ikke nødvendigvis da er i samsvar med Bibelen. Det som står om naturvitenskap i Bibelen ( og det er jo ikke det som det står mest om heller ) har ikke blitt motbevist.

Hva er det som holder naturvitenskapelig nivå i bibelen ?

Og hva var IKKE kjent fra før og hva er fortsatt gyldig ?

Lenke til kommentar
Forresten: Hvor gammel mener du jorden er?

Jeg tror med sikkerhet vi kan slå fast at IHS mener jorden er 6000 år, på lik linje med det øvrige universet. Slik som Ken Ham tolker det, må IHS tolke det.

Ham is known for interpreting available evidence against his minority opinion of the book of Genesis. He once said to a Christian audience, "If you disagree with what I'm going to say, please do not give me your opinion, because I'm not interested...I want to know what the Bible says."

Hei hei.

Tenkte jeg bare skulle skyte inn at Bibelen ikke sier at jorden er 6000 år... ei heller at den ble skapt på 6 dager :)

Du mener at ikke du mener den sier det, men det er mange som ikke er enig med deg.

Ingen kristne tror at jorden eller universet er +/- 6000 år gammelt, det er bare tull.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Hei hei.

 

Tenkte jeg bare skulle skyte inn at Bibelen ikke sier at jorden er 6000 år... ei heller at den ble skapt på 6 dager :)

Du mener at ikke du mener den sier det, men det er mange som ikke er enig med deg.

 

 

Sant det :) Grunnen til at jeg poengterer det, er at IHS sin argumentasjon ikke nødvendigvis da er i samsvar med Bibelen. Det som står om naturvitenskap i Bibelen ( og det er jo ikke det som det står mest om heller ) har ikke blitt motbevist.

 

Flere elementer som blir trukket fram i Bibelen skiller seg vesentlig fra andre "skrifter" fra samme tidsperiode i forhold til at det faktisk holder mål - noe som naturvitenskapen i dag stadig viser.

 

 

:)

 

Da undres jeg, tror du pi=3?

Lenke til kommentar
Sant det :) Grunnen til at jeg poengterer det, er at IHS sin argumentasjon ikke nødvendigvis da er i samsvar med Bibelen. Det som står om naturvitenskap i Bibelen ( og det er jo ikke det som det står mest om heller ) har ikke blitt motbevist.

Hva er det som holder naturvitenskapelig nivå i bibelen ?

Og hva var IKKE kjent fra før og hva er fortsatt gyldig ?

 

Hei.

 

Innlegget over viser til ett av de elementene du spør etter :)

 

Hei hei.

 

Tenkte jeg bare skulle skyte inn at Bibelen ikke sier at jorden er 6000 år... ei heller at den ble skapt på 6 dager :)

Du mener at ikke du mener den sier det, men det er mange som ikke er enig med deg.

 

 

Sant det :) Grunnen til at jeg poengterer det, er at IHS sin argumentasjon ikke nødvendigvis da er i samsvar med Bibelen. Det som står om naturvitenskap i Bibelen ( og det er jo ikke det som det står mest om heller ) har ikke blitt motbevist.

 

Flere elementer som blir trukket fram i Bibelen skiller seg vesentlig fra andre "skrifter" fra samme tidsperiode i forhold til at det faktisk holder mål - noe som naturvitenskapen i dag stadig viser.

 

 

:)

 

Da undres jeg, tror du pi=3?

 

Enser ett lite lurespørsmål, men etter hva jeg har fått med meg fra skolen så er pi=3,14

 

:)

Lenke til kommentar
Papegøyen er jo rød, gul, blå rød... hvordan er det likt regnbuen?

 

Men uansett, syns dette papegøye-styret er et utrolig festlig bilde på den litt forenklede tankeverdenen en kreasjonist lever i. moro. :D

Jepp. Og det er jo helt i IHS sin gate. Papegøyene designet etter regnbuen? :!: Til å knekke sammen av.
Hvit, rød, gul, blå, rød. Fattig regnbue de kristne har.

Det er lov å prøve seg Polluks og Freke :D Det er helt på det rene at det ble tatt utgangspunkt i regnbuen når disse papegøyene ble designet.

 

parrotrainbow.jpg

800px-Rainbow-diagram-ROYGBIV.svg.png

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Tja...

 

Det går jo litt utenfor "temaet" på denne tråden, men for eksempel på hvilken dag etter fødselen omskjæringen burde gjennomføres...

 

Nå i ettertid viser vitenskapen hvilke fordeler det er med akkurat denne dagen :)

 

Naturligvis er det jo også de nevnet punkter som du tar med også ( Jorden Som en kule og henger i intet ja :) )

Det med omskjæring har jo en naturlig forklaring, prøv og feil. Man kan da finne ut av ting uten guddommelig intervensjon. Det er jo antakeligvis derfor skalldyr og svinekjøtt er forbudt i GT, at man så flere bli syke av dette enn andre typer kjøtt. Måter å konservere kjøtt og skalldyrvarsel var det dårlig med den gangen.

 

Og Bibelen sier slett ikke at jorden er en kule, men en sirkel, som er et flatt objekt. Dette passer med datidens tro på at jorden var flat.

Endret av bornagainatheist
Lenke til kommentar
Tja...

 

Det går jo litt utenfor "temaet" på denne tråden, men for eksempel på hvilken dag etter fødselen omskjæringen burde gjennomføres...

 

Nå i ettertid viser vitenskapen hvilke fordeler det er med akkurat denne dagen :)

 

Naturligvis er det jo også de nevnet punkter som du tar med også ( Jorden Som en kule og henger i intet ja :) )

Det med omskjæring har jo en naturlig forklaring, prøv og feil. Man kan da finne ut av ting uten guddommelig intervensjon. Det er jo antakeligvis derfor skalldyr og svinekjøtt er forbudt i GT, at man så flere bli syke av dette enn andre typer kjøtt. Måter å konservere kjøtt og skalldyrvarsel var det dårlig med den gangen.

 

Og Bibelen sier slett ikke at jorden er en kule, men en sirkel, som er et flatt objekt. Dette passer med datidens tro på at jorden var flat.

 

Hei igjen.

 

Hvor finner du denne beskrivelsen i Bibelen?

 

Jeg støtter meg til Jesaja 40:22 i forhold til min side av saken :)

Lenke til kommentar
Hei igjen.

 

Hvor finner du denne beskrivelsen i Bibelen?

 

Jeg støtter meg til Jesaja 40:22 i forhold til min side av saken :)

Samme her.

Det Hebraiske ordet som er brukt her er 'chûg'.

Det Hebraiske spåket har minst 2 ord som betyr kule: 'kadúr' og 'sféra', så de hadde nok vært brukt om det var det forfatter mente.

 

I King James har de også fått med seg dette:

"he that sitteth upon the circle of the earth"'

 

Også Daniel 4.10 indikerer en flat jord:

"Jeg så i mitt syn et tre som stod midt på jorden"

Vanskelig å være midt på en kule.

 

Da jeg var kristen brukte jeg også å gripe etter strå som dette, men om man er ærlig med seg selv så ser man at det ikke holder mål.

Lenke til kommentar

 

Ingen kristne tror at jorden eller universet er +/- 6000 år gammelt, det er bare tull.

 

Section 4: General The following are held by members of the Board of Answers in Genesis to be either consistent with Scripture or implied by Scripture. Scripture teaches a recent origin for man and the whole creation, spanning approximately 4,000 years from creation to Christ. (nederst på siden)

 

 

Kan du forklare ovenstående? Synes dette er et greit bevis på at du igjen tar feil, eller hva? Du tar ting som en selvfølge, uten å faktisk ha rett, og uten å begrunne på noe som helst vis. Det er vel ikke særlig kristent gjort?

Lenke til kommentar
Kan du forklare ovenstående? Synes dette er et greit bevis på at du igjen tar feil, eller hva? Du tar ting som en selvfølge, uten å faktisk ha rett, og uten å begrunne på noe som helst vis. Det er vel ikke særlig kristent gjort?

IHS har sin egen definisjon på hvem som er kristne, har jeg hørt.

Lenke til kommentar

på den genesis sia:

Creationists have long been amazed by the diversity within each created kind (or baramin, roughly on the family level). We know that species do change—but only within the original kinds God created roughly 6,000 years ago.

 

Species changing via natural selection and mutations is perfectly in accord with what the Bible teaches. Such changes are not evolution—they remind us that God put enough information in the genome of each original kind to live and flourish in a cursed world.

 

litt sært å tro på en slags evolusjon og at gud lagde alt for 6000 år siden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...