Gå til innhold

Evolusjon - Hvorfor det er sant


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mens du er her IHS, ta deg tid til å svare på dette innlegget

 

Jeg tenkte å skumme gjennom "Hvorfor tror du på gud"-tråden for å delta litt der, men så så jeg noe interessant:

IHS, du sier at bibelens skapelsesberetning er symbolsk og du tror åpenbart ikke på evolusjon heller, så hva mener du egentlig? Tror du verken på skapelse(ID) eller evolusjon?

IHS, kan du være snill å svare på dette? Hvis du ikke vil, si det i det minste :)

Lenke til kommentar

har dere sett at det kommer en film om darwin?

http://www.youtube.com/watch?v=fz2oEayPqNM

 

fant det først ut nå. heh

 

og selvfølgelig, har det vært masse drama i USA om at dette skulle vises på kino. Det var lenge tvil om at noen skulle kjøpe den inn i USA, selv om Passion of christ ble vist på alle kinoer

 

link til artikel om det:

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/...us-America.html

Endret av JRL
Lenke til kommentar
Mens du er her IHS, ta deg tid til å svare på dette innlegget

 

Jeg tenkte å skumme gjennom "Hvorfor tror du på gud"-tråden for å delta litt der, men så så jeg noe interessant:

IHS, du sier at bibelens skapelsesberetning er symbolsk og du tror åpenbart ikke på evolusjon heller, så hva mener du egentlig? Tror du verken på skapelse(ID) eller evolusjon?

IHS, kan du være snill å svare på dette? Hvis du ikke vil, si det i det minste :)

At skapelsesberetning i GT er symbolsk betyr ikke at det ikke har funnet sted en skapelse, khaffner

Lenke til kommentar
Jeg lurer så på hva du så gjør med slik ny kunnskap. Har det noe å si for din innstilling til evolusjonsteorien?

 

Hei du.

Som all annen ny kunskap så må det fordøyes, analyseres og granskes. Blir vel ikke omvendt evolusjonist av en link, men det er viktig å se ting fra alle vinkler for å kunne danne seg en egen mening.

Det høres ut som du er på god vei til å kunne ta en veloverveid beslutning.

Nei, man omvendes ikke av et enkelt argument, men om man får motbevist noen av feiltakelsene man hadde om noe, så er det verdifullt uansett. Jeg omvendte meg heller ikke av et enkelt argument, men pga. en rekke argumenter som alle pekte i en retning.

 

Lykke til i ditt videre studium, og spør gjerne om hva det måtte være.

Lenke til kommentar
Hvor er beviset ditt ?

 

Salamandere er salamandere samme hvilken farge de har eller hvor store eller små de er.

Ante meg at du ville ta den, istedetfor å prøve å forstå.

Du kan ikke si "salamandere" på samme måte som du sier "hunder", om du forstår meg. Ja, vi har flere hunderaser, men de er alle samme art. Salamndere er forskjellige arter, på samme måte som kattedyr er forskjellige arter: løver, tigre, pumaer...osv.

 

Vi har sett nye arter utvikle seg, dvs. at de ikke kan parre seg med den arten de utviklet seg fra.

Lenke til kommentar
At skapelsesberetning i GT er symbolsk betyr ikke at det ikke har funnet sted en skapelse ..

Bare en liten avklaring:

Mener du at skapelsen er noe som har skjedd, eller er det noe som også fortsatt skjer - og som evt. kommer til å skje i fremtiden?

Skapelsen er kontinuerlig.

Hva med celledeling?

Skjer det av seg selv, eller er det Gud som står bak og bestemmer når en celle skal dele seg?

Lenke til kommentar

Jeg får inntrykket at IHS er ute etter å angripe de fordommer og stråmenn som ingen av oss her besitter, bare for å gjøre et slyng-kast på det evolusjonen ikke er, i håp om å skremme mennesker vekk fra å undersøke hva evolusjon faktisk ér.

 

Heldigvis for meg har jeg forlengst kastet fra meg håpet om at alle skal forstå og vite mest mulig, og heller gjort meg selv fortrolig med tanken om at jeg selv ønsker å lære, og å forstå, og kan vise og forklare likesinnede. Jeg trenger inget selskap av arroganse. :)

Endret av cuadro
Lenke til kommentar
At skapelsesberetning i GT er symbolsk betyr ikke at det ikke har funnet sted en skapelse ..

Bare en liten avklaring:

Mener du at skapelsen er noe som har skjedd, eller er det noe som også fortsatt skjer - og som evt. kommer til å skje i fremtiden?

Skapelsen er kontinuerlig.

Hva med celledeling?

Skjer det av seg selv, eller er det Gud som står bak og bestemmer når en celle skal dele seg?

DNA styrer celledelingen.

Lenke til kommentar
At skapelsesberetning i GT er symbolsk betyr ikke at det ikke har funnet sted en skapelse ..

Bare en liten avklaring:

Mener du at skapelsen er noe som har skjedd, eller er det noe som også fortsatt skjer - og som evt. kommer til å skje i fremtiden?

Skapelsen er kontinuerlig.

Hva med celledeling?

Skjer det av seg selv, eller er det Gud som står bak og bestemmer når en celle skal dele seg?

 

DNA styrer celledelingen.

Hva med genetiske mutasjoner?

Skjer det av seg selv, eller er det Gud som er inne og tukler med genene?

Lenke til kommentar
*snip*

Hva så om det er laget en masse feilaktige bilder om at vi stammer fra sjimpanser? Hvorfor spiller det noen rolle?

Det er den opprinnelige oppfatningen, Henrik B Som man nå forsøker å gå bort ifra i mangel på fossiler.

Den er muligens din opprinnelige oppfatning, som du nå opplever at andre ikke deler.

Og dermed faller hele argumentasjonen din i grus.

Lenke til kommentar
*snip*

Hva så om det er laget en masse feilaktige bilder om at vi stammer fra sjimpanser? Hvorfor spiller det noen rolle?

Det er den opprinnelige oppfatningen, Henrik B Som man nå forsøker å gå bort ifra i mangel på fossiler.

 

Det har aldri vært hevdet, av personer med en tilstrekkelig kompetanse innen evolusjonsteori, at vi stammer fra sjimpanser. Den rådende oppfatning er at vi stammer fra en apelignende forfar, som siden har utviklet seg i flere ulike retninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...