Gå til innhold

Evolusjon - Hvorfor det er sant


Anbefalte innlegg

Evolusjonsteorien er ikke noe særlig etablert. Det er bare noen få ateister og sosialster som tror på den fordi de må ha noe som de kan bruke for å rettferdiggjøre at de oppfører seg som dyr.

Haha, quote of the year? :D

 

Og du kan bare ta det med ro, jeg har ikke tenkt å prøve å bevise noe for dere uansett. Om dere ikke tror meg, så får dere la være, det spiller jo ingen rolle for meg hva dere tror likevel.

Det ante meg. :)

 

Og jeg vet at jeg vil ikke bli tatt seriøst av de fleste her på forumet uansett hva jeg måtte legge frem av dokumentasjon.

Da skjønner jeg ikke helt hva du gjør her i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet hva evolusjonsteorien sier, og jeg vet også at den er en teori som navnet sier, og at den ikke er riktig.

10/10. På lik linje som jeg vet bibelen bare er en bok, og at den ikke er riktig.

 

Dette kan du ikke vite. For det stemmer ikke.

Bibelen brukes faktisk av historikere fordi den er den mest historisk riktige kilden vi har, og det gjøres stadig arkeologiske utgravninger som bekrevter det som er skrevet i Bibelen.

 

Andre historiske kilder har også bekreftet mye av det som står i Bibelen.

 

Hør på deg selv, det er helt utrolig. "Jeg sier at det ikke stemmer, derfor stemmer det ikke." Da svarer jeg i samme stil;

Og du kan bare ta det med ro, jeg har ikke tenkt å prøve å bevise noe for dere uansett. Om dere ikke tror meg, så får dere la være, det spiller jo ingen rolle for meg hva dere tror likevel.
Lenke til kommentar
Evolusjonsteorien er ikke noe særlig etablert. Det er bare noen få ateister og sosialster som tror på den fordi de må ha noe som de kan bruke for å rettferdiggjøre at de oppfører seg som dyr.

Den er akseptert av over 99% av verdens biologer og geologer, over 30% av kristne, og begge tallene bare øker. En slik uttalelse gjør at du ikke kan taes seriøst.

 

Og du kan bare ta det med ro, jeg har ikke tenkt å prøve å bevise noe for dere uansett.

SJOKK!

Det er jo fordi du ikke har noen beviser på din side. Hvis du så hadde, er jeg ikke i tvil om at du hadde presentert dem med bravur.

 

Og jeg vet at jeg vil ikke bli tatt seriøst av de fleste her på forumet uansett hva jeg måtte legge frem av dokumentasjon.

Om du slutter å prate tull og legger frem beviser og en saklig begrunnelse for ditt syn, så VIL du bli tatt seriøst. Kan du gjøre det?

Lenke til kommentar
I følge evolusjonsteorien ja. Men nå er det jo slik at det er bare en teori som noen har funnet på. Det er ingen som vet noe som helst.

Det er kun en teori. Som en konspirasjonsteori.

Du kan ikke si at du forstår vitenskap og evolusjonsteorien, og å si at det er KUN en teori. Dette er et klassisk bevis for at du ikke forstår det du snakker om. Har møtt "kun en teori" argumentet, og det KUN av kreasjonister som ikke har peiling. Vet du hva en vitenskapelig teori er?

Lenke til kommentar

Folk forstår jo ikke hva en teori er for noe engang. Étt ord kan brukes i flere sammenhenger og ha forskjellige meninger og det samme gjelder også for ordet "teori"

 

Jeg kan f. eks si at "jeg har en teori om at Gud er det samme som eksistensens energi", og i den sammenhengen betyr det at jeg tror at Gud kanskje er det samme som energi.

 

Når det er i vitenskaplig sammenheng betyr det at en teori er noe som omfatter flere direkte fakta som sammen skaper en teori. Når kreasjonister sier at "evolusjon er bare en teori" er jo det sant det. Men det som teorien er skapt av er direkte fakta.

Evolusjon er ikke noe mennesket har funnet opp, det er noe mennesket har funnet ut ja. På samme måte som at Newton fant ut at gravitasjon er noe vi kan bevise.

