agvg Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 På mange biler har du ikke noe valg mellom pigg og hurtigkjetting i og med det ikke er plass til piggkjettinger. Slike snøsokker har jeg prøvd og det var skrale saker, de fikk jo ikke stort bedre tak enn hjulet greide uten slikt. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Hehe, bare av ren nyskjerrighet spør jeg; Planlegger du å havne i trøbbel? For meg så ser det lettest ut å unngå å sette seg fast i det første ergo unngå å kjøre de bakkene du ikke vet du kommer opp. Det er ikkje alle som har luksusen å berre køyre på brøyta og salta vegar i sentrum. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 Vanskeleg å ha noko val når huset står på toppen av bakken og ein må opp og ned opptil fleire gonger om dagen. Har ligget is på veien heile vinter, men stort sett er føret grei å kome seg fram på. 1 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Men er slike hjelpemidler stadig i bruk om vinteren så bør man se etter 4WD. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Hehe, bare av ren nyskjerrighet spør jeg; Planlegger du å havne i trøbbel? For meg så ser det lettest ut å unngå å sette seg fast i det første ergo unngå å kjøre de bakkene du ikke vet du kommer opp. Det er ikkje alle som har luksusen å berre køyre på brøyta og salta vegar i sentrum. Er ifra Dombås, de fleste som har vanskelig gardsveg brøyter selv, gruser kanskje litt og kjøper skikkelige vinterdekk og ikke minst har biler som kommer seg opp. Heller være oppdatert på den fronten enn å ha kjetting Jeg for min del bor atm i ålesund og syns det er latterlig hvor mye salting og brøyting det er rundt byen. Har også selv en mondeo fremhjul, piggfrie piggdekk som skulle vert byttet ut for 2 år siden. 2 Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Men er slike hjelpemidler stadig i bruk om vinteren så bør man se etter 4WD. Jepp, opplever man slike problemer ofte bør kanskje dette være en faktor når man velger bil og dekk. Ser det der jeg kommer fra. Ofte vanskelige forhold om vinteren, og de som er overrepresentert når det kommer til problemer i bakkene er bakhjulsdrevne biler, ofte kombinert med piggfritt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Som sagt er det kun ei nødløysing, til bruk kanskje 2-3 gonger i løpet av året. Å kjøre piggdekk eller 4WD for dei tilfellene er ikkje aktuelt. Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) , du trenger ikke vei en gang Endret 18. februar 2010 av hakkannen Lenke til kommentar
cheddy Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 For mange år siden hadde jeg et par 'hurtig kjettinger' som lignet en metal kryss med kroker på. Man kunne bare sette dem under hjulene, åpne 'krysset' og bruke sveiven i midten for å stramme opp. Veldig lett å sette på, og fungert kjempe bra i alle nøds omstendigheter, bare man kunne ikke kjøre langt med dem. Jeg huskere ikke var de het nå, og jeg har prøvd a finner dem på nettet uten lykke. De kansje ikke fins lenger. Om noen vet hva jeg mener og vet hva de heter og/eller hvor man kan få kjøpe dem vil jeg gjerne høre. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Det du leiter etter heter knipetak. Har ikke set dette på lenge men regner med å vite navnet på det vil hjelpe. 2 Lenke til kommentar
cheddy Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Det du leiter etter heter knipetak. Har ikke set dette på lenge men regner med å vite navnet på det vil hjelpe. Riktig! Mange takk. Men det ser ut som de ikke lages lenger, desverre. Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26108776 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26121436 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 (endret) Bump Jeg har en liten konebil, og jeg trenger noe som er lett å sette på, og som gjør at jeg kommer meg opp en vanskelig bakke her hvor jeg bor. Det er ganske bratt, strekningen er ca 200 meter. Er fortsatt hurtigkjettinger fra biltema noe å anbefale? Endret 10. desember 2013 av Jason Something Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 (endret) Liten personbil, ja da duger biltema kjettingene. Faren med billig hurtigkjettinger er at de sliter men til en liten bil skulle de duge. Endret 7. desember 2013 av perpyro Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Jeg mener også at Biltema hurtigkjettinger er tingen. Husk også hodelykt, spade og hansker... Viktig å øve på montering UTEN snø og MED lys. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Riktig! Mange takk. Men det ser ut som de ikke lages lenger, desverre. Det du leiter etter heter knipetak. Har ikke set dette på lenge men regner med å vite navnet på det vil hjelpe. Hehe, har også noen gode barndomsminner om klapprende tenner i baksetet på Granada, siste kneika opp på fjellet... Hva skjedde egentlig med knipetakene? Ble det etterhvert ansett som i overkant voldelig mot hjuloppheng (og barna i baksetet) eller hvorfor forsvant de tro..? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Ser ut som de gikk ut av produksjon og det faktum at flere og flere biler fikk forhjulsdrift hjalp sikkert til med å ta knekken på etterspørselen etter disse. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Hurtigkjettinger mm erstattet produktet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå