Gå til innhold

Evolusjon - Hvorfor det er sant


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og månen er en gul ost , freke

Jeg er ikke det minste forbløffet over at du tror det. Men nok engang er du på kollisjonskurs med de kristne. De tror ikke at månen er en gul ost; kun at jorden er ca 6000 år gammel og at dinosaurer og moderne mennesker sameksisterte. Det står i bibelen.

Tusen kroner hvis du kan vise hvor det står i bibelen. http://www.bibel.no/Hovedmeny/Nettbibelen.aspx

Nå er jeg ingen racer i bibelnavigasjon, men here goes:

"Og til alle dyr på jorden og alle fugler under himmelen og alt som kryper på jorden, alt som har livsånde i seg, gir jeg alle grønne planter til føde." Sitatet er hentet fra vers(?) 30 her. Dinosaurer blir ikke nevnt direkte, men jeg regner med at de innbefattes av "alle dyr"? Ergo har dinosaurer og mennesker (som også er dyr) levd sammen ifølge bibelen.

 

Kan sende deg PM med kontonummer så du kan overføre de 1000 :wee:

Står ikke at dyrene ble skapt samtidig med mennesket, khaffner Står at dyrene ble skapt før mennesket. Og det er jo sant. :)

Hvor skrev/siterte jeg at de ble skapt samtidig? Jeg skrev at de LEVDE samtidig.

Lenke til kommentar
Står ikke at dyrene ble skapt samtidig med mennesket, khaffner Står at dyrene ble skapt før mennesket. Og det er jo sant. :)

Så da tar bibelen feil? 1.Mos 2.18-20:

Da sa Herren Gud: «Det er ikke godt for mannen å være alene. Jeg vil gi ham en hjelper som er hans like.» Og Herren Gud tok jord og formet alle dyrene på marken og alle fuglene under himmelen, og han førte dem til mannen for å se hva han ville kalle dem. Det navnet mannen gav hver levende skapning, det skulle den ha. Så satte mannen navn på alt feet, alle fuglene under himmelen og alle ville dyr i marken.

 

Her ble altså mennesket skapt først, og ga navn til alle dyrene. En kalte han T-Rex....

Lenke til kommentar
Og månen er en gul ost , freke

Jeg er ikke det minste forbløffet over at du tror det. Men nok engang er du på kollisjonskurs med de kristne. De tror ikke at månen er en gul ost; kun at jorden er ca 6000 år gammel og at dinosaurer og moderne mennesker sameksisterte. Det står i bibelen.

Tusen kroner hvis du kan vise hvor det står i bibelen. http://www.bibel.no/Hovedmeny/Nettbibelen.aspx

Nå er jeg ingen racer i bibelnavigasjon, men here goes:

"Og til alle dyr på jorden og alle fugler under himmelen og alt som kryper på jorden, alt som har livsånde i seg, gir jeg alle grønne planter til føde." Sitatet er hentet fra vers(?) 30 her. Dinosaurer blir ikke nevnt direkte, men jeg regner med at de innbefattes av "alle dyr"? Ergo har dinosaurer og mennesker (som også er dyr) levd sammen ifølge bibelen.

 

Kan sende deg PM med kontonummer så du kan overføre de 1000 :wee:

Står ikke at dyrene ble skapt samtidig med mennesket, khaffner Står at dyrene ble skapt før mennesket. Og det er jo sant. :)

Hvor skrev/siterte jeg at de ble skapt samtidig? Jeg skrev at de LEVDE samtidig.

Nei, mange dyr døde ut før mennesket ble til.

Lenke til kommentar
"den halv-perfekte sommerfuglen er død"

Jeg syns denne posten beskriver så veldig bra kreasjonisters ekstreme mangel på kritisk tankegang. Selv om vi ser bort ifra at de faktisk ikke ser like ut i det hele tatt om man ser litt nærmere, og at mangel på nye gener ikke er å motbevise evolusjon, vet vi faktisk ikke engang når fluen i kvaen er fra. For alt vi vet kan det nederste bildet være en flue som er eldre enn fluen i kvaen.

Lenke til kommentar
Å hevde at denne sommerfuglen har utviklet seg til å se ut som et visent høstblad er direkte uinteligent. Denne sommerfuglen er opplagt designet slik. Evolusjon er bare tull.

 

leaf-butterfly4.jpg

 

Solsystemets design tar utgangspunkt i atomets design, khaffner

Jeg er glad du vet dette, for jeg kan fanktisk ikke se likheten mellom vårt ganske "flate" solsystem med eliptiske planetbaner, og den kuleformede elektronskyen som svirrer rundt atomkjernen.

"flate" ? http://heasarc.nasa.gov/docs/cosmic/gifs/solar_system.jpg

 

solar_system.jpg

atom2.jpg

Den eneste måten å se noen form for likhet her, er å se på sterkt forenklede og menneskeskapte modeller av atomet.

Vil ikke si det. Ser du ikke likhetene? Designen er den samme.

 

atom_struct1.gifEarth%20in%20Orbit%20around%20Sun%20-%20No%20Moon.jpg

Leste du i det heletatt innlegget mitt der jeg forklarte deg forskjellen på en to dimmensjonal eliptisk planetbane og en tre dimmensjonal elektronbane, som kan ta mange forskjellige former, der kuleskallformen bare rommer de 2 innerste, og de videre formene er helt sinnsyke?

Alikevel er likheten der, Turgon

Lenke til kommentar

Hva skal de bildene bety?

0_61_insect_amber.jpg

fly.jpg

Ingen forandring

Jeg syns denne posten beskriver så veldig bra kreasjonisters ekstreme mangel på kritisk tankegang. Selv om vi ser bort ifra at de faktisk ikke ser like ut i det hele tatt om man ser litt nærmere, og at mangel på nye gener ikke er å motbevise evolusjon, vet vi faktisk ikke engang når fluen i kvaen er fra. For alt vi vet kan det nederste bildet være en flue som er eldre enn fluen i kvaen.

Fluen i kvaen er datert til - 40 milioner år

Den andre fluen ble fotografert nylig.

Hvor er dine bevis ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Fluen i kvaen er datert til - (40 milioner år) Den andre fluen ble fotografert nylig.

(Hvor er dine bevis ?)

I følge bibelen har det ikke eksistert liv mer enn i 6000 år. Alle kristne vet dette. Og som nevnt, kristne trenger ikke bevis. Spør Jesus, du kjenner han lett igjen. Det er han på dinosauren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...