blomsty Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Når jeg nå skulle starte opp den bærbare fikk jeg opp en svart skjerm nesten med en gang (dataen laget en rar lyd, fikk dessverre ikke tatt bilde av det. Men det stod noe slik som dette: No bootable devices found, og noe med noe hardware tror jeg. Press F1 to retry or F2 for utility setup. Ingen av disse 2 virket, da kom det opp enda mer tekst hvor det stod at det hadde skjedd en feil under lasting av operativ systemet. Jeg slo av dataen, og startet den på nytt, og da kom jeg inn i windows uten feilmeldinger. Tidligere har jeg fått opp en blåskjerm når jeg har kommet inn på skrivebordet, eller mens jeg har gjort helt vanlige ting. (link til bilde: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1167451&hl= ) Jeg synes at dataen reagerer tregere enn hva den gjorde før, den bruker litt lang tid på ting som bare det å få opp en ny fane i explorer, ta opp windows media player osv. Jeg har 2 minnekort, men har ikke sjekket om det er noe galt med de. Har kjørt harddisk sjekk fra produsenten, men fikk ikke opp noe feil der. Hva kan dette være et tegn på? Kan det hende at harddisken er i ferd med å ryke? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Trur du skal begynne å tenke på en ny hdd, STOP: 0x000000F4 (0x00000003, …………) - Diskkrasj? Men jeg syns det var litt rart at det ikke ble noe feil med diagnoseverktøyet. Prøv en HD Tune test, og post et bilde av resultatet benchmark. Er system partisjonen nesten full? Lenke til kommentar
blomsty Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Jeg har 42,9gb ledig plass på den. Her har du et bilde av resultatet benchmark. (fargene er litt blasse, etter at jeg la den inn i paint) Fikk forresten opp noe critical harddrive temperature på 55 grader som programmet varslet meg om. Tror iallefall jeg tar en backup av tinga mine, så slipper jeg å miste noe Endret 14. november 2009 av blomsty Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Ser ut som det er en litt gammel bærbar du har, og litt høy temp på hdd, Har du renset den for støv noen ganger, med trykkluft på boks, skrudd opp de deksler du kan, og blåst ren for støv. Du fikk omtrent samme benchmark resultat som min usb stick , men hvis du har en gammel IDE 5400 rpm disk, så er jeg ikke sikker på hvor bra resultat man får. Min gamle IDE 7200 rpm disk, starter på 68 MB/s. Edit, klippet ut i fra WD sine 2.5" disker: Operating -0° C to 60° C Non-operating -40° C to 70° C Endret 15. november 2009 av ask99 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå