Gå til innhold

Evolusjon - Hvorfor det er sant


Anbefalte innlegg

Hva med det faktum at vi har gener for å lage gjeller? Eller at vi har alle genene som trengs for å lage en helt funksjonell hale? Hvordan kan det forklares uten evolusjon?

Eller at fugler har gener for tenner? Som f. eks kyllingen som ble funnet som hadde tenner?

 

mutantchick-738695.jpg

Kyllingfoster med tenner

 

hindflippers.jpg

Delfin med føtter

 

19A.jpg

Baby med hale

 

Dog skal det sies at disse genene er litt ødelagt, så det ville ikke ha fungert på en god nok måte. Men genene er uansett der :)

 

Kilde:

http://www.natx.com/topblog/do-humans-stil...genes-for-gills

http://www.newscientist.com/blog/shortshar...ator-teeth.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
@IHS, vennligst kommenter skjermbildene jeg postet av evolusjonsgrenene, please :)

Alle kommer ut i fra Gud

 

xekb2x.jpg

 

Hehe, vet du hva, hvis dette hadde vært sant så hadde det ikke engang motbevist evolusjon :)

Det der er jo, litt forenklet, evolusjon det!!! :) Bra IHS, du begynner å skjønne det, nå snakker vi her...

Lenke til kommentar
Forklaringen er at det ikke forgår noen utvikling i det hele tatt. Noen menneske grupper blir stor andre blir små. Akkurat som små hester og store hester.

:!: Så kristne tror altså at nyfødte ikke vokser? Plutselig kommer den jødiske guden og fjerner spebarnet og bytter det ut med et større menneske. Hele tiden? Tror da også kristne at barn kommer med storken? Jeg vet jo at kristne ikke er særlig skarpe, men at de har gått glipp av hvordan mennesker reproduserer seg er ganske godt gjort. Du bør sjekke ut "Tv1000 hjelper deg" for et lite lynkurs i forplantning.

Lenke til kommentar
Forklaringen er at det ikke forgår noen utvikling i det hele tatt. Noen menneske grupper blir stor andre blir små. Akkurat som små hester og store hester.

Må bare kommentere denne jeg også, "noen menneskegrupper blir stor andre blir små" og "Akkurat som små hester og store hester". Med andre ord, forskjellige arter? Eller forskjellige raser av en art? Evolusjon med andre ord? :)

 

Edit, Freke har et godt poeng. Det faktum at vi vokser er jo også bevis for evolusjon :)

Når man forplanter seg er det jo egentlig bare hele organismen som deler seg, med andre ord smelter man sammen mor og fars celler til én celle som deretter begynner å dele seg rimelig kjapt, basert på hva som står i DNAet. Da er det jo temmelig klart at evolusjon er et faktum. Man fører genet sitt videre, men dersom det oppstår små mutasjoner som ikke er til hinder for dét individets overlevelse så vil DNAet med den lille mutasjonen faktisk gå videre i arv til neste generasjon. Og over millioner av år så blir små mutasjoner ved hver generasjon til STORE forandringer, eller små, dersom mutasjonene er små eller ikke overlever. :) Veldig enkelt egentlig :)

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar
Hva mener Baltazar94 og IHS om evolusjonære rester i menneskekroppen?

Tenker for eksempel på halebenet og blindtarmen. To elementer vi har som er uten funksjon.

Duh!! De har gud laget slik at vi skal TRO at det er evolusjon og fordi han, gud, vil luke ut en stor menge mennesker som skal havne i helvette i evig tid fordi de ikke finner gud sannsynlig på grunn av dette! :p

 

Hva trodde du de ville svare egentlig, bassert på hva de tidligere har svart?

Trode du at du ville få en lenger utdypende forklaring på dette? Å nei du, de kommer med sine "sånn er det, gud gjorde det" på en-linjers setning, som vanlig.... Bare vent å se... :)

blindtarmen har en funksjone den,

http://www.helsenett.no/index.php?option=c...&Itemid=356

Mye synsing syns jeg :hmm:

 

Blindtarmen har muligens en funksjon, Blindtarmen kan være et sted, Selv om studien ikke entydig bekrefter denne teorien.

 

Lenke til kommentar
Da skjønner jeg ikke helt hva du gjør her i det hele tatt.

 

Jeg forstår ikke helt hva dere gjør her på forumet.

Dere er jo stort sett enige uansett og dere vil ikke høre sannheten, eller noe som helst som bryter med offentlig godkjente løgner, eller det verdensbilde som er tegnet opp for dere av en sosialistisk stat og statskontrollert media.

