KongRudi Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Det bør du ikke ha, jeg ble skuffet over det under betaen. Bad Company 2 slår MAG lett. MAG sine forskjellige beta'er har vært veldig begrenset og er sikkert den beta'en som egner seg dårligst til å bruke som demo, servere bare åpne på enkelte tidspunkt, og bare enkelte moduser tilgjengelig på de tidspunktene. Bad Company virker mere vanlig FPS-arcade, mens MAG har ett strategisk metagame bak FPS-delen, som ikke er vist særlig frem i beta'en. Om du er en god MAG-spiller i Valour, og Valour tar masse områder iløpet av natten, så kan det godt hende du logger inn og ser at SVER prøver å rekruttere deg til deres side, og bestikker deg med bedre våpen, og kontrakt o.l. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Jeg er Final Fantasy fan, men jeg skal boikotte hele lanseringen av FF13. Jeg føler at Square har misbrukt tillitten min, og tolmodigheten min som fan, til å reklamere for et spill i fem hele år før det slippes. En måte å manipulere på ved at spillselskapene rett og slett leker med oss. De holder oss i lillefingeren mens de egentlig vil noe helt annet. Spillet kunne vært ute for lenge siden, hadde det ikke vært for dårlige salgstall av PS3, og de ikke bestemte seg for å gi det ut på Xbox også. Isteden bruker de tiden på å lage masse dritt som ingen har bedt om i mellomtiden. Jeg kommer ikke til å kjøpe det på lanseringen, og venter kanskje til det gies ut i platinum og ligger i tilbudshylla. Jeg er sur på Final Fantasy. Det ser heller ikke spesielt lovende ut. Minner meg om 12ern. Jeg har blitt mer kravstor med tiden, og er skeptisk til at japanerne lager et spill uten asiatiske karakterer gang på gang. Det virker altfor anstrengt, altfor markedsbasert. Litt for "dette selger bra i vesten" opplegg. Square har vell aldri vært så rask med et FF-spill i Europa tidligere, etter det japanske releaset. Og vi har vell aldri fått ett FF-spill samtidig som USA før heller. Så synes boykotten din blir litt feil, når det tross alt er ett signal om hvor mye viktigere vi er blitt i det globale markedet, kunne derimot skjønt det om du var Japaner, og hadde forventet spillet tidligere. Synes karakterene er noenlunde slik vi kan forvente av ett FF-spill, har alltid syntes at det ikke er vansklig å se at det er fra Japan, men har karakterer fra hele verden. Personlig hadde jeg egentlig gledet meg til å se hva cgi-filmer FF-gjengen lagde med all plassen tilgjengelig på Bluray, men de forventningene fikk seg en kraftig knekk når spillet ble multiplatform. Riktignok løy dem når dem sa dem skulle gjøre ferdig PS3-versjonen før dem overhodet begynte på 360-versjonen, men det skjønte vell alle, ihvertfall så var det tydlig at det ikke var tilfelle lenger når de viste frem 360-versjonen ett halvt år senere. Multiplattform-spill selges best når de får samtidig release, og det er også best for oss spillere, synes jeg. Utenom det, så forventer jeg at spillet blir noenlunde kvalitetsmessig likt. Personlig gleder jeg meg mest til WKC, men det har vi ikke fått dato på i vesten enda. :-/ Du er det beste eksemplet på hjernevaskingen Square driver med. Etter fire år med reklamering forventer jeg hvertfall å få det NØYAKTIG samtidig som Japan og USA. Det skulle faen meg bare mangle. Men at de ikke klarer det en gang er ingen overraskelse. Jeg synes det ikke er noe gøy når et spillselskap frister meg med et spill jeg vil ha, og får meg å vente i hele 2006, hele 2007, hele 2008, hele 2009, og jaggu meg litt av 2010 også før jeg får spilt det. Da blir jeg sur, og belønner ikke Square med å kjøpe det på lansering, som de håper på. De håper at all denne reklameringen skal gi dem tidenes lansering, og det skal hvertfall ikke jeg unne dem. De blir mer og mer som Microsoft, som bruker mer penger på reklame enn på utviklingen av spillet. Jeg abonerer på nyhetsbrevet fra dem, og jeg får mer reklame om leketøysfigurer enn om faktiske spill Square har produsert. Og den lille reklamen for deres eget spill er i typisk japansk ånd, hvor det er åpenbart at de kun tenker på seg selv, og prøver å kamuflere det som noe trivielt og koslig: Some people are legends, other people achieve legendary status, while the rest of us have legendary video games thrust upon us - and since that game is FINAL FANTASY XIII, we couldn’t be happier about it! Better still, we’ve got an exciting announcement coming up on 13th November, where we’ll be showing off some awesome new footage from the game and... we can't say! You'll have see for yourself! If you don’t remember to nail that soon-to-be-famous event to your diary, don’t worry, because our trademark countdown is on the official website. Your epic adventures in Pulse await, so... do you have the courage to face your destiny? Hva skjedde med å bare holde kjeft, og få spillet ut i butikken før du starter reklameringen? Mange spillselskaper gjør dette, og tjener heller salgstall på at forbrukerne oppdager kvaliteten i spillopplevelsen. Men Square Enix? Jo de er tydeligvis veldig glad for at spillet deres er ettersøkt. De reklamer for annonseringer av spill, men ikke lenger spillet, og reklamerer for den dagen i framtiden de skal vise en video av spillet. Men de vil fortsatt holde ting hemmelig, av en eller annen teit grunn. De er stolte over nedtellings-nettsidene sine, som resten av verden hater, og vil at vi skal markere dagen hvor vi egentlig ikke kommer en dritt nærmere til å få spilt Final Fantasy XIII i kallenderen vår. Endret 18. november 2009 av Ramius Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Hvis du ikke vil se nyheter om spill før de er i butikken, hvorfor gidder du å klikke deg inn på tråden om spill som kommer i mars neste år? Ingen, absolutt ingen spillutgivere ønsker å gi ut ett spill ingen har hørt om, fordi da vil ingen vite når de kan kjøpe det. Hvis Squeenix og alle de andre publisherene mot all formodning skulle holdt hemmelig hvilket spill de jobbet på, og hvor langt de var kommet, så hadde du helt sikkert klagd deg over alt hemmelighetskremmeriet, og hvorfor du ikke vet hvilke platform du skal ha deg, og når du kan kjøpe det, osv. Med din tåpelige innstilling, så håper jeg at du ikke har noenting med websiden i taggen din, dersom det er spillnyheter den liksom skal handle om. Endret 18. november 2009 av KongRudi Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Hvis du ikke vil se nyheter om spill før de er i butikken, hvorfor gidder du å klikke deg inn på tråden om spill som kommer i mars neste år? Ingen, absolutt ingen spillutgivere ønsker å gi ut ett spill ingen har hørt om, fordi da vil ingen vite når de kan kjøpe det. Hvis Squeenix og alle de andre publisherene mot all formodning skulle holdt hemmelig hvilket spill de jobbet på, og hvor langt de var kommet, så hadde du helt sikkert klagd deg over alt hemmelighetskremmeriet, og hvorfor du ikke vet hvilke platform du skal ha deg, og når du kan kjøpe det, osv. Med din tåpelige innstilling, så håper jeg at du ikke har noenting med websiden i taggen din, dersom det er spillnyheter den liksom skal handle om. ¨ Rudi, jeg håper virkelig du synes det er verdt fire års ventetid når du starter opp FF13. Og tenker tilbake på de gode minnene der Square har pumpet hodet ditt fullt av propaganda for et spill du bruker maks to måneder på ut av ditt rundt 80 år lange liv. Jeg har vært fan av FF siden 1997, og nå håper jeg alle som har noe vett i huet, boikotter hele serien. Ikke kjøp det på lansering folkens. Ta dere en tur ut isteden og spar penga, spillet er fortsatt det samme spillet når det koster hundrelappen ni måneder etter lanseringa. Ramius out. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Sånn du ordlegger deg virker det som du ikke gjør annet enn å fysisk sitte med kalenderen og vente på FF-spill. Om du ikke går og tenker på det hele tiden burde det ikke plage deg så innmari at det tar 4 år. Hva med å bare glede seg over det når det en gang i blant kommer nye FF-spill? Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Hvis du ikke vil se nyheter om spill før de er i butikken, hvorfor gidder du å klikke deg inn på tråden om spill som kommer i mars neste år? Ingen, absolutt ingen spillutgivere ønsker å gi ut ett spill ingen har hørt om, fordi da vil ingen vite når de kan kjøpe det. Hvis Squeenix og alle de andre publisherene mot all formodning skulle holdt hemmelig hvilket spill de jobbet på, og hvor langt de var kommet, så hadde du helt sikkert klagd deg over alt hemmelighetskremmeriet, og hvorfor du ikke vet hvilke platform du skal ha deg, og når du kan kjøpe det, osv. Med din tåpelige innstilling, så håper jeg at du ikke har noenting med websiden i taggen din, dersom det er spillnyheter den liksom skal handle om. ¨ Rudi, jeg håper virkelig du synes det er verdt fire års ventetid når du starter opp FF13. Og tenker tilbake på de gode minnene der Square har pumpet hodet ditt fullt av propaganda for et spill du bruker maks to måneder på ut av ditt rundt 80 år lange liv. Jeg har vært fan av FF siden 1997, og nå håper jeg alle som har noe vett i huet, boikotter hele serien. Ikke kjøp det på lansering folkens. Ta dere en tur ut isteden og spar penga, spillet er fortsatt det samme spillet når det koster hundrelappen ni måneder etter lanseringa. Ramius out. Du går utifra at jeg bruker 2 månder på spillet, og du klager på at de har brukt alt for lang tid på spillet. Løsningen din er genial, altså å vente ni ekstra månder - siden utviklerene har brukt lang tid på spillet, 4 år - sier du.. Så skal vi altså ha en selvpålagt 9 månders boikott, på ett spill som du går utifra at skal gi 2 månders underholdning. Har forøvrig null tro på at du får det spillet til hundrelappen, etter bare 9 månder. Menmen, jeg er ikke såpass gnien at jeg ikke gidder å betale mere enn 100 kr. for 2 månders underholdning. Endret 19. november 2009 av KongRudi Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Mafia 2! Total ventetid = 8år!! Annonsert i så sent som 2007. Dette bør bli så bra det. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Ramius: Da håper jeg du ignorerer FF Versus XIII fullstendig. Annonsert samtidig med XIII, og enda har vi ikke sett noe annet enn pre-renders og null niks ingentig av egentlig gameplay, bare noen glyfer bak to av figurene i et prerender som ikke gjør mer enn å hinte mot gameplay, og bak lukkede dører har heldige journalister sett litt i pre-alpha-fasen. Så bare hold kjeft og slutt å syte. I tillegg Square denne gangen mirakuløst raske med den engelske utgaven, under tre måneder etter Japan. Dessuten, utviklingen av FF-spill har alltid tatt lang tid og venting er en del av prosessen man pent må forholde seg til. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Ramius: Da håper jeg du ignorerer FF Versus XIII fullstendig. Annonsert samtidig med XIII, og enda har vi ikke sett noe annet enn pre-renders og null niks ingentig av egentlig gameplay, bare noen glyfer bak to av figurene i et prerender som ikke gjør mer enn å hinte mot gameplay, og bak lukkede dører har heldige journalister sett litt i pre-alpha-fasen. Så bare hold kjeft og slutt å syte. I tillegg Square denne gangen mirakuløst raske med den engelske utgaven, under tre måneder etter Japan. Dessuten, utviklingen av FF-spill har alltid tatt lang tid og venting er en del av prosessen man pent må forholde seg til. Det du sier beviser jo nå at du totalt har mistet poenget. Jeg ramset opp alle spillene Square har spydd ut mens vi venter, så det er har ingenting med at det tar lang tid å utvikle et FF-spill. Square har bevisst utsatt spillet fordi de venter på at markedet og interessen skal bli større. Og ja, kommer også til å boikotte Versus, og Agito. Kanskje jeg kjøper spillene brukte for å virkelig gjøre et poeng. Square har absolutt hatt muligheten til å levere et nytt Final Fantasy spill til oss. Men isteden har de lever reklame. Det er det jeg misliker. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Det går bra Ramius. Endret 19. november 2009 av UrgeLoL Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Jaja, du sparer jo på å ikke kjøpe spillet uansett. Jeg for min del kommer til å bli noen hundringser fattigere i mars. Har gledet med siden E3-06, og kan ikke vente med å kjøpe det. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Januar-mars begynner å bli drøyt ja: Bayonetta (9/10 hos Eurogamer, 40/40 hos Famitsu) Army of Two: The 40th Day Dark Void Mass Effect 2 Bioshock 2 White Knight Chronicles Split/Second Splinter Cell 5 Max Payne 3 Aliens Vs Predator Lost Planet 2 Silent Hill: Shattered Memories Battlefield: Bad Company 2 Final Fantasy XIII Blur MAG God of War III Heavy Rain Red Dead Redemption Red Steel 2 Sin & Punishment 2 No More Heroes 2 Super Street Fighter IV Alpha Protocol Alan Wake Command & Conquer 4 Gran Turismo 5 Har bare tid og penger til 10% av spillene. Heavy Rain og Alan Wake står øverst på ønskelista. Splinter Cell 5 og Mass Effect 2 vurderes også. Lenke til kommentar
Patney Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Jeg visste ikke at Lost Planet 2 hadde fått noen release date? For å ikke snakke om Heavy Rain, Alan Wake (eller, det er vel Mai), No More Heroes 2 osv... Endret 20. november 2009 av Patney Lenke til kommentar
kilik Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Ja, går rykter om mai for Alan Wake. Ser det nå. Heavy Raing og No More Heroes 2 skal komme i 1.kvartal, Lost Planet 2 kommer 23.feb i USA, sikkert ikke mange dagene etter i Europa. Ellers: Star Trek Online (PC) - 5. februar Sonic & Sega All-Stars Racing (X360/PS3/Wii/PC) - 12. februar Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers (Wii) - Februar APB (PC) - Mars Dead Rising 2 (X360/PS3/PC) - 1. kvartal Monster Hunter 3 (Wii) - 1. kvartal Dragon Quest IX (DS) - 1. kvartal EDIT: Og siste nytt er at Supreme Commander 2 kommer 2. mars Endret 20. november 2009 av kilik Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Ramius: Hva med alle andre spill som tar årevis å lage, og som reklamerer for dem i god tid? Blizzard har jo WoW: Cataclysm, Diablo 3 og tre StarCraft 2-utgivelser. Aner ikke med WoW, men de fire andre har ikke noe utgivelsesdato ennå så vidt jeg vet. Likevel ser vi stadig reklame for dem. BioWare jobber med Star Wars: The Old Republic og har gir ut en tegneserie på nettet direkte basert på spillet som etter planen kommer til slutten av neste år. Og når vi snakker om BioWare annonserte de Dragon Age i 2004, og det er nylig kommet. Skal du boikotte alt dette også? For øvrig ser jeg ikke helt poenget å boikotte et spill i ni måneder ekstra fordi det tar for lang tid å lage... Lenke til kommentar
kilik Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Merkelig hvor mye som skal boikottes for tiden Så og si alle storspill har utsettelser eller lange ventetider. Husker f.eks. den enorme utsettelsen til Half-Life 2 på over ett år. De siste Zelda-spillene har kommet ut 2-3 år etter de har blitt annonsert. Valve, Nintendo, Blizzard, Square etc. er eksempler på selskaper som virkelig tar seg den tiden man trenger på storspillene sine og ikke rusher ut oppfølger etter oppfølger for å rekke julesalget. Hvis man ikke liker all hypen på forhånd så er det vel bare å holde seg unna den til det nærmer seg releasedato? Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Da har Square Enix bekreftet at Just Cause 2, også kommer ut i mars i Europa på PS3/PC/360, nærmere bestemt den 26. (3 dager tidligere i USA). Endret 25. november 2009 av KongRudi Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Og atpåtil så har SE nå sluppet release-traileren til FFXIII på hjemmesiden til spillet: http://www.square-enix.co.jp/fabula/ff13/ Ligger pent under Trailers-seksjonen. Noe nytt materiale men ellers saker som vi har sett tidligere og i scans. Summons ser ut til å bli veldig viktige for plottet, nesten mer enn tidligere. Lenke til kommentar
Otowi Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Jepp... Kommer mange gode spill til neste år... Jeg nevner: Gran Turismo 5 Final Fantasy XIII Star Trek Online Mass Effect 2 og mange andre god spill.. Må også nevne Star Wars: The Old Republic, som man mener blir sluppet rundt sommeren/etter sommeren en gang. Dernest antar en at Closed Beta vil starte i Januar/Februar, men det er dog mer usikkert. Ingenting er dog bekreftet fra utvikleren BioWare, eller LucasArts, men dette er det det man snakker om på forumet til SW: TOR... Vi får se hva som skjer til neste år, men det er dog ingen tvil i min sjel at SW:TOR blir et knakende godt spill. Endret 6. desember 2009 av Otowi Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 Foreløbig ser handlelista slik ut (uthevede er jeg allerede sikker på at jeg skal kjøpe, resten er under vurdering): Januar: - Mass Effect 2 (PC) Februar: - White Knight Chronicles (PS3) - Dante's Inferno - Heavy Rain Mars: - God of War 3 - Final Fantasy 13 (PS3) - Battlefield: Bad Company 2 - Just Cause 2 Gran Turismo 5, og Yakuza 3 (Hvis de kommer til vesten den månden, Amazon tyskland hadde marsdato på Yakuza 3) April: - Red Dead Redemption (PS3) Mai: - Metal Gear Solid: Peacewalker (PSP) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå