Gå til innhold

Shadow priest, dps problem?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Shadow Priest som alt.

Må bare si at jeg syntes shadow priest er noe for seg selv å spille, rett og slett kjempe morro!

Men sitter her og funderer litt over min egen dps, mener selv at jeg begynner å få ett helt ok gear på denne characteren men føler ikke dps'en er på topp

Link på armory: http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...&n=Reihnard

greit trinkets er ikke helt på topp, en ny offhand og kanskje weapon hadde gjort susen, men uansett trodde jeg at det å såvidt greie å holde 3.1k - 3.2k dps på target dummy er litt lavt.

Mener speccet er riktig, sockets burde være ok, enchants kan nok bli de dyreste men har likevel ok.

Rotation:

Stacke "Shadow Weaving" til 5,

Putte på dots: Shadow word pain, vampyric touch, devouring plauge

Deretter mind flay, og mind blast, av og til en shadow word death

og forsette dette med å ha dots refresha

Så jeg spør, gjør jeg dette riktig? er dette en ok dps å holde til mitt gear?

Eller gjør jeg noe serriøst feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

grunnen til jeg ikke begynte med rotation med dots var grunnet av shadow weaving, men selvfølgelig skal jeg prøve ^^

når jeg får procs på ulike trinkets og talents skal jeg avbryte alt og refreshe så mange dots jeg greier, eller skal jeg forsette rotationen?

men ett problem til som jeg kan nevne, er når jeg spammer (noe som jeg gjør mye) så har jeg en tendens til å avbryte MF, noen som har en macro for dette, har aldri vært så flink til å lage dem selv

Lenke til kommentar

aldri kast sw:p før du har 5 stacks av shadow weaving

du kan fint slenge opp DP og VT uten å ha 5.

alltid prioriter slik: dots > mind blast > mindflay. dvs alltid prioriter dots først. (dette er etter du har kommet ut av start rotasjonen som henrik_s nevnte over)

her er en macro for mindflay:

#showtooltip Mind Flay

/cast [nochanneling:Mind Flay] Mind Flay

da vil du aldri caste en ny mindflay før den du allerede channeler er ute

du kan også legge til f.eks sw:p istedet for mindflay, altså slik:

#showtooltip Mind Flay

/cast [nochanneling:Mind Flay] Shadow word: Pain

IMO burde du ALDRI klippe mindflays. Du kan klippe den etter tick nr 2, men selv føler jeg at jeg mister dps av dette.

med gearet du har burde du ligge høyere enn 3200, men dps'en kommer med erfaringen. all dps'en ligger i en perfekt rotasjon med gearet du har. (du mangler btw 4 hit for å bli hitcappa)

så vis du bytter gemmen i bootsa dine til en 12 sp 10 crit, så vil du bli hitcappet

da må du også bytte gemsa i legsa over til 12 sp 10 crit, og 12 sp 10 spirit slik at du ikke mister meta socketen.

Du burde skaffe sons of hodir shoulder enchant, honored enchanten er bedre enn den du har atm

prøv å kun bruk sw:d når du beveger deg, dette er ikke en spell du burde legge inn i din vanelige rotasjon.

En shadowpriest vil aldri være på toppen av dps'en vis de andre i gruppa di har likt gear nivå som du har, det er bare noe du må leve med.. (vis du ligger på topp så suger de andre :p ) Dette kan forandre seg i 3.3 selvfølgelig når haste blir litt mer imba ^^

husk også å bruk shadowfiend når du får trinket proccs elle trinket use med spellpower, siden den scaler med det. den er en fin dps boost, og gir mana i tillegg. (dette er kun om du ikke vil trenge den for mana senere i fighten)

Endret av wizardos
Lenke til kommentar

Bra DPS med nåværende gear, ikke bry deg om noe mer, blir DPS ikke høyere ikke i raids så gjør du noe galt, det er egentlig alt å si atm...

shadow priest er mye avhengig av buffs så, sjekk din raid dps, er den rundt 5k i toc10 runs med lock, boomkin shammy rundt deg så gjør du det godt. (uten aoe)

Endret av nagina
Lenke til kommentar
Et tips: ikke bruk nochannel macros, siden det er som oftest litt lag og du kan caste noe nytt før det er ferdig med cast client-side. Du kan se sånn ca. når det er ferdig på server-side i castbar-addon som quartz.

quartz.jpg

for alle andre klasser ville jeg heller ikke annbefale nochannel macros, men for en shadowprest så er den sinnsykt nice å ha i endgame raiding. grunnen til det er at da er du garantert til å ALDRI clippe en mindflay, noe du mister utrolig mye dps av om du gjør for ofte. en annen grunn er også at da får du tid til å se på andre ting enn selve castbaren, som f.eks ting som skjer i raidet, gjenværende tid på andre dots, osv.

min dps gikk opp etter jeg byttet til mindflay macroen jeg postet tidligere.

eneste problemet med macroen er at det tar litt tid å venne seg til det, men når du først blir vant til det, så er en imba!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...