heh115 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Hei. Jeg trenger litt hjelp med å finne rett dekk til en plentraktor. Jeg trenger to bakdekk med dekkdimensjon 20*8*10. Helt vanlig plenmønster eller "traktor mønster". Jeg har sett litt rundt, men har liten peiling på dekk så jeg trenger hjelp. Mvh Hans Erik Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Hvis den ikke er veldig tung kan du fint kjøpe såkalte "traktordekk" som du nevner, for selv har jeg erfaring med at de lett kan spinne og lage merker i plenen med vanlige dekk.. Dette kommer, etter det jeg kan tenke meg fram til, mest av vekta på klipperen.. En større dekksjappe eller dealeren klipperen er kjøpt i er nok stedet du bør oppsøke. Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Hvis den ikke er veldig tung kan du fint kjøpe såkalte "traktordekk" som du nevner, for selv har jeg erfaring med at de lett kan spinne og lage merker i plenen med vanlige dekk..Dette kommer, etter det jeg kan tenke meg fram til, mest av vekta på klipperen.. En større dekksjappe eller dealeren klipperen er kjøpt i er nok stedet du bør oppsøke. Det der spinne og lage merker i plenen med vanlig dekk har jeg merket Kjørte "Offroad" over plena med 20cm råtten snø Pappa ble ikke glad. Men et spørsmål til. Hva står feks 20*8*10 for? Bredde*høyde*felgens dimensjon? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Kan da ofte lønne seg å velge et litt grovere dekk, men som ikke setter store spor i jorda.. Hva gjelder dimmen, så har du rett! Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Kan da ofte lønne seg å velge et litt grovere dekk, men som ikke setter store spor i jorda.. Hva gjelder dimmen, så har du rett! Vet du om en nettbutikk der de selger plentraktordekk? Har sett litt på ATV sider men de har bare opp til 8" felg og det blir for lite Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Nei du, dette er nok ikke mitt felt Vet vi solgte noen der jeg jobba før, men aner ikke noe om dimmen der.. De har vel helst større felger til ATV enn det? Edit: Hva slags klipper er det? Endret 14. november 2009 av Pluggen Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Vet du om en nettbutikk der de selger plentraktordekk? 20*8*10? Sikker på du ikke mener 20x10.00-8?? (20 tommer diameter, 10 tommer bredde og 8 tommer felgdiameter). Mål felgdiameteren, om den er 20 eller 25 cm der dekket kommer (enklere å måle hullet i dekket) Se i så fall side 25 i denne katalogen. Kan kjøpes på nett her: Felleskjøpet (Sender i oppkrav om du ikke har kundenummer) Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Nei du, dette er nok ikke mitt felt Vet vi solgte noen der jeg jobba før, men aner ikke noe om dimmen der.. De har vel helst større felger til ATV enn det? Edit: Hva slags klipper er det? Det er en Gilson Super-8. Gått ut av produksjon for mange år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå