Ivan Drago Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Jeg vurderer å kjøpe stue PC som skal brukes til surfing, film (spesielt 1080p filmer) og musikk. Bruker i dag laptop men vil frigjøre den til annet bruk. - Mest mulig ytelse for pengene (jeg tilpasser prisklassen etter dette) - Støysvak, veldig viktig! - Kabinett i "HIFI" format, skal plasseres som en forsterker - 3,5" harddisk siden dette blir den primære lagringsenheten - Må kunne spille av bluray, men trenger ikke nødvendigvis bluray brenner - HDMI (både lyd og bilde) + mulighet for optisk utgang Jeg har kompetanse til å bygge selv men tror rett og slett jeg ikke orker det denne gangen. Ønsker likevel å kjøpe et mest mulig oppgraderingsvennlig system og vil derfor IKKE ha et knøttlite kabinett med kun plass til 2,5" disk og generelt lite utbyggingsmuligheter. Kom med tips! Endret 14. november 2009 av Ivan Drago Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Antec New Solution NSK2480 -EC - Desktop - mikro ATX Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ - harddisk - 1 TB - AMD Athlon II X2 250 / 3 GHz prosessor Kingston ValueRAM minne - 2 GB ( 2 x 1 GB ) - DIMM 240-pin - ASUS M4N78-VM GEFORCE 8200 AM2+ M-ATX dette er den pcn jeg kjøpte nå. Kostet 3000 hos dustinhome.no inkl frakt. Har ikke fått den enda, så kan ikke si noe på hvordan den yter. Men ut i fra trådene her inne så tror jeg dette gir en ganske god ytelse i forhold til prisen. Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Antec New Solution NSK2480 -EC - Desktop - mikro ATX Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ - harddisk - 1 TB - AMD Athlon II X2 250 / 3 GHz prosessor Kingston ValueRAM minne - 2 GB ( 2 x 1 GB ) - DIMM 240-pin - ASUS M4N78-VM GEFORCE 8200 AM2+ M-ATX dette er den pcn jeg kjøpte nå. Kostet 3000 hos dustinhome.no inkl frakt. Har ikke fått den enda, så kan ikke si noe på hvordan den yter. Men ut i fra trådene her inne så tror jeg dette gir en ganske god ytelse i forhold til prisen. Du kjøpte løse deler for å bygge selv antar jeg? Tenkte jeg skulle gå for 4 GB RAM. Vet du hvordan løsningen din blir mtp støy? Hvordan er støynivået på viftene som følger med? Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Ja kjøpte for å bygge selv. Det er jo halve moroa synes jeg å få skreddersydd et system til mitt bruk. Er litt usikker på støy, men ettersom det er 2x120mm vifter i siden like ved prosessor sokkelen, så ser jeg for meg en ganske stillegående pc. Støy er jo meget subjektivt, så vil ikke komme med en bastant sannhet. Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Ja kjøpte for å bygge selv. Det er jo halve moroa synes jeg å få skreddersydd et system til mitt bruk. Er litt usikker på støy, men ettersom det er 2x120mm vifter i siden like ved prosessor sokkelen, så ser jeg for meg en ganske stillegående pc. Støy er jo meget subjektivt, så vil ikke komme med en bastant sannhet. Da er den ankommet og startet opp, er tilnermet lydløst. Kjører med Boxkjøler av AMD og orginal vifter. Kan sikkert være mulig å få redusert støyen litt, men da er du meget kresen på lyden. Når jeg sitter i sofaen 2meter unna så er det leselampa jeg hører. Den har en svak durelyd, så ja pcn er stillegående. Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2009 Noen anbefalinger på ferdig konfigurerte stue PCer? Jeg vil helst slippe å bygge selv siden jeg er drittlei av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå