Gå til innhold

Evolusjon - Hvorfor det er sant


Anbefalte innlegg

En regnbue viser en gradvis overgang mellom fiolett og rødt, ikke distinkte fargeskiller slik papegøyene og IHS falske regnbue oppviser. (Hvorfor tok du ikke den med enhjørningen, IHS?)

 

Hvilken forskjell gjør det om hvorvidt fargene går over i hverandre gradvis i en ekte regnbue?

Hvis man prøver å "bevise" at en papegøye har de samme fargene som regnbuen, så er det relevant å påvise at papegøyen kun har noen av fargene i regnbuen og kun delvis i samme rekkefølge som i regnbuen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For uhorvelig mange år siden fantes det en sommerfugl. Noen av disse muterte til en litt mørkere farge som så litt mer ut som et løv. Disse var litt vanskeligere å se for rovdyrene og hadde lettere for å overleve. Etter hvert som årtusnene gikk, skjedde det flere lignende mutasjoner, som også ble ført videre, og sommerfuglen så gradvis mer og mer ut som et løv. Til slutt var kamuflasjen perfekt. Sårri, men det var ikke Gud sin fortjeneste denne gangen heller.

 

Så akkurat i vårt århundre ble den perfekt ?

 

Den er ikke perfekt. Den kunne godt vært enda mer usynlig.

 

Og hvor er den halv-perfekte sommerfuglen ?

 

Den "halv-perfekte" sommerfuglen er blitt utkonkurrert av den gamle og finnes ikke lengre. Det kan også være at den har blitt bredet ut med den nye, bedre arten og dermed forsvunnet.

 

En regnbue viser en gradvis overgang mellom fiolett og rødt, ikke distinkte fargeskiller slik papegøyene og IHS falske regnbue oppviser. (Hvorfor tok du ikke den med enhjørningen, IHS?)

 

Hvilken forskjell gjør det om hvorvidt fargene går over i hverandre gradvis i en ekte regnbue?

Hvis man prøver å "bevise" at en papegøye har de samme fargene som regnbuen, så er det relevant å påvise at papegøyen kun har noen av fargene i regnbuen og kun delvis i samme rekkefølge som i regnbuen.

 

 

Hmm.. ja. Det er kanskje ikke så utrolig at fargene er slik de er.

Lenke til kommentar
Så akkurat i vårt århundre ble den perfekt ? Og hvor er den halv-perfekte sommerfuglen ? Nei, den er designet slik fra første stund.

Ja, da ble den rasen (?) tilpasset sitt daværende miljø, den halv-perfekte sommerfuglen er død, og de vil fortsette å endre seg etter omgivelsene.

"den halv-perfekte sommerfuglen er død" Kom med bevis

 

0_61_insect_amber.jpg

fly.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Og månen er en gul ost , freke

Jeg er ikke det minste forbløffet over at du tror det. Men nok engang er du på kollisjonskurs med de kristne. De tror ikke at månen er en gul ost; kun at jorden er ca 6000 år gammel og at dinosaurer og moderne mennesker sameksisterte. Det står i bibelen.

Tusen kroner hvis du kan vise hvor det står i bibelen. http://www.bibel.no/Hovedmeny/Nettbibelen.aspx

 

Det står ikke på noe bestemt sted. Men man kan regne seg fram til det ved å følge Adam og Evas slekt og se hvor lenge hver enkelt person levde og når de fikk barn. Det er også nevnt en skapning et eller annet sted i Bibelen som de sprøeste kreasjonistene vil ha deg til å tro var en dinosaur (for å gi en forklaring på dinosaurskjelettene).

Lenke til kommentar
Og månen er en gul ost , freke

Jeg er ikke det minste forbløffet over at du tror det. Men nok engang er du på kollisjonskurs med de kristne. De tror ikke at månen er en gul ost; kun at jorden er ca 6000 år gammel og at dinosaurer og moderne mennesker sameksisterte. Det står i bibelen.

