MrSliceFTW Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 På kontinentet er det slett ikke uvanlig - Paris, Madrid, Moskva, Warszawa og Barcelona har alle flere skyskrapere, i tillegg til allerede nevnte Frankfurt og London. I Skandinavia derimot har vi ingen tradisjon for det nei. Kanskje solen har noe av skylden, som det ble snakket om over her Turning torso er den eneste skyskraperen i skandinavia ( rett meg hvis jeg tar feil ) Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Turning torso er den eneste skyskraperen i skandinavia ( rett meg hvis jeg tar feil ) Den var da forferdelig stygg å se på. Lenke til kommentar
MrSliceFTW Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Den var da forferdelig stygg å se på. Enig i det, men de kan bygge finere her i Norge :-) Lenke til kommentar
MrSliceFTW Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 http://www.hegnar.no/eiendom/naering/article252487.ece - Hva mener dere om dette? Lenke til kommentar
Markedsfundamentalisten Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 http://www.hegnar.no...ticle252487.ece - Hva mener dere om dette? Det er et enormt behov for både boliger og kontorer i Oslo, så dette er en god idè! Men jeg tror ikke han kjenner Oslos politikere så godt. Dette blir ikke en realitet fordi det i Oslo er forbudt å bygge høyhus. I et fritt boligmarked derimot, ville det ikke vært noe problem å få dette prosjektet ferdig til 17. mai 2014, slik han ønsker. Lenke til kommentar
MrSliceFTW Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Det er et enormt behov for både boliger og kontorer i Oslo, så dette er en god idè! Men jeg tror ikke han kjenner Oslos politikere så godt. Dette blir ikke en realitet fordi det i Oslo er forbudt å bygge høyhus. I et fritt boligmarked derimot, ville det ikke vært noe problem å få dette prosjektet ferdig til 17. mai 2014, slik han ønsker. Rettelse: Det er lov å bygge høyhus men ikke skyskrapere. Høyhus har vi masse av. Det har kommet en del byggninger på høyde med Postgirobygget i Oslo. Lenke til kommentar
MrSliceFTW Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Vi har jo en skyskraper i Trondheim. (Tyholt Tårnet) Plaza regnes vel som en skyskraper også ? Det er bare rundt 100m men med antenne/spiret blir det 124. Grensen for en skyskraper er 150m Lenke til kommentar
MrSliceFTW Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Har endret mening om definisjonen av en skyskraper er. En highrise er en skyskraper. Endret 1. juni 2013 av SliceFTW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå