Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til valg av ungdomsbil!

Mr.Reese

Anbefalte innlegg

Hei, trenger litt hjelp til å finne en ungdomsbil. Fyller snart 18 og har sett lenge etter en bil som passer mine krav.

Har mest peiling på MC så er greit å få noen seriøse svar fra noen med litt mer erfaring.

Kravene jeg stiller til bilen er:

- Driftsikkerhet (gidder ikke å må bytte clutch, registerreim osv pga dårlig driftsikkerhet så trenger noe som holder)

- Utseende er veldig viktig, vil ha noe som faktisk ser litt fint ut. Trenger ikke å være overdrevent, men litt karisma må den ha. (Interiør: Helst skinn å ikke sånne stygge gråe mazda trekk)

- Ytelse, vill gjerne ha noe med bortimot 100hk, men over eller under gjør ikke noe.

- Pris: Fra 20.000 - 45.000

- Vil ikke ha en bil som har gått over 200.000! Helst en som har gått ganske lite.

- Ikke Volvo 240! (Liker ikke bilene selv om de får masse skryt. Kjørende brødboks...)

Takk for seriøse svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, trenger litt hjelp til å finne en ungdomsbil. Fyller snart 18 og har sett lenge etter en bil som passer mine krav.

Har mest peiling på MC så er greit å få noen seriøse svar fra noen med litt mer erfaring.

Kravene jeg stiller til bilen er:

- Driftsikkerhet (gidder ikke å må bytte clutch, registerreim osv pga dårlig driftsikkerhet så trenger noe som holder)

- Utseende er veldig viktig, vil ha noe som faktisk ser litt fint ut. Trenger ikke å være overdrevent, men litt karisma må den ha. (Interiør: Helst skinn å ikke sånne stygge gråe mazda trekk)

- Ytelse, vill gjerne ha noe med bortimot 100hk, men over eller under gjør ikke noe.

- Pris: Fra 20.000 - 45.000

- Vil ikke ha en bil som har gått over 200.000! Helst en som har gått ganske lite.

- Ikke Volvo 240! (Liker ikke bilene selv om de får masse skryt. Kjørende brødboks...)

Takk for seriøse svar!

driftsikker? mercedes, bmw audi og div japanere?

utsendet er fint ja, hva liker du? jeg syntes MB190E er fin jeg.

karisma er noe som man oppfatter individuelt at bilen har så... ja vanskelig å si. og alle biler har vel en eller annen karisma...?

prisen, og km tallet og minimum hk som du nevner gjør det vanskeligere men ikke umulig.

det ser ut som du virkelig vet hva du vil ha, vil anbefale deg å rett og slett søke på finn eller autodb med disse kriteriene.

Lenke til kommentar

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19805614

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19779793

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19758471

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19672909

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19628456

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19513072

har en saab 9000 cs 92 16v 2.0 131 hkmodell selv som er gådd 195000 strax. og den er aldri blitt byttet clutch på, clutchen er fin på den, ingen problemer med den heller. og saab har ikke registerreim. men kjede. tåler maaange km den ;)

løp og kjøp

Lenke til kommentar

annbefaler en opel med 2.0i 8v.. Motorer som går og går. Da tenker jeg på Vectra eller Omega eller calibra elns. Calibra har nå ganske pent utseende etter min mening.

Ellers så er jo mercedes ganske driftsikre biler. Jeg selv liker godt MB e190.

Endret av djanrune
Lenke til kommentar
annbefaler en opel med 2.0i 8v.. Motorer som går og går. Da tenker jeg på Vectra eller Omega eller calibra elns. Calibra har nå ganske pent utseende etter min mening.

jeg har hørt at calibra bare er ræva biler. kan dette stemme?

Lenke til kommentar

Personlig kjøpte jeg Volvo V40 1,9 TDI 2002 mod. til jeg ble 18 :) Hakke angra ett sekund! Mange biler i dag (bla. Ford) er proppa med plast invendig som ser ut som det er levert med ett donald blad. Volvo gir deg en kvalitetsfølelse ;)

Jeg kjøpte Volvo for jeg setter sikkerhet først. Selvom man er verdens beste bak rattet vet man ikke hva som kommer imot. Å jeg vil nødig møte en som sovna bak rattet i en lastebil, med en 1985 mod. golf... for å sette det på spissen.

Men for all del, hver sin smak!

Endret av sponsen
Lenke til kommentar

Det kan nok stemme.

Lenke til kommentar

Det kan nok stemme.

Litt rust ellers så er det omtrent samme motor som sitter i omega b i dag.

Lenke til kommentar

Det kan nok stemme.

MYE rust! Men gode motorer..

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte Volvo for jeg setter sikkerhet først. Selvom man er verdens beste bak rattet vet man ikke hva som kommer imot. Å jeg vil nødig møte en som sovna bak rattet i en lastebil, med en 1985 mod. golf... for å sette det på spissen.

I teorien så ligger du bedre ann med en V40 enn med en Golf men plz. Trailer=makrell i tomat uansett.

Men ja var faktisk sånn jeg også tenkte. Sikkerhet! men jeg måtte ha noe som var fint i tillegg så tenkte en bil til 100k holdt men så måtte jeg ha skinn interiør å større motor så tenkte 150k holdt.. Endte opp med en bil til 170 000 -_-

Lenke til kommentar

Det kan nok stemme.

MYE rust! Men gode motorer..

Det stemmer litt med calibra at det er en "ræva" bil men vist man velger 8v motoren da har man bil lenge vist ikke bilen er rustet. Calibra er en av den opelen som ruster mest.

Har selv en Omega stv 92 mod som aldri har vært så mye rust på. Er noen flekker på dører og kanaler men hva forventer man av en 17 år gammel bil?

Og den har gått 296 tusen og motor og gir er i like fin stand. Hverken tikking eller oljebruk eller noe som helst.

Så gode biler er det.

Og det med at Ford er proppet full i plast, er nå so som so. Kommer helt ann på hvilken ford det er snakk om. Har erfart meg med at gamle fiestaer har spessielt mye plast innvendig, men Sierra har ikke så mye syns jeg.

Og omega b er egentli bare og styre unna. Alt under 2.5 litern i Omega B er søppel. Motoren lever "halvsyke" fra dem blir levert fra fabrikk.

Endret av djanrune
Lenke til kommentar

Jeg sier bare styr unna!

Søppel-biler!

Lenke til kommentar

I teorien så ligger du bedre ann med en V40 enn med en Golf men plz. Trailer=makrell i tomat uansett.

Men ja var faktisk sånn jeg også tenkte. Sikkerhet! men jeg måtte ha noe som var fint i tillegg så tenkte en bil til 100k holdt men så måtte jeg ha skinn interiør å større motor så tenkte 150k holdt.. Endte opp med en bil til 170 000 -_-

Jeg sa at jeg satt det på spissen ang traileren da:P Volvo koster litt, det er sant ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...