Lenke til kommentar

Offentlig godkjente løgner? Så tusenvis, kanskje millioner av vitenskapfolk verden over har blitt hjernevasket? :) Av hvem? Media? Haha, det blir for dumt :)

 

Edit: There are 6.60 billion scientists according to the CIA World Factbook

 

Og vitenskapsfolk går frem på den måten at en ting ikke kan være godkjent fakta før flere uavhengige folk tester ut samme hypotese. Først da kan noe erkleres som fakta. Så det er faktisk umulig at evolusjon og vitenskap rent generelt er "offentlig godkjente løgner"

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar
Da skjønner jeg ikke helt hva du gjør her i det hele tatt.

 

Jeg forstår ikke helt hva dere gjør her på forumet.

Dere er jo stort sett enige uansett og dere vil ikke høre sannheten, eller noe som helst som bryter med offentlig godkjente løgner, eller det verdensbilde som er tegnet opp for dere av en sosialistisk stat og statskontrollert media.

hva er sannheten da?

 

Jeg har ikke fått noe av min kunnskap gjennom media. Jeg har lest bøker.

Lenke til kommentar
Da skjønner jeg ikke helt hva du gjør her i det hele tatt.

 

Jeg forstår ikke helt hva dere gjør her på forumet.

Dere er jo stort sett enige uansett og dere vil ikke høre sannheten, eller noe som helst som bryter med offentlig godkjente løgner, eller det verdensbilde som er tegnet opp for dere av en sosialistisk stat og statskontrollert media.

 

 

Men da må du jo komme med noe som viser at den ikke stemmer da mann, ærlig talt! Du sitter jo bare der og skriver at det er løgn og bla bla bla, vi andre her legger i det minste frem relevant stoff som viser at evolusjonsteorien er sannsynlig.

 

Du forventer vel ikke at du bare kan si "Ikke tro på det, det er bare løgner alt sammen", så vil alle bare godta det ?

Lenke til kommentar

 

Folk forstår jo ikke hva en teori er for noe engang. Étt ord kan brukes i flere sammenhenger og ha forskjellige meninger og det samme gjelder også for ordet "teori"

 

Jeg kan f. eks si at "jeg har en teori om at Gud er det samme som eksistensens energi", og i den sammenhengen betyr det at jeg tror at Gud kanskje er det samme som energi.

 

Når det er i vitenskaplig sammenheng betyr det at en teori er noe som omfatter flere direkte fakta som sammen skaper en teori. Når kreasjonister sier at "evolusjon er bare en teori" er jo det sant det. Men det som teorien er skapt av er direkte fakta.

Evolusjon er ikke noe mennesket har funnet opp, det er noe mennesket har funnet ut ja. På samme måte som at Newton fant ut at gravitasjon er noe vi kan bevise.

 

@IHS, det bildet du legger ved at evolusjonen slik du tror den er, er bare én linje av millionvis av lignende linjer. Altså, evolusjon sier ikke at én art blir til en annen.

 

Nedenfor er et kart over det vitenskapen har funnet ut hittil og evolusjon av primater.

primate.jpg

 

Dersom evolusjon hadde vært slik du tror det er så hadde dette kartet sett slik ut:

evolutionwrong.jpg

 

Og når dette er din oppfatning av evolusjon så er det jo ganske tydelig at du ikke forstår hva det dreier seg om.

 

 

Forklaringen din på hva en teori er var ganske bra, inntil du kom med denne" Men det som teorien er skapt av er direkte fakta "

For en vitenskapelig teori er ikke skapt av direkte fakta, men noe som forskerne på det tidspunkt tror er fakta.

Lenke til kommentar
Offentlig godkjente løgner? Så tusenvis, kanskje millioner av vitenskapfolk verden over har blitt hjernevasket? :) Av hvem?

De er hernevasket av ateistene og sosialistene må vite he he. Her har vi faktisk på alvor en representant for listen jeg postet tidligere. Der evolusjon er laget av kommunister og ateister/satanister. Kristne amerikanere (og Baltasar) skal ikke tro på evolusjon, for det fjerner den jødiske guden fra ligningen. Og kristne amerikanere (og Baltasar) skal ikke tro at mennesker har noen innflytelse på klimaforandringer, da den jødiske guden har skapt jorden for mennesker å legge under seg. Menneskeskapte klimaforandringer er da direkte imot bibelen. Her er det mange ting for en kristen amerikaner (og Baltasar) å passe seg for. Kunnskap er en av de store stygge ulvene. Ignoranse og konspirasjonsteorier er den eneste farbare vei for kristne amerikanere (og Baltasar).

Lenke til kommentar

Kan prøve enda en gang

 

Tiktaalik roseae er en fisk fra Devonian-perioden som klart vises en såkalt "transitional form" til amfibiene. Den hadde enkle håndledd og enkle fingre såvell som et robust ribbein-struktur som er helt nødvendig for å leve på land.

 

060406.tiktaalik-1.jpg

 

Alt dette peker jo helt klart på evolusjon, hvordan skal kreasjonisme forklare dette?

At "Gud" skapte denne fisken akkurat slik? Det er det som er problemet, man kan ikke motbevise fullstendig at Gud ikke finnes, men man kan heller ikke motbevise at "Odin" ikke finnes heller.

Da svarer mange Kristne med at "Look into your heart and you know there is a God", men det er helt håpløst å si siden menneskesinnet er såpass enkelt at vi ser, føler, hører og smaker det vi blir presentert.

Se bare på LSD osv, det er kjemikalier som forandrer hvilke inntrykk man får, og da SER man forskjellige ting like klart som jeg ser skjermen foran meg. Det betyr ikke dermed sagt at alt man ser under en LSD-rus er ekte! Det samme handler det jo om når det kommer til religion også. Om jeg helt ærlig sier at "jeg har funnet Gud og har sett han/henne/det" så betyr det nada nix. Det kan umulig bevises, men kan ikke motbevises heller. Og hva står man igjen med da? Jo, det mest logiske, basert på det man HAR av bevis.

 

Og da står ikke religion igjen med særlig mye.

Lenke til kommentar
Forklaringen din på hva en teori er var ganske bra, inntil du kom med denne" Men det som teorien er skapt av er direkte fakta "

For en vitenskapelig teori er ikke skapt av direkte fakta, men noe som forskerne på det tidspunkt tror er fakta.

Basert på logikk og i samsvar med andre fakta. Og det er jo ikke akkurat som at det er én person som sier at "sånn er det", det er tusenvis av forskere som sammen kommer frem til om noe er fakta eller ikke.

Se bare når de fant Ida, det ble foretatt undersøkelser i flere år før de turte å gå ut til vitenskapsverdenen med funnet. Og hvorfor? Jo, fordi de ville være helt sikre på at dette faktisk var en transitional form mellom de aller tidligste primatene og den type primater vi er. Ida er et fossil som ingen har sett før noensinne og millioner av forskere har studert det SVÆRT nøye. Du tror altså at alle disse tar feil? Fordi "Gud" sier at det er feil? Det blir for dumt.

Lenke til kommentar
Folk forstår jo ikke hva en teori er for noe engang. Étt ord kan brukes i flere sammenhenger og ha forskjellige meninger og det samme gjelder også for ordet "teori"

 

Jeg kan f. eks si at "jeg har en teori om at Gud er det samme som eksistensens energi", og i den sammenhengen betyr det at jeg tror at Gud kanskje er det samme som energi.

 

Når det er i vitenskaplig sammenheng betyr det at en teori er noe som omfatter flere direkte fakta som sammen skaper en teori. Når kreasjonister sier at "evolusjon er bare en teori" er jo det sant det. Men det som teorien er skapt av er direkte fakta.

Evolusjon er ikke noe mennesket har funnet opp, det er noe mennesket har funnet ut ja. På samme måte som at Newton fant ut at gravitasjon er noe vi kan bevise.

 

@IHS, det bildet du legger ved at evolusjonen slik du tror den er, er bare én linje av millionvis av lignende linjer. Altså, evolusjon sier ikke at én art blir til en annen.

 

Nedenfor er et kart over det vitenskapen har funnet ut hittil og evolusjon av primater.

primate.jpg

 

Dersom evolusjon hadde vært slik du tror det er så hadde dette kartet sett slik ut:

evolutionwrong.jpg

 

Og når dette er din oppfatning av evolusjon så er det jo ganske tydelig at du ikke forstår hva det dreier seg om.

 

 

Forklaringen din på hva en teori er var ganske bra, inntil du kom med denne" Men det som teorien er skapt av er direkte fakta "

For en vitenskapelig teori er ikke skapt av direkte fakta, men noe som forskerne på det tidspunkt tror er fakta.

Evolusjon er en vitenskapelig teori, fordi den kan motbevises. men ingen har klart å gjøre dette enda, selv om det er veldig lukerativt å gjøre akkurat det. Altså, teori innefor vitenskap er ganske solid fakta.

Lenke til kommentar
Da skjønner jeg ikke helt hva du gjør her i det hele tatt.

 

Jeg forstår ikke helt hva dere gjør her på forumet.

Dere er jo stort sett enige uansett og dere vil ikke høre sannheten, eller noe som helst som bryter med offentlig godkjente løgner, eller det verdensbilde som er tegnet opp for dere av en sosialistisk stat og statskontrollert media.

 

 

Men da må du jo komme med noe som viser at den ikke stemmer da mann, ærlig talt! Du sitter jo bare der og skriver at det er løgn og bla bla bla, vi andre her legger i det minste frem relevant stoff som viser at evolusjonsteorien er sannsynlig.

 

Du forventer vel ikke at du bare kan si "Ikke tro på det, det er bare løgner alt sammen", så vil alle bare godta det ?

 

Jeg har sagt at alle kan tro det eller la være, Jeg forlanger ikke at alle skal tro det jeg sier, for jeg vet at få eller ingen her vil gjøre det uansett. Om du vil tro på sannheten, eller løgnen er din egen sak.

 

Det jeg gjør her er å fortelle hva som er sannheten, så får enhver avgøre selv om han eller hun vil tro det eller ikke.

 

Å legge fram dokumentasjon på oppfordring er nytteløst, det har jeg fått bekreftet utallige ganger. For de som spør har i sitt sinn allerede bestemt seg for å avvise denne dokumentasjonen som evt. legges frem.

Lenke til kommentar
Å legge fram dokumentasjon på oppfordring er nytteløst, det har jeg fått bekreftet utallige ganger. For de som spør har i sitt sinn allerede bestemt seg for å avvise denne dokumentasjonen som evt. legges frem.

 

Men det er jo dere som avviser vår dokumentasjon uten argumentasjon! Vi, derimot, forklarer hvorfor dere tar feil.

Lenke til kommentar
Offentlig godkjente løgner? Så tusenvis, kanskje millioner av vitenskapfolk verden over har blitt hjernevasket? :) Av hvem?

De er hernevasket av ateistene og sosialistene må vite he he. Her har vi faktisk på alvor en representant for listen jeg postet tidligere. Der evolusjon er laget av kommunister og ateister/satanister. Kristne amerikanere (og Baltasar) skal ikke tro på evolusjon, for det fjerner den jødiske guden fra ligningen. Og kristne amerikanere (og Baltasar) skal ikke tro at mennesker har noen innflytelse på klimaforandringer, da den jødiske guden har skapt jorden for mennesker å legge under seg. Menneskeskapte klimaforandringer er da direkte imot bibelen. Her er det mange ting for en kristen amerikaner (og Baltasar) å passe seg for. Kunnskap er en av de store stygge ulvene. Ignoranse og konspirasjonsteorier er den eneste farbare vei for kristne amerikanere (og Baltasar).

 

Jeg vil bare gjøre oppmerksom på at den jødiske guden ikke har skapt hverken jorden eller mennesker. For jødenes gud er ikke den du kanskje tror.

Lenke til kommentar
Da skjønner jeg ikke helt hva du gjør her i det hele tatt.

 

Jeg forstår ikke helt hva dere gjør her på forumet.

Dere er jo stort sett enige uansett og dere vil ikke høre sannheten, eller noe som helst som bryter med offentlig godkjente løgner, eller det verdensbilde som er tegnet opp for dere av en sosialistisk stat og statskontrollert media.

 

 

Men da må du jo komme med noe som viser at den ikke stemmer da mann, ærlig talt! Du sitter jo bare der og skriver at det er løgn og bla bla bla, vi andre her legger i det minste frem relevant stoff som viser at evolusjonsteorien er sannsynlig.

 

Du forventer vel ikke at du bare kan si "Ikke tro på det, det er bare løgner alt sammen", så vil alle bare godta det ?

 

Jeg har sagt at alle kan tro det eller la være, Jeg forlanger ikke at alle skal tro det jeg sier, for jeg vet at få eller ingen her vil gjøre det uansett. Om du vil tro på sannheten, eller løgnen er din egen sak.

 

Det jeg gjør her er å fortelle hva som er sannheten, så får enhver avgøre selv om han eller hun vil tro det eller ikke.

 

Å legge fram dokumentasjon på oppfordring er nytteløst, det har jeg fått bekreftet utallige ganger. For de som spør har i sitt sinn allerede bestemt seg for å avvise denne dokumentasjonen som evt. legges frem.

jeg ville elsket å se dokumentasjon på hva som er riktig/sant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...