Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til valg av ungdomsbil!

Mr.Reese

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, men jeg har hatt en Mi16 før jeg kjøpte: 405 T16. Den litt mer hissige turbo versjonen. 4x4 og 220hk. Alt av ekstrautstyr er inkludert. Ble bare importert 10 til Norge av leverandør (eller noe sånt).

Mi16 dog er fortsatt å få tak i Norge, men det kryr ikke akkurat av de på finn.no. Typisk pris er 20.000 for en i grei stand. Veldig undervurdert disse bilene. Kraftige som fy, men samtidig praktiske.

Endret av Virion
Lenke til kommentar
Nei, men jeg har hatt en Mi16 før jeg kjøpte: 405 T16. Den litt mer hissige turbo versjonen. 4x4 og 220hk. Alt av ekstrautstyr er inkludert. Ble bare importert 10 til Norge av leverandør (eller noe sånt).

Mi16 dog er fortsatt å få tak i Norge, men det kryr ikke akkurat av de på finn.no. Typisk pris er 20.000 for en i grei stand. Veldig undervurdert disse bilene. Kraftige som fy, men samtidig praktiske.

etter det jeg har hørt skal vist alt av franske biler være dritbiler med masse feil og skit.

men uansett. hva hvilken årsmodell er snakk om og hva måtte du gi for den du hadde før og den du har nå?

Lenke til kommentar

Tja. Jeg har aldri opplevd bilen som skit, noen feil har det heller ikke vært. Det eneste arbeidet som er gjort på begge 405ene mine er av slitasjegrunner. Det er vel heller de nyere franskebilene som er kjent som dårlige.

Den første bilen, Mi16, kjøpte jeg i 2002 for 50.000. Det var en 94 modell. Da var jeg 18 og den ble egentlig misbrukt på det groveste. Ingen feil dog. Bilen var fortsatt strøken og reiv godt når jeg solgte den i 2007 og kjøpte den andre bilen. Den kosta 140.000 (ny pris i Norge var på over 500.000) og ble importert fra Frankrike med god hjelp fra en kompis derifra. Den var brukt som uttrykningsbil der og hadde bare gått 42.000km :).

Ingen av bilene har (hadde) noen form for rust. Understellet ble aldri behandlet, karroseri ble polert grundig hver sommer bare.

Forøvrig er det motoren fra Mi16 som ble brukt i Peugeot 206 WRC (i rally).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...