 

@IHS, det bildet du legger ved at evolusjonen slik du tror den er, er bare én linje av millionvis av lignende linjer. Altså, evolusjon sier ikke at én art blir til en annen.

 

Nedenfor er et kart over det vitenskapen har funnet ut hittil og evolusjon av primater.

primate.jpg

 

Dersom evolusjon hadde vært slik du tror det er så hadde dette kartet sett slik ut:

evolutionwrong.jpg

 

Og når dette er din oppfatning av evolusjon så er det jo ganske tydelig at du ikke forstår hva det dreier seg om.

Lenke til kommentar
Evolusjonsteorien er ikke noe særlig etablert. Det er bare noen få ateister og sosialster som tror på den fordi de må ha noe som de kan bruke for å rettferdiggjøre at de oppfører seg som dyr.

Det er vel et ønske om å viske ut grensen mellom mennesker og dyr som ligger bak. Eller dypere, et ønske om å identifisere seg med et dyr. Resultatet blir nok et forsøk på å fremstille et dyre-menneske, halvt dyr halvt menneske.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Gratulere Baltazar94 og IHS, dere er herved erklært som forumets sløveste kniver :)

 

Men det er greit det, da vet vi hvor dere står. Dere er ikke her for å engang forsøke å lære noe nytt, kun for å spre ignoransen deres, som dere to er et glimrende bevis på at kan spres uten en flik av bevis eller indikasjoner whatsoever.

 

Begge to er lagt til på ignorant (ignorer) lista mi fordi dere rett og slett prater bare tull og et totaslt uten saklighet. Som en nevnte før her, hadde dere hatt ET (1) bevis på at noe som helst i evolusjons teorien ikke stemte ville dere to ha kastet dere over det med en gang og postet de her med bravur!!! Men dere har ikke det. Alt dere har er fra sider som webmasteren garatnert har problemer med å ta seriøt til og med. Men som jeg sa, dere har ettertrykkelig bevist at det er lurt, ja bent frem sundt, å ta tre skritt tilbake og la tulling alarmen gå hver gang innlegg fra dere to dukker opp... :no:

Lenke til kommentar
Dette tror evolusjonistene.

I virkelighten er det ikke slik. For bare 900 år siden levde det små mennesker med små hoder i Polynesia. Mens det i Afrika for 1,6 millioner år siden levde høye mennesker med større hoder.

 

Ancient Bones of Small Humans Discovered in Palau

 

Evolusjonistene vil ha folk til å tro at mennesket har utviklet seg fra en liten ape til et stort menneske. Som vist på bilde over.

Det er ingenting med dette som motsier evolusjonsteorien. Det kan fortsatt utvikle seg høye folk på den ene siden av verden, og små på den andre. Det er ikke alle fossiler vi finner som er direkte forfedre av oss, noen er villskudd ut fra stammen.

Ja tror du Indonesias og Polynesias små mennsker har utviklet seg til å bli små ?

Enkelte mennesker er store andre er små, dette har ingen ting med utvikling å gjøre.

Ja.

Fra store mennesker til små mennesker ? Altså omvendt av det evolusjonistene tror ?

Lenke til kommentar
Finnes det ikke-religiøse biologer/fagmennesker som ikke støtter evolusjon?

 

Jeg quoter megselv her. Hvis noen kan vise meg én person som betviler evolusjon uten en religiøs agenda, så blir jeg veldig takknemlig :)

 

Fra store mennesker til små mennesker ? Altså omvendt av det evolusjonistene tror ?

 

Det er ingenting i evolusjonsteorien som motsier dette. Det er utrolig mange grener i utviklingstreet til mennesket. At en av grenene utviklet seg til å bli mindre i fysisk størrelse, er jeg sikker på at det kan forklares :)

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Ja tror du Indonesias og Polynesias små mennsker har utviklet seg til å bli små ?

Enkelte mennesker er store andre er små, dette har ingen ting med utvikling å gjøre.

Ja.

Fra store mennesker til små mennesker ? Altså omvendt av det evolusjonistene tror ?