Tusen kroner hvis du kan vise hvor det står i bibelen. http://www.bibel.no/Hovedmeny/Nettbibelen.aspx

Nå er jeg ingen racer i bibelnavigasjon, men here goes:

"Og til alle dyr på jorden og alle fugler under himmelen og alt som kryper på jorden, alt som har livsånde i seg, gir jeg alle grønne planter til føde." Sitatet er hentet fra vers(?) 30 her. Dinosaurer blir ikke nevnt direkte, men jeg regner med at de innbefattes av "alle dyr"? Ergo har dinosaurer og mennesker (som også er dyr) levd sammen ifølge bibelen.

 

Kan sende deg PM med kontonummer så du kan overføre de 1000 :wee:

Lenke til kommentar
Tusen kroner hvis du kan vise hvor det står i bibelen. http://www.bibel.no/Hovedmeny/Nettbibelen.aspx

Hvordan kan det ha seg at alle kristne vet dette, mens du ikke vet det? Det sier seg jo selv. Common sense. Alle kristne har forlengst funnet ut at jorda ble skapt på 6 døgn for ca 6000 år siden. Alle som er kristne og kjenner bibelen vet dette.

Ingen tusenlapp på deg, freke

Lenke til kommentar
Kom med bevis

Vi trenger ikke å komme med detaljbevis for hver enkelt lite fenomen i naturen. Vi vet hvordan prosessen går for seg, og den kan forklare denne sommerfuglen også.

 

Det du gjør er å lete etter hull i dagens forståelse, og putte din gud inn der. På samme måte kan jeg forkaste Bibelen fordi vi ikke finner bevis for Moses' utvandring fra Egypt. Om du begynner å stille like strenge krav til bevis for din egen side, ser du problemene dine.

Lenke til kommentar
Så akkurat i vårt århundre ble den perfekt ? Og hvor er den halv-perfekte sommerfuglen ? Nei, den er designet slik fra første stund.

Ja, da ble den rasen (?) tilpasset sitt daværende miljø, den halv-perfekte sommerfuglen er død, og de vil fortsette å endre seg etter omgivelsene.

"den halv-perfekte sommerfuglen er død" Kom med bevis

 

 

Jeg vet ikke om hvorvidt det finnes en tilstrekkelig mengde sommerfuglfossiler å hente dataene fra, men ettersom alle andre livsformer følger dette prinsippet er det ingen grunn til å tro at ikke sommerfugler er likedan.

Endret av Magnus_L
Lenke til kommentar
Tusen kroner hvis du kan vise hvor det står i bibelen. http://www.bibel.no/Hovedmeny/Nettbibelen.aspx

1.Mos 2.18-20:

Da sa Herren Gud: «Det er ikke godt for mannen å være alene. Jeg vil gi ham en hjelper som er hans like.» Og Herren Gud tok jord og formet alle dyrene på marken og alle fuglene under himmelen, og han førte dem til mannen for å se hva han ville kalle dem. Det navnet mannen gav hver levende skapning, det skulle den ha. Så satte mannen navn på alt feet, alle fuglene under himmelen og alle ville dyr i marken.

 

(mine uthevelser)

 

Tuller du?

Det moderne insektet har helt kvittet seg med det ytre, gyldne skallet.

Evolusjon.

Hehe...dagens.

Lenke til kommentar
Og månen er en gul ost , freke

Jeg er ikke det minste forbløffet over at du tror det. Men nok engang er du på kollisjonskurs med de kristne. De tror ikke at månen er en gul ost; kun at jorden er ca 6000 år gammel og at dinosaurer og moderne mennesker sameksisterte. Det står i bibelen.

Tusen kroner hvis du kan vise hvor det står i bibelen. http://www.bibel.no/Hovedmeny/Nettbibelen.aspx

Nå er jeg ingen racer i bibelnavigasjon, men here goes:

"Og til alle dyr på jorden og alle fugler under himmelen og alt som kryper på jorden, alt som har livsånde i seg, gir jeg alle grønne planter til føde." Sitatet er hentet fra vers(?) 30 her. Dinosaurer blir ikke nevnt direkte, men jeg regner med at de innbefattes av "alle dyr"? Ergo har dinosaurer og mennesker (som også er dyr) levd sammen ifølge bibelen.

 

Kan sende deg PM med kontonummer så du kan overføre de 1000 :wee:

Står ikke at dyrene ble skapt samtidig med mennesket, khaffner Står at dyrene ble skapt før mennesket. Og det er jo sant. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...