Det er ingenting i evolusjonsteorien som motsier dette. Det er utrolig mange grener i utviklingstreet til mennesket. At en av grenene utviklet seg til å bli mindre i fysisk størrelse, er jeg sikker på at det kan forklares :)

Forklaringen er at det ikke forgår noen utvikling i det hele tatt. Noen menneske grupper blir stor andre blir små. Akkurat som små hester og store hester. http://justonemorepet.files.wordpress.com/...llest_horse.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Fra store mennesker til små mennesker ? Altså omvendt av det evolusjonistene tror ?

 

Det er ingenting i evolusjonsteorien som motsier dette. Det er utrolig mange grener i utviklingstreet til mennesket. At en av grenene utviklet seg til å bli mindre i fysisk størrelse, er jeg sikker på at det kan forklares :)

Forklaringen er at det ikke forgår noen utvikling i det hele tatt. Noen menneske grupper blir stor andre blir små. Akkurat som små hester og store hester. http://justonemorepet.files.wordpress.com/...llest_horse.jpg

ok det var bare verdens feteste hest, hahaha

Lenke til kommentar
Fra store mennesker til små mennesker ? Altså omvendt av det evolusjonistene tror ?

Det ER ikke det evolusjon sier! My Gawd! Evolusjon sier at liv tilpasser seg sine omgivelser! Om det betyr at arten blir mindre, so be it.

 

Altså, liv har blitt det det har blitt, fra små organismer til flercellete dyr, både store og små.

Det har ikke trengt å blitt det, og i fremtiden er det kanskje noe helt annet som vil skje med livet på jorda. Kanskje får vi kjempestor hjerne, eller kanskje vil maurene mutere og bli kjempestore og intelligente, noe som igjen kanskje fører til at VI blir små og dumme igjen? Altså, det er ingen plan, evolusjon er bare et konsept, basert på fakta som vi VET om at liv utvikler seg. Hvordan det skjer, DET er teorien.

 

@IHS, vennligst kommenter skjermbildene jeg postet av evolusjonsgrenene, please :)

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar
Hva mener Baltazar94 og IHS om evolusjonære rester i menneskekroppen?

Tenker for eksempel på halebenet og blindtarmen. To elementer vi har som er uten funksjon.

Duh!! De har gud laget slik at vi skal TRO at det er evolusjon og fordi han, gud, vil luke ut en stor menge mennesker som skal havne i helvette i evig tid fordi de ikke finner gud sannsynlig på grunn av dette! :p

 

Hva trodde du de ville svare egentlig, bassert på hva de tidligere har svart?

Trode du at du ville få en lenger utdypende forklaring på dette? Å nei du, de kommer med sine "sånn er det, gud gjorde det" på en-linjers setning, som vanlig.... Bare vent å se... :)

Lenke til kommentar

Det er merkelig hvordan vitenskapsmenn brukes hele livet sitt og hele sin yrkesprofesjonelle karriere på å spesialisere seg innen étt felt hovedsaklig. Om det så er biologi, paleontologi eller hva det måtte være. Mens kreasjonister VET alt, uten å være utdannet! Og de vet til og med alt om universet også! Og det er ganske sterkt da :) Gud er stor!

Lenke til kommentar
Hva mener Baltazar94 og IHS om evolusjonære rester i menneskekroppen?

Tenker for eksempel på halebenet og blindtarmen. To elementer vi har som er uten funksjon.

Duh!! De har gud laget slik at vi skal TRO at det er evolusjon og fordi han, gud, vil luke ut en stor menge mennesker som skal havne i helvette i evig tid fordi de ikke finner gud sannsynlig på grunn av dette! :p

 

Hva trodde du de ville svare egentlig, bassert på hva de tidligere har svart?

Trode du at du ville få en lenger utdypende forklaring på dette? Å nei du, de kommer med sine "sånn er det, gud gjorde det" på en-linjers setning, som vanlig.... Bare vent å se... :)

blindtarmen har en funksjone den,

http://www.helsenett.no/index.php?option=c...&Itemid=356

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...